مرتضی مهرزاد قد بلندترین ایرانی کیست + عکس و بیوگرافی

0

مرتضی مهرزاد  Morteza Mehrzad متولد ۲۶ شهریور ۱۳۶۶ در گیلان ، بازیکن والیبال نشسته است به دلایلی تا مقطع سوم راهنمایی بیشتر درس نخواند ولی حالا با ۲۴۶ سانتی متر بعنوان بلندترین مرد ایران و سومین قد بلند جهان شناخته می شود.

از کارگری به برنامه عسل آمد و از آنجا در اوج نا امیدی وارد تیم ملی والیبال پارالمپیک شد و حالا می درخشد و افتخار آفرینی می کند.

خانواده و اصالت

مرتضی مهرزاد سلاکجانی (Morteza Mehrzad) در شهر رودسر استان گیلان بعنوان فرزند اول خانواده به دنیا آمد و یک برادر و یک خواهر کوچکتر از خود دارد .مادرش چند سال اخیر فوت کرده و پدرش هم به دلیل عدم تامین هزینه های زندگی ، خودش زندگی جدایی دارد !

Morteza Mehrzad

قدم اول طبیعی بلند بود

من از بدو تولد یک سر و گردن از همسن و سالانم بلندتر بودم اما غیرطبیعی نبود تا ۱۳ سالگی هم این شرایط تقریبا ادامه داشت زندگی من روال طبیعی داشت و بعد از مدرسه ابتدا در یک آلومینیوم سازی و سپس یک نانوایی لواشی کار می کردم تا اینکه از ۱۵ سالگی به بعد همه چیز تغییر کرد.

قد و تمسخر همکلاسی ها

صفورا علی‌ نژاد (مادرش): مرتضی تا کلاس دوم راهنمایی با معدل بالا به تحصیل مشغول بود تا اینکه بخاطر هیکل درشت مورد تمسخر همکلاسی هایش قرار می گرفت.در نتیجه با وجود اصرار و خواهرش ما مرتضی از ادامه تحصیل دست کشید و ترجیح داد که به کارگری برای دیگران و کار در مغازه‌ ها بپردازد.

رشد غیر معمول و معلولیت

رشد غیرمعمول قد مرتضی از ۱۶ سالگی ، یعنی زمانی که بلندی قدش ۱۹۰ سانتی‌ متر بود شروع شد متاسفانه در همان زمان بخاطر افتادن از دوچرخه و آسیب دیدگی شدید لگن و عدم درمان مناسب در نهایت باعث توقف رشد پای راست او می شود.پای راست او حالا ۱۵ سانتی متر کوتاه تر از پای چپش است و طول دست اش نیز ۲۷ سانتی متر است.

نوع بیماری و اندازه قد

مرتضی بعدها متوجه می شود مبتلا به یک بیماری بنام «آکرومگالی» است در این نوع بیماری بخش هایی از بدن مانند بینی ، آرواره و انگشتان دست و پا بزرگی غیر عادی دارند و هورمن رشد هم بیش از اندازه تولید می شود

حالا ۲۶۴/۴ سانتی متر قد دارد و در حالت نشسته قد او به ۱۲۳ سانتی متر و ارتفاع نشسته او وقتی دست هایش را بلند می کند به ۲۰۱ سانتی متر می رسد.

 بیوگرافی مرتضی مهرزاد  همسر مرتضی مهرزاد  قد بلندترین مرد جهان  بازیکنان تیم ملی والیبال  المپیک توکیو 2020  پارالمپیک توکیو 2020  بیوگرافی ورزشکاران  قد بلندترین ایرانی  اخبار گیلان

دعوت به ماه عسل

در ماه عسل رمضان ۱۳۸۸ مرتضی ۲۲ ساله به همراه مادرش به برنامه «ماه عسل» احسان علیخانی رفت و از سختی های زندگی قد بلندی خود گفت با طرح مشکلات معیشتی و حتی نبود کفش و لباس مناسب برای وی ، نگاه ها به سمت اش جلب شد

آرزوی دیدن علی کریمی

مهرزاد در آن برنامه ماه عسل از پرسپولیسی بودن خود گفت و دیدن علی کریمی را بزرگترین آرزویش عنوان کرد کریمی که آن شب برنامه ماه عسل را دیده بود ، بعد از پایان برنامه خود را به مرتضی رساند و او را در آغوش کشید تا آرزوی قد بلندترین پسر ایران به واقعیت بدل شود.

کمک نقدی تا لب تاب

مادر مرتضی مهرزاد می گوید ، علی کریمی وعده‌ های مالی زیادی به پسرم داد و حتی قول دادند که از صفر تا ۱۰۰ هزینه‌‌ های درمان مرتضی را تقبل کند در آن‌ لحظه دیدار ایشان ۹۵۰ هزار تومان وجه نقد به‌ همراه یک سیستم رایانه‌ ای (لپ تاپ) به فرزندم هدیه داد

باز شدن در رحمت خدا

داستان زندگی مرتضی از سال ۱۳۹۱ به کل تغییر یافت ، او در فراخوان استعدادیابی فدراسیون جانبازان و معلولین برای بازی والیبال کشف استعداد شد به این ترتیب بعد از آموزش های مقدماتی وارد تیم والیبال نشسته چالوس شد

از لیگ برتر تا تیم ملی

مرتضی بعد از سه سال بازی والیبال در سال ۱۳۹۴ با تیم «ثامن‌ الحجج سبزوار» قرارداد بست و اولین تجربه بازی در لیگ برتر را بدست آورد او در همین سال بعنوان یک بازیکن حرفه ای به تیم ملی ایران نیز دعوت شد.

 بیوگرافی مرتضی مهرزاد  همسر مرتضی مهرزاد  قد بلندترین مرد جهان  بازیکنان تیم ملی والیبال  المپیک توکیو 2020  پارالمپیک توکیو 2020  بیوگرافی ورزشکاران  قد بلندترین ایرانی  اخبار گیلان

درخشش در پارالمپیک ۲۰۱۶

مرتضی در مسابقات پارالمپیک ۲۰۱۶ برزیل به همراه تیم ملی توانست بعنوان تیم اول به مدال طلا برسد و عنوان پدیده والیبال نشسته در جهان را از آن خود کند.

ادامه موفقیت ها

مرتضی در ادامه سال ۲۰۱۶ با تیم ملی قهرمان جام بین قاره ای چین شد و یکسال بعد نیز قهرمانی آسیا در چین را بدست آورد. سال ۲۰۱۶ به قهرمانی لیگ جهانی دست یافت و سپس دوباره سال ۲۰۱۷ با تیم ملی ، قهرمانی آسیا را تکرار کرد و حالا ستاره والیبال نشسته ایران است.

 بیوگرافی مرتضی مهرزاد  همسر مرتضی مهرزاد  قد بلندترین مرد جهان  بازیکنان تیم ملی والیبال  المپیک توکیو 2020  پارالمپیک توکیو 2020  بیوگرافی ورزشکاران  قد بلندترین ایرانی  اخبار گیلان

عدم حمایت مسئولان !

سال ۹۷ مادرم را از دست دادم و اکنون سرپرستی خواهر و برادرم را برعهده دارم و تنها منبع درآمدم مستمری ۵۰۰ هزار تومان صندوق حمایت از ورزشکاران است نه شغلی دارم و نه زیر پوشش بیمه هستم و پاداش های مسابقات را هم دریافت نکردم اما تنها دلخوشی ام شاد کردن مردم است.

قبل از والیبال آدم تنهایی بودم که تا حدی زیادی بخاطر احساس خجالت و شرم خودم بود چون هر وقت از خانه بیرون می رفتم با نگاه های متعجب همه مواجه می شدم.

عاشق داستان های جنگی و تاریخی هستم، کتابخانه پروپیمانی دارم کتاب های دا ، نورالدین پسر ایران ، شوهر آهو خانم و سووشون از کتاب های مورد علاقم هستند

 بیوگرافی مرتضی مهرزاد  همسر مرتضی مهرزاد  قد بلندترین مرد جهان  بازیکنان تیم ملی والیبال  المپیک توکیو 2020  پارالمپیک توکیو 2020  بیوگرافی ورزشکاران  قد بلندترین ایرانی  اخبار گیلان

فیلم و سریال

سریال نه چندان اما فیلم های سینمایی زیاد می بینم ، «طلا و مس» و «هیس دخترها فریاد نمی زنند» را جزء بهترین فیلم ها می دانم.

زندگی در روستا

من هیچ وقت علاقه چندانی به شهرت و توی چشم بودن نداشتم ، بعد از پارالمپیک هم چندین پیشنهاد مصاحبه ای تلویزیونی را رد کردم. نه تنها علاقه ای به زندگی در تهران ندارم بلکه زندگی در روستای «اوجاکله» را به شهر چالوس ترجیح می دهم در واقع زیاد اهل زندگی در جاهای پر سروصدا و شلوغ نیستم و ترجیح می دهم در کنار دوستان قدیمی و خانواده ام زندگی کنم.

ازدواج

فعلا وقت ازدواجم نیست ، گرفتاری دارم و الان وقتش نیست .به ندرت پیاده روی می کنم اما برای حمل و نقل هم دچار مشکل هست بارها شده برای رفتن به جایی مجبور شده ام عقب وانت بنشینم چراکه به سختی در خودروهای کوچک وطنی جا می شوم.

ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.