دلایل بسته نشدن درب خودرو چیست و چگونه رفع عیب کنیم؟

0

در برخی شرایط ممکن است درب خودرو بنا به دلایلی بسته و یا قفل نشود و در این شرایط، ممکن است مشکل از قفل باشد؛ علاوه بر این دلایل دیگری نیز وجود دارد که مانع از قفل شدن درب خودرو و بسته شدن آن می‌شود.

در این مقاله دلایل و راه حل برای رفع مشکل بسته نشدن درب خودرو را برای شما شرح می دهیم.

درب وسیله نقلیه شما اهداف زیادی را انجام می دهد. نه تنها صدا و آب و هوا را مسدود می کند، بلکه یک جزء ساختاری است که برای محافظت از شما در صورت تصادف طراحی شده است.

دری که به درستی بسته نمی شود بالقوه خطرناک است. اگر قرار بود تصادف کنید، درب باز می شود و شما را آسیب پذیر می کند.

یادداشت ویژه برای رانندگان جیپ: به دلایل ایمنی، اگر از آن برای رانندگی روزانه استفاده می کنید، ممکن است عاقلانه باشد که دکل خود را با درهای فلزی جامد مشخص کنید. همیشه می‌توانید بعداً وقتی به مسیرها رسیدید، آنها را حذف کنید.

 درب خودرو چیست  قفل برقی درب خودرو  علت باز نشدن درب خودرو  علت بسته نشدن در خودرو  آموزش رگلاژ درب خودرو  قیمت درب خودرو  قفل شدن درب خودرو  سفت بسته شدن درب خودرو  آموزش رگلاژ درب 206  نحوه صافکاری درب خودرو  کلاف درب خودرو چیست

دلایلی که درب ماشین تا آخر بسته نمی شود:

1) گیره درب ماشین گیر کرده

در پشت در، یک چفت وجود دارد که قرار است در هنگام بسته شدن در، صفحه ضربه‌گیر را محکم کند. اگر این قفل گیر کند، اگر بخواهید در را ببندید، در باز می شود.

چگونه رفع کنیم

برای تعمیر گیره درب گیر کرده، ممکن است بتوانید از یک پیچ گوشتی سر صاف استفاده کنید تا به آرامی قفل گیر کرده را آزاد کنید. گاهی اوقات کشیدن دستگیره در در حین انجام این کار کمک می کند.

به یاد داشته باشید که با این تکنیک از نیروی زیاد استفاده نکنید و مراقب باشید که رنگ اطراف را رد نکنید.

آموزش رگلاژ درب 206 آموزش رگلاژ درب خودرو رگلاژ درب 405 رگلاژ درب پراید رگلاژ درب پژو پارس رگلاژ درب تیبا رگلاژ درب خودرو 405 رگلاژ درب سمند رگلاژ درب صندوق عقب درب خودرو چیست سفت بسته شدن درب خودرو مجله مکانیک بهترین سایت مکانیکی آموزش تعمیر پژو 206 تعمیر پرای

2) شکستن دستگیره در

حتی اگر دستگیره از بیرون سالم به نظر برسد، ممکن است مکانیزم دستگیره در داخل درب شکسته باشد.

درها دارای اهرمی هستند که هر دو دستگیره داخلی و خارجی را به قفل در وصل می کند. اگر هر یک از این اهرم ها خم شود یا بشکند، می تواند شرایطی ایجاد کند که قفل نتواند به درستی حرکت کند.

چگونه رفع کنیم

این یکی کمی به وسیله نقلیه بستگی دارد. به طور معمول مکانیزم درب داخلی در زیر کارت درب قابل دسترسی است. اکثر کارت های درب را می توان با استفاده از یک پاک کننده مخصوص حذف کرد. برخی از کارت های درب در جای خود محکم می شوند، در حالی که برخی دیگر از پیچ برای محکم کردن آنها استفاده می کنند.

اگر کارت درب شما از گیره های پلاستیکی استفاده می کند، به آرامی لبه های کارت در را بچرخانید (از نزدیکی پایین شروع می شود) تا پانل شروع به بلند شدن کند. ویدیوهای آنلاین یا کتابچه راهنمای تعمیر خودروی خاص خود را بررسی کنید.

پس از برداشتن کارت درب، هر دستگیره را برای عملکرد صحیح بررسی کنید. مطمئن شوید که اهرم ها به طور محکم به دستگیره و قفل در وصل شده اند. ممکن است لازم باشد با یک درب کار در طرف مقابل وسیله نقلیه به عنوان مرجعی برای اینکه چگونه به نظر برسد، مقایسه کنید.

آموزش رگلاژ درب خودرو تشخیص تعویض درب خودرو درب خودرو چیست درب خودروی بنز رگلاژ درب خودرو 405 درزگیر درب خودرو چیست قفل شدن درب خودرو باز کردن قفل در پراید تعمیر قفل درب پژو قفل درب کابوت برلیانس قیمت قفل درب پژو 206 آموزش تعویض دستگیره پراید آموزش تعمیر خودرو آموزش مکانیک خودرو آموزش عیب یابی خودرو

3) تصادف ماشین به منطقه چرخ

درها و پانل های بدنه اغلب پس از تصادف خم می شوند. تصادف قبلی ممکن است در، گلگیر یا حتی چارچوب خودرو را تغییر شکل داده باشد. این می تواند باعث شود که هنگام تلاش برای بستن در، اجزا برای یک جا مناسب در یک راستا قرار نگیرند.

چگونه رفع کنیم

اگر خودروی شما تصادف کرده است، هرگز سعی نکنید به زور درب را ببندید (مگر در موارد اضطراری). انجام این کار می تواند باعث آسیب بیشتر بدن شود.

درها و گلگیرها معمولاً با کمی تنظیم همراه هستند تا تفاوت در تحمل تولید را در نظر بگیرند. ممکن است بتوانید لولاهای در و/یا بست های گلگیر را برای تناسب بهتر شل کنید.

در حین انجام این کار، مطمئن شوید که حداقل یک کمک کننده همراه خود دارید. درها حتی در وسایل نقلیه کوچکتر بسیار سنگین هستند.

اگر به تنظیمات بیشتری نسبت به آنچه سازنده به شما می دهد نیاز دارید، ممکن است برای بازگرداندن وسیله نقلیه به تراز مناسب، یک کشنده معروف لازم باشد. این کار فقط باید با کمک یک متخصص انجام شود و برای کشیدن صحیح قاب به تجهیزات تخصصی نیاز دارد. در بسیاری از موارد، یک وسیله نقلیه در نقطه ای که یک قاب کش ضروری است، ضرر کلی اعلام می شود.

 درب خودرو چیست  قفل برقی درب خودرو  علت باز نشدن درب خودرو  علت بسته نشدن در خودرو  آموزش رگلاژ درب خودرو  قیمت درب خودرو  قفل شدن درب خودرو  سفت بسته شدن درب خودرو  آموزش رگلاژ درب 206  نحوه صافکاری درب خودرو  کلاف درب خودرو چیست

4) درب بسته است

در ماه های زمستان، احتمالاً در بسیاری از نقاط جهان با یخ مواجه خواهید شد. آیا تا به حال از بیرون پیاده روی کرده اید تا با یک ماشین یخ زده از شما استقبال کند؟ این رطوبت راه خود را به درب نیز وارد می کند و یک پیوند موقت بین درب و شرایط آب و هوایی ایجاد می کند.

چگونه رفع کنیم

بهتر است در هنگام یخ زدگی به زور باز نشود. انجام این کار می تواند هوای اطراف در را از بین ببرد یا پاره کند. این امر منجر به صدای بیش از حد باد و حتی نشت آب می شود.

مقداری اسپری یخ زدا را بین درب و بدنه خودرو اسپری کنید. همچنین ممکن است عاقلانه باشد که دستگیره در را اسپری کنید. پس از یک لحظه انتظار، درب باید به راحتی باز شود.

5) درهای خودکشی

برخی از خودروهای چهار درب مانند مزدا RX-8 و شورلت سیلورادو با کابین طولانی دارای درهای عقب هستند که به سمت عقب باز می شوند و درهای جلو مانند معمولی به جلو باز می شوند. برای بستن درهای جلو در این خودروها باید درهای عقب بسته شوند.

اگر هر یک از درب ها ناهمتراز باشد، ممکن است مشکل بسته نشدن یک درب به درستی ایجاد شود. به احتمال زیاد این اتفاق در خودرویی با این پیکربندی درب رخ می‌دهد، زیرا این دو در باید هم با یکدیگر و هم با پانل‌های بدنه خودرو هماهنگ شوند.

چگونه رفع کنیم

سعی کنید درب عقب و سپس در جلو را ببندید. اگر این امکان پذیر نیست، هر بار یک درب را ببندید تا هم ترازی با بدنه خودرو را بررسی کنید.

سپس، چفت ها و ضربه گیرهای درب عقب را بررسی کنید. اگر یکی از این گیره ها به درستی درگیر نشود، این احتمال وجود دارد که درب شما درست قفل نشود تا زمانی که به آن توجه شود.

اگرچه دلایل زیادی وجود دارد که ممکن است درب شما به درستی بسته نشود، یک بازرسی دقیق باید به سرعت علت را آشکار کند. خوشبختانه، تعمیر اکثر درب ها آسان است و حتی می توان برخی از آنها را به صورت رایگان بسته به موضوع تعمیر کرد.

ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.