معرفی مرسدس AMG GT 63 پرفورمنس +عکس
اگر تصور می کردید که تنوع نسخه های مرسدس AMG GT چهار درب کم بود، این کمپانی یک نسخه پرچمدار جدید به خانواده این خودرو اضافه کرده است. این مدل جدید مرسدس AMG GT 63 S E پرفورمنس بوده که وجود حرف E در نام این خودرو به معنای اولین محصول پلاگین هیبریدی خانواده AMG بوده و پس از این خودرو قرار است که شاهد عرضه محصولات پلاگین هیبریدی متعددی توسط مرسدس AMG باشیم.
تیم مهندسی پشت طراحی این خودرور همکاری نزدیکی با تیم فرمولا ۱ مرسدس AMG داشتند تا بتوانند باتری قدرتمند و در عین حال سبک را برای این خودرو توسعه دهند. باتری این خودرو وزنی معادل ۸۹ کیلوگرم دارد و موتور الکتریکی نصب شده در این خودرو قادر به تولید ۲۰۴ اسب بخار قدرت است. از آنجایی که هدف تیم مهندسی از توسعه این سیستم پلاگین هیبریدی افزایش توان و بهبود عملکرد بوده، AMG GT 63 S E پرفورمنس در حالت تمام الکتریکی تنها ۱۲ کیلومتر مسافت را طی می کند.
مرسدس AMG GT 63 S E پرفورمنس قادر است طی ۲.۹ ثانیه از حالت سکون به مرز ۱۰۰ کیلومتر بر ساعت برسد که سریع تر از مرسدس AMG GT بلک سریز با شتاب ۳.۱ ثانیه ایست. این سدان فول سایز لوکس طی کمتر از ۱۰ ثانیه می تواند از مرز ۲۰۰ کیلومتر بر ساعت عبور کند و اگر همچنان به گاز دادن ادامه دهید، این خودرو به بیشینه سرعت ۳۱۵ کیلومتر بر ساعت دست پیدا می کند.
این خودرو علاوه بر دارابودن مدهای رانندگی کامفورت، اسپرت، اسپرت پلاس، ریس و لغزنده که روی نسخه های GT 53 و GT63 هم قرار دارند، دارای یک مد رانندگی الکتریک بوده که با فعال سازی آن این نسخه S E پرفورمنس می تواند در حالت کاملا الکتریکی و با نهایت سرعت ۱۳۰ کیلومتر بر ساعت حرکت کند. همچنین برای هر چهار چرخ این خودرو سیستم بازیابی نیروی ترمز نصب شده که دارای سطح ۰(غبر فعال) تا سطح ۳(رانندگی به صورت تک پداله) است.
همانند سایر مدل های AMG GT های چهار درب، این نسخه GT 63 S E پرفورمنس دارای سیستم AMG راید کنترل پلاس بوده که شامل سیستم تعلیق تطبیقی با دمپرهای بادی است. تنظیم این سیستم تعلیق هم به صورت جداگانه و هم به صورت وابسته به مدهای رانندگی انتخابی صورت می گیرد. مرسدس بیان کرده که مهندسین سعی کرده اند فاصله بین حالت اسپرت و کامفورت را در این سیستم تعلیق بیشتر از پیش کنند.
استایل ظاهری مرسدس AMG Gt 63 S E پرفورمنساز نظر ظاهری چیز زیادی در خصوص مرسدس AMG GT 63 S E در مقایسه با نسخه غیر هیبریدی تغییر نکرده؛ ولی چندین بروزرسانی قابل اشاره وجود دارند. سپر جلو دارای طراخی مشابه با نسخه AMG GT کوپه بوده و پورت شارژ درون سپر عقب طراحی شده که یک درپوش فلزی روی آن دقیقا در زیر چراغ های عقب طراحی شده است. همچنین این نسخه به رینگ های ۲۰ و ۲۱ اینچی جدیدی مجهز شده است. در خصوص کابین نیز داستان به همین صورت بوده و شاهد نصب نمایشگر MBUX مشابه با سایر مدل های GT هستیم و غربیلک فرمان دوشاخه جدیدی با کلیدهای لمسی خازنی برای این نسخه طراحی شده است.
یک چیزی که مرسدس هنوز در خصوص این خودرو اعلام نکرده قسمت است. نسخه پایه AMG GT 43 دارای قیمت ۹۰ هزار دلار، نسخه AMG GT 53 دارای قیمت ۱۰۰ هزار دلار و نسخه GT 63 معمولی و نسخه S به ترتیب ۱۴۰ و ۱۶۲ هزار دلار هستند. انتظار می رود که نسخه S E پرفورمنس که پرچمدار خانواده AMG GT چهار درب محسوب می شود قیمتی معادل ۲۰۰ هزار دلار داشته باشد.