پدر صنعت خودروی تجاری ایران درگذشت + عکس

1

بهروز فردوس که از او به عنوان پدر صنعت خودرو تجاری کشور یاد می‌شود چشم از جهان فرو بست.

بهروز فردوس بنیانگذار گروه صنعتی ماموت که وی را پدر صنعت خودرو تجاری کشور می‌نامیدند دعوت حق را لبیک گفت.

مهندس بهروز فردوس جز فعالان بزرگ در صنعت خودروی ایران بود و در سال‌های گذشته تلاش‌های بسیاری برای صنعت خودروهای تجاری متحمل شد.

محصولات ماموت دیزل مدیر عامل ماموت خودرو شرکت ماموت خودرو بهروز فردوس کیست همسر بهروز فردوس صنعتگران ایرانی کارآفرین موفق کارآفرینان برتر جهان پدر صنعت ایران کیست

علت فوت و بیماری و مرگ بهروز فردوس چیست بهروز فردوس که بود چکاره بود

بهروز فردوس، مالک شرکت صنعتی ماموت و کارآفرین، متولد تهران بود. از او به عنوان پدر صنعت خودرو تجاری کشور یاد می شود. وی در ۳ آذر ۱۴۰۰ دارفانی را وداع گفت.

شرکت ماموت خودرو

بهزاد فردوسی در سال ۱۳۶۷ شرکت ماموت خودرو را تاسیس کرد و بعد از چند سال، فعالیت این شرکت با تولید انواع تریلرهای سبک در زمینی به وسعت دو هکتار آغاز شد و به مرور فعالیت این شرکت افزایش یافت تا توانست ساندویچ پانل خانه‌های پیش‌ساخته و انواع کانکس را تولید کند.

سپس اتاق‌های ایزوله شامل اتاق‌های یخچالی، تریلر یخچالی و اتاق حمل بار ماموت در اواسط دهه ۷۰ وارد بازار شدند. شرکت ماموت خودرو در سال ۱۳۸۸ نمایندگی رسمی شرکت اسکانیا را در ایران به عهده گرفت.

به مرور زمینه کار این شرکت گسترش یافت و به حوزه‌هایی مانند تولید ساندویچ پانل خانه‌های پیش‌ساخته و انواع کانکس وارد شد. اتاق‌های ایزوله شامل اتاق‌های یخچالی، تریلر یخچالی و اتاق حمل بار محصولات بعدی «ماموت» بودند که در اواسط دهه ۷۰ راهی بازار شدند.

ماموت دیزل

ماموت در سال ۱۳۸۸ نمایندگی رسمی شرکت اسکانیا در ایران را بر عهده گرفت؛ ماموت دیزل نام شرکتی است که به عنوان نماینده انحصاری خدمات پس از فروش کامیون‌های اسکانیا در ایران آغاز به کار کرد و در سه حوزه تولید و خدمات پس از فروش کامیون‌های اسکانیا، خدمات پس از فروش تریلر و فروش و خدمات پس از فروش محصولات دیزل ژنراتور اسکانیا فعال است.

همسر بهروز فردوس کیستخانواده فردو

مهندس فردوس در تهران متولد شده، اما سال ها پیش با خانمی آلمانی ازدواج کرده و همسری آلمانی دارد. حاصل این ازدواج دو پسر به نام های بهزاد و مهرزاد است. البته پسران مرحوم فردوس نام های ایرانی خارجی دارند و در عمده شرکت‌های «ماموت» دو نام بهزاد دانیل فردوس و مهرزاد مانوئل فردوس زیاد دیده می‌شود.

فرزندان بهروز فردوس

بهزاد و مهرزاد به ترتیب در ۲۹ و ۳۱ شرکت به عناوین مختلفی مانند رییس، نایب‌رییس یا عضو هیئت‌مدیره، مدیرعامل و… حضور دارند و هر کدام مدیریت بخشی از تجارت پدر را بر عهده گرفته‌اند.

ممکن است شما دوست داشته باشید
1 نظر
  1. محمد می گوید

    عکس مربوط به آقای بهروز فروتن است نه بهروز فردوس

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.