چطور از شر بوی نامطبوع در خودرو خلاص شویم؟

0

راهکارهایی برای خلاصی از شر بوی نامطبوع در خودرو

cleaning-insidecar-01بوهای نامطبوع زیادی می‌توانند در خودرو حس شوند ولی یکی از با دوام‌ترین و بدترین آنها، بوی سیگار است. بوی نامطبوع شاید برای راننده چندان ملموس نباشد ولی فردی که به تازگی در خودرو قرار می‌گیرد به خوبی آن را حس می‌کند و باعث آزار او می‌شود.

همانطور که نظافت شخصی برای مسافرین خودروی شما مهم است، نظافت داخل خودرو و بوی خوش‌آیند هم از اهمیت بالایی برخوردار است. خوشبختانه راهکارهای خوبی برای رهایی از بوی نامطبوع در خودرو وجود دارد که در این مطلب به آن می‌پردازیم.

آماده‌سازی مواد مورد نیاز

قبل از هر چیزی شما باید وسایل و مواد مورد نیاز برای زدودن بوی نامطبوع را آماده کنید: جوش شیرین، سطل، ذغال، خوشبوکننده پارچه‌ای، آویز خوشبوکننده هوا، اسپری آب‌پاش، جاروبرقی، سرکه و آب.

حذف هرگونه باقی‌مانده سیگار و خاکستر در خودرو

2-how-to-get-rid-of-the-smell-of-tobacco-from-your-car-overflowing-car-ashtray-being-emptied-by-a-person-into-a-garbage-bag

اگر ته سیگار یا خاکستری در کیسه زباله خودرویتان باقی مانده آن را به طور کامل به خارج از خودرو منتقل کنید.

جاروکشی تمام خودرو

3-how-to-get-rid-of-the-smell-of-tobacco-from-your-car-car-interior-being-vacuumed

مطمئن شوید که تمام سطوح کف خودرو و بین صندلی‌ها را به طور کامل با جاروبرقی تمیز کنید. کفپوش‌های خودرو را به خارج از ماشین منتقل کنید و سطح نمدی زیر را جارو بکشید. اجازه دهید کفپوش‌ها مدتی در هوای آزاد قرار بگیرند.

حذف بو از سطوح نرم

حالا نوبت به روبرو شدن با قسمت‌هایی است که به سادگی بوی سیگار را به خود جذب می‌کنند: سطوح نرم. این سطوح مثل صندلی‌ها، نمدهای کف ماشین و البته سقف خودرو به سادگی بوی سیگار را به خود جذب می‌کنند.

توصیه: این بخش‌ها نیاز به موادی دارند که قادر به حذف بو از سطوح پارچه‌ای و نمدی باشند. شما می‌توانید از راهنمایی زیر برای این موضوع استفاده کنید:

tip1

جوش شیرین را بپاشید

جوش شیرین خاصیت جذب بوی بسیار بالایی دارد. یک بسته جوش شیرین را روی تمامی سطوح نرم خودرو بپاشید. فضای خالی بین صندلی‌ها را فراموش نکنید.

پاک کردن سقف با جوش شیرین

سقف خودرو را با مقدار کمی جوش شیرین به آرامی تمیز کنید. تمامی سطوح سقف را به جوش شیرین آغشته و بعد از ۱۲ تا ۳۶ ساعت با جارو برقی پاک کنید.

جارو برقی را خالی و مجددا تکرار کنید

در این مرحله شما باید تمامی محتویات جاروبرقی را خالی کنید و یک بار دیگر جاروکشی را انجام دهید. پودر جوش شیرین نفوذ زیادی در الیاف صندلی خودرو دارد.

نظافت سیستم تهویه اتاق

برای تمیز سازی سیستم تهویه اتاق بهتر است اول از همه نگاهی به فیلتر هوا داشته باشید. در صورتی که کثیف است آن را با یک فیلتر نو جایگزین کنید تا از کیفیت بالاتری در سیستم تهویه اتاق خودرو بهره ببرید.

به گردش درآوردن هوا

در حالی که درها باز هستند، دریچه‌های هوا را باز و سیستم تهویه هوا را فعال کنید تا هوای داخلی به طور کامل از خودرو خارج شود. این کار را تا یک ساعت ادامه دهید.

توصیه: اضافه کردن خوشبو کننده‌های هوا در این قسمت تاثیر بسیار خوبی در بهبود هوای داخلی خودرو می‌گذارد.

نظافت سطوح سخت

4-how-to-get-rid-of-the-smell-of-tobacco-from-your-car-fabric-freshener-febreze-being-sprayed-into-car

سطح‌های سخت داخل خودرو هم باید تمیز شوند. مطمئن شوید که ابزاری که برای نظافت داخل خودرو استفاده می‌کنید برای شما و خودرو مضر نباشد. با شیشه پاک کن تمام شیشه‌های داخلی، خارجی و آینه‌ها را تمیز کنید. در مرحله بعد با شوینده‌های دیگر تمام سطوح داخلی خودرو را با دستمال نرم تمیز کنید.

اخطار: لطفا مراقب تمیز کننده‌های شیمیایی باشید. برخی از انواع تمیز کننده‌ها به پلاستیک یا چوب آسیب میزنند. قبل از شروع نظافت از کیفیت آنها اطمینان حاصل کنید. می‌توانید برای آزمایش این موضوع قسمت کوچکی که به چشم دیده نمی‌شود را تمیز کنید.

توصیه: اگر دنبال راه حل‌های طبیعی‌تر هستید، سرکه و آب را ترکیب و در بطری اسپری بریزید. آن را روی تمام سطوح خودرو اسپری و سپس با یک دستمال نرم به طور کامل پاک کنید.

بازیابی موارد خارج شده

5-how-to-get-rid-of-the-smell-of-tobacco-from-your-car-car-mats-being-replaced

حالا که محیط داخلی خودرو تمیز شده می‌توانید کف‌پوش‌ها و مواردی که از خودرو خارج کردید را به جای اصلی خود برگردانید. اگر هنوز بوی نامطبوع وجود دارد از راهکارهای زیر استفاده کنید:

tip2

بوی نامطبوع و سیگار هیچوقت به طور دائم در خودرو باقی نمی‌ماند. کافیست خودرویتان را به طور کامل نظافت کنید تا مثل روز اول، خودرویی خوشبو و تمیز داشته باشید.

ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.