علت روشن شدن همه چراغ های پشت آمپر چیست؟

1

مجله خودرو کارستان ؛ماشین های امروزی بیش از هر زمان دیگری نکات برجسته را به راننده اطلاع می دهند. چهارچوب های مدیریت خودرو با گذشت زمان پیشرفت کرده اند و سازندگان در حال حاضر چراغ های پشت آمپر (Dashboard Warning Lights) را به رانندگان می دهند تا در مورد مشکل احتمالی خودرو به راننده اطلاع دهند.

روشن شدن همه چراغ های پشت آمپر می توانند گیج کننده باشند، با این حال ایده آل است که برای معنای خاص هرکدام به کتابچه‌ی راهنمای خودروی خود مراجعه کنید.

شاید بپرسید که علت “روشن شدن همه چراغ های پشت آمپر” چیست؟ همه‌ی خودروها دارای مجموعه‌ای از چراغ های اطلاع رسانی هستند. به عنوان مثال، چراغ هشدار فشار روغن یا چراغ هشدار ترمز دستی که نکات مختلف را مشخص می کند.

لازم به ذکر است که شما می توانید مقاله آشنایی با علائم پشت آمپر را از مجله یدک یار مطالعه کنید تا بیشتر با آنها آشنا شوید. در ادامه به بررسی روشن شدن چراغ های پشت آمپر در شرایط مختلف خواهیم پرداخت.

علت روشن شدن همه چراغ های پشت آمپر

در بسیاری از ماشین ها وقتی سوییچ را باز می کنید، همه‌ چراغ های پشت آمپر برای چند ثانیه روشن می شوند، اما در صورتی که حداقل یکی از این چراغ های هشدار بعد از استارت زدن ماشین روشن بماند به این معنی است که خودروی شما مشکلی دارد.

هر چراغ روی صفحه کیلومتر طوری طراحی شده است که در صورت بروز مشکل در آن سیستم خاص روشن شود. با این حال، زمانی که همه چراغ های پشت آمپر روشن می مانند، معمولاً نشان دهنده‌ی مشکل در دینام خودرو یا سیستم الکتریکی ماشین است.

بعد از روشن شدن همه‌ی چراغ های پشت آمپر بعد از استارت خوردن ماشین سعی کنید رانندگی در مسافت طولانی را به حداقل برسانید. مشکل احتمالی دینام خودرو می تواند به این معنی باشد که ماشین شما ممکن است به طور غیر منتظره‌ای در حین رانندگی برق را از دست بدهد. این موضوع می تواند خطرناک باشد، به خصوص اگر در جاده ها یا بزرگراه های شلوغ هستید.

با این حال، بدون بررسی حرفه‌ای خودرو، تشخیص اینکه مشکل از چه چیزی است می تواند دشوار باشد. توصیه می کنیم خودروی خود را در اسرع وقت نزد مکانیک ببرید تا آسیب ها و خطرات احتمالی را به حداقل برسانید.

علت روشن شدن همه چراغ های پشت آمپر هنگام ترمز

علت روشن شدن همه چراغ های پشت آمپر هنگام ترمز

بعضی از خودروها مثل خودروی تندر ۹۰ دارای سیستم کنترل بدنه است، این سیستم تمامی اجزای بدنه خودرو را کنترل می کند. به این معنی که وقتی راننده عملی مانند ترمز گرفتن را انجام می دهد سیگنالی به یونیت ارسال می شود و این یونیت دستوری را به قطعه‌ی اجرا کننده برق ارسال می کند.

اما یکی از مشکلاتی که می تواند این سیستم بوجود بیاورد این است که وقتی راننده ترمز می گیرد، همه چراغ های پشت آمپر روشن می شود. “دلیل روشن شدن همه چراغ های پشت آمپر هنگام ترمز” این است که مشکلی در اتصال سیم های سیگنال یونیت وجود دارد که می تواند در دراز مدت باعث صدمه دیدن کل سیستم یونیت شود. در واقع به دلیل اینکه با هربار ترمز گرفتن، برق ۱۲ ولت وارد یونیت می شود باعث بوجود آمدن صدمات بیشتر خواهد شد.

برای حل مشکل روشن شدن چراغ های پشت آمپر هنگام ترمز گرفتن باید افراد متخصص مراجعه کنید تا خودروی شما را بررسی و دیاگ بزنند تا این مشکل را شناسایی و برطرف کنند. لازم به ذکر است که عیب یابی و حل مشکل روشن شدن چراغ های پشت آمپر هنگام ترمز گرفتن به اینگونه است که ابتدا باید عیب های سخت افزاری برطرف شود و سپس با دستگاه های مخصوص، سیستم کنترل بدنه ریست و راه اندازی مجدد شود و یا اینکه به طور کلی این قطعه تعویض شود.

با تشکر از اینکه ما را تا پایان این مقاله همراهی کردید، اگر تجربه ای راجع به روشن شدن همه چراغ های پشت آمپر در شرایط مختلف دارید خوشحال می شویم که دیدگاه های خود را در قسمت نظرات با ما در میان بگذارید.

ممکن است شما دوست داشته باشید
1 نظر
  1. یاسر می گوید

    سلام من روا دارم چراغ های آمپر بنزین و آب موقع فلاشر زدن خاموش روشن میشن اتصالی داره یا مشکله دیگه ایی وجود داره میشه راهنمایی کنید ممنون.

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.