نکات مهم فنی و مکانیکی خودرو ۲

0

۱.حرکت از دنده‌ی عقب به جلو در حالی که خودرو هنوز توقف کاملا نکرده است

زمانی که می‌خواهید در یک فضای کوچک پارک کنید به طور معمول شاید بارها دنده را از حالت عقب به جلو ببرید در حالی که خودرو هنوز در حال حرکت به سمت عقب است. چنین کاری را باید به خاطر هزینه‌های زیادی که در بر خواهد داشت کنار گذاشت. این کار باعث وارد آمدن فشار زیادی روی سیستم انتقال نیرو می‌شود چراکه قطعات را مجبور می‌کند تا در خلاف جهت حرکتشان حرکت کنند. پیشگیری از چنین آسیبی ساده است، تنها کافی است تا چند لحظه وقت بیشتری را صرف کرده و در هنگام تعویض دنده‌ها از توقف کاملا خودرو مطمئن شوید.

۲.سنسور باد لاستیک

سنسور باد که به تازگی در بازار کشورمان زیر نامش را می‌شنویم، از ۲۰۰۷ در ایالات متحده اجباری شد. TMPS دو مدل دارد؛

نسخه‌های ارزانترش تعداد دور هر چرخ را محاسبه می‌کنند و در این حالت چرخی که فشار تایر استانداردی نداشته باشد، سریع‌تر می‌چرخد و لو می‌رود! اما برای نسخه‌های گران‌تر TMPS از یک سنسور فشار وایرلس در هر چرخ استفاده می‌شود.

۳.عملگرهای سیستم انژکتور

۱.رله دوبل: رله اصلی که برق تجهیزات مهم موتور را وصل می کند.

۲.کوئل دوبل: تقویت کننده برق برای شمعها که دارای چهار برجک فشار قوی است.

۳.انژکتور: عامل تزریق سوخت در موتور

۴.پمپ بنزین: عامل ایجاد فشار در پشت انژکتور و ارسال سوخت است.

۵.شیر برقی کنیستر: شیر ارتباط بخارات بنزین باک از کنیستر(تبدیل کننده بخار بنزین به مایع بنزین ) به موتور

۶.گرمکن دریچه گاز: گرم کننده نوک استپر برای جلوگیری از یخ زدگی و تنظیم درست دور آرام موتور

۷.گرمکن سنسور اکسیژن: پیش گرم کننده سنسور اکسیژن برای فعالیت بهتر سنسور

۸.رله فن خنک کار: فعال کننده فن سیستم خنک کاری رادیاتور

۹.رله کولر: کنتاکت فرمان دهنده کولر برای فعال سازی یا قطع کولر

۱۰.استپر یا موتور پله های: تنظیم کننده دور آرام در حالت درجا و شرایط پر بار

۱۱.چراغ عیب یاب داشبورد: آگاه ساز از عیب سیستم هوشمند الکترونیکی روی داشبورد.

توجه توجه

در خودروهای ۲۰۶امکانش هست که #کولر خودرو از کار افتاده باشه و نیاز به پیکره بندی باشه تا کلاچ کولر دوباره راه بی افته بعضی از دوستان اشتباها BSI را دانلود میکنند که اشتباه میباشد.

اما راه حل اینه اینکه:

🔸 به ایسیو مورد نظر کانکت شوید
🔸قسمت پیکره بندی را انتخاب کنید
🔸وارد گزینه تهویه مطبوع شوید
🔸 گزینه خطی یا فشار خطی را فعال کنید
🔸از این قسمت خارج شوید
🔸وارد BSI شوید
🔸وارد پیکربندی شوید
🔸در این قسمت وارد گزینه تهویه مطبوع شوید
🔸گزینه نوع کولر دستی یا اتوما تیک را بر حسب خودرو انتخاب کنید و از BSI خارج شوید
در صورتی که این مراحل به درستی انجام شده باشد مشکل حل خواهد شد.

✅’ترمز دیسکی عقب دارای لنت ترمز معمولی مانند ترمز چرخ های جلو است و از همان روش چرخ های جلو بهره می برد و عملکرد بهتری نسبت به ترمز عقب کاسه ای دارد و معمولاً برای مدل هایی از خودرو که دارای شتاب و قدرت بیشتر هستند استفاده می شود. این ترمز از نظر قدرت، مزینی بر ترمز کاسه ای ندارد و بیشترین مزیت آن خنک کاری سریع و زمان عکس العمل کوتاه تر است.

✅نقش فن با عملکرد به موقع فشنگی به کار افتاده تا آب داغی که در رادیاتو وجود دارد را خنک کند درصورت خرابی یکی از فنها آمپر آب بالا رفته و موتور داغ میکند

⚙ با چند کار ساده، عمر مفید خودروی خود را افزایش دهید

۱. از سیستم صوتی، زمانی که خودرو خاموش است؛ استفاده نکنید
۲. به طور مرتب خودروی خود را بشویید
۳. سطح مایعات خودرو را بررسی کنید
۴. ترک‌های شیشه را به سرعت از بین ببرید
۵. از بنزین زدن در جایگاه هایی که به تازگی پر شده‌اند، خودداری کنید
۶. فضای داخلی خودرو را تمیز نگه دارید
۷. عمق آج لاستیک‌ها را بررسی کنید
۸. از روشن نگه داشتن درجای خودرو اجتناب کنید.

کارستان

ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.