احتمال آمدن رونالدو به ایران چقدر است؟

0

با مشخص شدن تیم های راه یافته به مرحله گروهی لیگ قهرمانان آسیا به بررسی شانس تقابل ایران با سه تیم مطرح عربستانی پرداخته ایم.

دیدارهای پلی آف لیگ قهرمانان آسیا برگزار شد تا تکلیف تیم های چهارم مرحله گروهی مشخص شود. حالا همگان در انتظار قرعه هایی جذاب و البته ترسناک هستند. خصوصا که حضور ستاره های سرشناس فوتبال جهان مانند رونالدو، نیمار، بنزما و … در تیم های عربستانی به جذابیت رقابت ها می افزاید.

الهلال و الاتحاد تیم هایی هستند که در سید یک لیگ قهرمانان آسیا قرار دارند. النصر نیز با پیروزی در دیدار پلی آف به لیگ قهرمانان رسید تا رونالدو هم به جمع ستاره های حاضر در جام اضافه شود. با توجه به این که تیم های یک کشور در مرحله گروهی با هم در یک گروه قرار نمی گیرند احتمال رویارویی نمایندگان ایران با این تیم ها بسیار زیاد است. در ادامه احتمال رویارویی نمایندگان ایران با هر یک از سه تیم پر ستاره عربی را با توجه به قوانین قرعه کشی بررسی خواهیم کرد.

1– پرسپولیس: سرخپوشان پایتخت در سید یک قرار دارند و طبیعتا با هیچ تیم دیگری از سید یک همگروه نمی شوند. به این ترتیب احتمال روبرو شدن با الاتحاد و الهلال در مرحله گروهی وجود ندارد. اگر تیم سید دوم گروه پرسپولیس الفیحای عربستان باشد پرسپولیس دیگر با النصر روبرو نخواهد شد (یک حالت از سه حالت ممکن) اما اگر تیم سید دوم الفیحا نباشد النصر که در سید چهارم قرار دارد در دو گروهی که تیم های سید یک آن الهلال و الاتحاد هستند نمی تواند قرار بگیرد و سه گروه دیگر برای این تیم محتمل است که در یکی از آنها پرسپولیس قرار دارد. پس احتمال رویارویی با النصر و رونالدو برای پرسپولیس در این حالت یک سوم و در کل دو نهم است.

احتمالات پرسپولیس: الهلال و الاتحاد (0 درصد) – النصر (22 درصد) – احتمال یکی از این سه تیم عربستانی (22درصد)

2– سپاهان: طلایی پوشان اصفهان در سید دو قرار دارند. آنها در گروهی که پرسپولیس باشد قرار نخواهند گرفت و در یکی از چهار گروه دیگر قرار می گیرند. با توجه به سید یک الهلال و الاتحاد سپاهان با احتمال یک چهارم با الهلال و با همین احتمال با الاتحاد همگروه می شود.  اما درباره النصر داستان کمی متفاوت است. اگر سپاهان در گروهی که تیم سید یک آن از عربستان است قرار بگیرد، دیگر با النصر به هیچ وجه روبرو نمی شود (دو احتمال از 4 حالت ممکن). اما اگر تیم سید یک آنها از عربستان نباشد با توجه به حضور تیم الفیحای عربستان در سید دو، النصر در گروهی که این تیم باشد قرار نمی گیرد و چهار گزینه دیگر برای این تیم وجود دارد که یکی از آنها سپاهان است. پس احتمال روبرو شدن با النصر در این حالت یک چهارم و در کل یک هشتم است.

احتمالات سپاهان: الهلال(25 درصد) – الاتحاد (25 درصد) – النصر (12.5درصد). احتمال یکی از این سه تیم عربستانی (51 درصد)

3- نساجی: نماینده سوم ایران از دیار مازندران نیز در سید دوم قرار دارد و شرایطش کاملا با سپاهان یکی است. پس احتمال روبرو شدن با الهلال، الاتحاد یک چهارم و النصر یک هشتم است.

احتمالات نساجی: الهلال (25 درصد) – الاتحاد (25 درصد) – النصر (12.5 درصد) – احتمال یکی از این سه تیم عربستانی (51درصد).

احتمالات کل

حضور رونالدو در ایران: احتمال این که رونالدو به ایران بیاید این است که النصر با یکی از سه نماینده ایران همگروه شود که این احتمال حدود 41 درصد است.

حضور نیمار در ایران: احتمال این که نیمار به ایران بیاید این است که الهلال با یکی از سه نماینده ایران همگروه شود که این احتمال حدود 43.7 درصد است.

حضور بنزما در ایران: احتمال این که بنزما به ایران بیاید این است که الاتحاد با یکی از سه نماینده ایران همگروه شود که این احتمال حدود 43.7 درصد است.

احتمال حضور حداقل یکی از این سه بازیکن: برای این که فوتبال دوستان ایرانی شاهد حضور حداقل یکی از سه بازیکن سرشناس یعنی رونالدو، نیمار و بنزما در ایران باشند، باید حداقل یک نماینده از ایران با یکی از سه تیم عربستانی الهلال، الاتحاد و النصر همگروه شود که این احتمال حدود 81 درصد است.

منبع:جماران

ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.