نکته بسیار مهم درباره سنسور اکسیژن

0

بسیار مهم

سنسور اکسیژن

گرمکن سنسور اکسیژن در دمای ۲۴ درجه سانتی گراد حدود Ω۴ اهم است (دو سیم سفید رنگ)

از پایه های ۳و۴ دو سیم اتصال و سوکت را جا بزنید دو سیم را به ولت متر متصل کرده و مقدار ولتاژ بین ۰ تا ۹/۰ ولت باید متغییر باشد.

اجزای سنسور اکسیژن چیست انواع سنسور اکسیژن بهترین سنسور اکسیژن 206 تعمیر سنسور اکسیژن سنسور اکسیژن چیست علائم خرابی سنسور اکسیژن پراید تعویض سنسور اکسیژن پژو 206 قیمت سنسور اکسیژن وظیفه سنسور اکسیژن زمان تعویض سنسور اکسیژن آموزش تعمیر خودرو

نکته این که اگر المنت سوخته باشد خام سوزی و نسبت صحیح سوخت و هوا تنظیم نمی شود چون فعالیت دقیق سنسور در دمای ۳۰۰ تا ۸۰۰ درجه سانتی گراد است.

خرابی سنسور مساوی مصرف سوخت بیشتر

نکته مهم اینکه سنسور اکسیژن دارای مواد رادیو اکتیو بوده که در تشخیص گاز های موجود در اگزوز تاثیر بسزایی دارد که در هنگام تعمیرات باید دقت شود که از تماس نوک سنسور با بدن مخصوصا در زمانی که آن نو است جلوگیری کنید این اثر به مرور زمان در مدت تقریبا یک سال از بین و یا کاهش میابد.

خودرو هایی که دارای سنسور اکسیژن هستند نیاز به تنظیم موتور ندارند

سوختن سنسور اکسیژن معمولا در زمستان اتفاق می افتد که بدلیل سردی هوا و یا ریختن آب بر روی آن موجب شکستن سرامیک سنسور شده که باعث اتصال برق سنسور و یا سیگنال بصورت خطا ارسال می شود.

برای تعویض سنسور اکسیژن ابتدا چند قطره روغن ترمز ریخته تا زنگ آن بدلیل حرارت توام باز شود بعد اقدام به آچار انداختن و باز کردن سنسور نمایید.

در آن دسته از خودرو ها که سنسور بعد از کاتالیست ندارند. (یک سنسور اکسیژن دارد) برای سنسور اکسیژن آنها ولتاژ ۴۵/۰ ولت ، ولتاژلازم برای بهینه بودن مصرف سوخت در نظر می گیرند.

کارستان

ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.