معرفی موتورسیکلت جدید دوکاتی Desert X + عکس

0

با فاصله نسبتاً طولانی از رونمایی نسخه کانسپت در سال ۲۰۱۹، دوکاتی Desert X بالاخره با مدل ۲۰۲۲ معرفی شده است. این موتورسیکلت که با الهام از نمونه­‌های مسابقه­‌ای دهه ۸۰ میلادی مخصوصا انواع حاضر در رالی پاریس-داکار طراحی شده، در قالب یک وسیله نقلیه دومنظوره به میدان آمده است.

شش حالت رانندگی برای Desert X پیش‌­بینی شده که شامل اسپرت، تورینگ، شهری، مسیر لغزنده، Enduro و رالی خواهد بود.

شرکت دوکاتی موتورسیکلت جدید مجله دوچرخه و موتورسیکلت انواع موتور سیکلت قیمت موتور سیکلت قیمت موتورسیکلت دوکاتی موتور جدید دوکاتی

پیشرانه Desert X به حجم ۹۳۷ سی­‌سی و با ۱۱۰ اسب­‌بخار قدرت و ۹۲ نیوتن‌متر گشتاور، به جعبه‌دنده شش سرعته متصل شده و استاندارد آلایندگی یورو ۵ را دریافت کرده است. ضرایب دنده در این مدل به نحوی تنظیم شده که در دو دنده ابتدایی بتوان شتابگیری خوبی داشت، درحالی‌که دنده‌های سوم تا پنجم برای تامین بهتر گشتاور برنامه­‌ریزی شده و دنده ششم هم برای حرکت یکنواخت در بزرگراه مناسب خواهد بود.

غیر از این، شش حالت رانندگی برای Desert X پیش‌­بینی شده که شامل اسپرت، تورینگ، شهری، مسیر لغزنده، Enduro و رالی خواهد بود. حالت Enduro برای مسیرهای گِلی پیش‌­بینی شده و در حالت رالی شاهد بیشترین میزان نیروی موتور و کمترین دخالت سیستم­‌های الکترونیکی خواهیم بود. بدین ترتیب هویت دوکاتی Desert X به عنوان یک وسیله نقلیه دومنظوره کاملاً آشکار می­‌شود.


دوکاتی Desert X

پس از کاهش سطح سوخت در مخزن ۲۱ لیتری اصلی، سوخت کمکی از مخزن جانبی به ظرفیت ۸ لیتر تامین خواهد شد.

کنترل ترمز پیشرانه، کنترل کشش، کنترل چرخ‌ها، تعویض سریع دنده و ABS در پیچ‌ها از دیگر سامانه­‌های موجود برای کنترل بهتر این موتورسیکلت است، که البته مورد آخر در حالت‌های رالی و Enduro از مدار خارج می­‌شود.


دوکاتی Desert X

نمایشگر TFT به سایز ۵ اینچ در مقابل دیدگان راننده قرار گرفته و تمام اطلاعات موردنیاز را به نمایش درمی‌­آورد. این نمایشگر در دو حالت استاندارد یا رالی با قابلیت نمایش جزئیات بیشتر از اطلاعات فنی، قابل سفارش است.

ابعاد رینگ‌های دوکاتی Desert X در محورهای جلو و عقب به ترتیب ۲۱ و ۱۸ اینچ تعیین شده که با تایرهای Scorpion Rally STR با ابعاد ۹۰/۹۰-۲۱ و ۱۵۰/۷۰ R18 ساخت پیرلی پوشیده می­‌شود. وظیفه توقف محصول دوکاتی به ترمزهای M50 مونوبلوک ساخت برمبو متشکل از کالیپرهای چهار و دو پیستون در جلو و عقب و دیسک‌های ۳۲۰ و ۲۶۵ میلیمتری در محورهای جلو و عقب محول شده است.


دوکاتی Desert X

سیستم تعلیق نیز ساخت برند Kayaba و با قابلیت تنظیم براساس وزن است، که در محورهای جلو و عقب به ترتیب ۲۳۰ و ۲۲۰ میلی‌متر قابلیت جابجایی دارد. ارتفاع کلی، وزن خالص و ارتفاع صندلی سرنشین از سطح زمین نیز به ترتیب برابر با ۲۵۰ میلی‌متر، ۲۰۲ کیلوگرم و ۸۷۵ میلی‌متر اعلام شده است.

 

ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.