راهنمای جامع خرید مانیتور خودرو

0

راهنمای جامع خرید مانیتور خودرو

می‌دانیم که وجود مانیتور در خودرو امکانات بسیار مفیدی برای راننده و سرنشینان فراهم می‌کند، به همین دلیل افراد در صورت نبود چنین آپشنی اقدام به خرید مانیتور خودرو می‌کنند. خرید مانیتور خودروی کوییک و خرید مانیتور برای خودرو ساینا امروزه بسیار دیده می‌شود و متقاضیان زیادی دارد. در این مطلب قصد داریم راهنمای جامع و کاملی در این زمینه ارائه دهیم پس با ما همراه باشید.

معرفی انواع مانیتور خودرو موجود در بازار

قبل از انتخاب و خرید مانیتور مناسب برای ماشین خود، ضروری است که با انواع مدل‌های مختلف آن آشنا شوید تا بتوانید بهترین مانیتور خودرو را تهیه نمایید. در ادامه به معرفی هر یک پرداخته‌ایم.

مانیتور اندروید ماشین

این مدل مانیتور به دلیل کاربری آسان و سیستم‌عامل قدرتمندی که دارد از محبوب‌ترین و بهترین انتخاب‌ها در خرید مانیتور خودرو است.

مانیتور فابریک خودرو

مانیتور فابریک خودرو همان مانیتوری است که بدون اضافه‌کردن سوکت جانبی روی ماشین نصب می‌شود. طبیعتاً مانیتور فابریک خودرو بهترین مانیتور برای ماشین محسوب می‌شود اما اگر ابعاد مانیتور دلخواه شما با ابعاد مانیتور فابریک خود ماشین متفاوت است می‌توانید از مانیتورهای مختلف موجود در بازار استفاده کنید.

مانیتور خودرو سقفی

این مدل مانیتور بیشتر مناسب استفاده برای خودروهایی هستند که از اتاق بزرگی برخوردارند و همچنین از صندلی‌های عقب خودرو امکان مشاهده مانیتور مرکزی ماشین وجود ندارد؛ در نتیجه با نصب مانیتور سقفی امکان دید بهتر نمایشگر فراهم می‌شود.

مانیتور خودرو مدل پشت‌سری

این مانیتورها قابلیت نصب بر روی پشت‌سری صندلی‌های جلوی اتومبیل را دارند و توسط یک کابل به مانیتور مرکزی ماشین وصل می‌شوند و به‌این‌ترتیب سرنشینان عقب ماشین می‌توانند از امکانات آن بهره‌مند شوند.

ویژگی‌هایی که انواع مانیتور خودرو از آن برخوردار هستند:

  • برخورداری از قابلیت مکان‌یابی GPS که به کمک آن علاوه بر مسیریابی می‌توانید سنگین یا سبک بودن حجم ترافیک را نیز ارزیابی کنید.
  • برخی از مانیتورها این قابلیت را دارند که به سیستم اعلان خودرو متصل شوند و در صورت کم‌بودن بنزین، باز بودن در خودرو، میزان دما و… اطلاع‌رسانی کنند.
  • برخی از مانیتورهای خودرو می‌توانند به دوربین عقب ماشین متصل شوند و این امتیاز می‌تواند در مواقعی مانند بیرون آوردن ماشین از پارکینگ، پارک‌کردن خودرو و… به شما کمک کند.
  • همچنین برخی از مانیتورها این قابلیت را دارند که همزمان به چند دستگاه متصل شوند و به‌این‌ترتیب شما می‌توانید به کمک سیستم پخشی مانیتور ماشینتان با تلفن همراه خود نیز صحبت کرده و یا به هر نوع وسیله‌ی دیگری متصل شوید، موسیقی پخش کنید یا فیلم موردنظر خود را نمایش دهید.

نکاتی مهم در خرید مانیتور برای ماشین

در ادامه مهم‌ترین نکاتی که قبل از خرید مانیتور خودرو لازم است مدنظر قرار دهید را شرح می‌دهیم:

انتخاب نوع مانیتور

اولین نکته در خصوص خرید مانیتور خودرو توجه به نوع آن است. لازم است قبل از خرید مانیتور برای ماشین خود دقت کنید که به چه قابلیت‌هایی نیاز دارید و چه امتیازاتی برای شما در اولویت هستند و سپس با تحقیق و بررسی کافی نمایشگر خودرو مناسب خود را از بین برندهای مطرح موجود در بازار انتخاب کنید.

نکته‌ی مهم دیگر برای انتخاب نوع مانیتور خودرو دقت به سخت‌افزار مانیتور خودرو است. زمان انتخاب مانیتور خودرو به مشخصات رم دستگاه، قدرت سی‌پی‌یو و مقدار حافظه آن دقت کنید. بدیهی است که هرچقدر سخت‌افزار مانیتور قدرتمندتر باشد، کارایی و دوام آن نیز بیشتر خواهد بود. همچنین اگر قصد دارید برنامه‌های زیادی روی مانیتور ماشین خود نصب کنید لازم است دستگاهی با پردازنده، رم و حافظه داخلی خوب را در نظر داشته باشید.

مشخصات صفحه نمایشگر خودرو

نکته بسیار هم در رابطه با ویژگی‌های صفحه‌نمایش مانیتور خودرو، توجه به مات یا براق بودن آن است. با تابیدن نور به مانیتورهای با صفحه‌نمایش مات هیچ مشکلی در دید صفحه برای شما ایجاد نمی‌شود اما در مانیتورهای با صفحه نمایشگر براق متأسفانه برای دید واضح صفحه نمایشگر به مشکل برخواهید خورد. هرچند مانیتورهای با صفحه‌نمایش براق باکیفیت بالاتری تصاویر را پخش می‌کنند و وضوح بسیار بهتری را به شما خواهند داد.

یک ویژگی دیگر که در انتخاب نوع مانیتور خودرو می‌تواند تأثیرگذار باشد لمسی بودن یا نبودن صفحه‌نمایش آن است که طبیعتاً در قیمت مانیتور ماشین نیز تأثیرگذار خواهد بود. بدیهی است که لمسی بودن مانیتور خودرو بسیار کارکردن با آن را برایتان راحت‌تر می‌کند. همچنین بررسی قابلیت تنظیم زاویه دید مانیتور و رزولوشن صفحه‌نمایش را حتماً در هنگام خرید مدنظر قرار دهید.

علاوه بر موارد گفته شده سایز صفحه‌نمایش مانیتور خودرو نیز دارای اهمیت بالایی است زیرا باید با کوچک یا بزرگ بودن اتاق خودرو همخوانی داشته باشد.

کیفیت صدای دستگاه مانیتور خودرو

اگر عادت به گوش‌دادن موسیقی در هنگام رانندگی دارید پس به کیفیت پخش صدای مانیتور و برخورداری آن از قابلیت ارتقای سیستم صوتی توجه کنید.

نوع پورت‌های مانیتور خودرو و فرمت‌های قابل پشتیبانی

ضروری است که هنگام انتخاب و خرید مانیتور خودروی مناسب برای خود توجه کنید که از فرمت محتواهای صوتی تصویری موردنظر شما پشتیبانی داشته و قابلیت پخش بدون مشکل آن‌ها را داشته باشد. علاوه بر این نوع پورت‌های ورودی دستگاه نیز حائز اهمیت است. حتماً چک کنید که دستگاه مانیتور خودرو قابلیت اتصال بی‌سیم یعنی بلوتوث و وای‌فای و اتصال با سیم را داشته باشد. برای مثال از قابلیت خواندن انواع لوح فشرده، فلش مموری، کابل AUX و… برخوردار است یا خیر.

سیستم‌عامل مانیتور

می‌توانید مانیتور خودروی خود را از نوع اندرویدی یا ویندوزی انتخاب کنید. این مورد بستگی به این دارد که شما با چه نوع سیستم‌عاملی راحت‌تر ارتباط برقرار می‌کنید. لازم به ذکر است که طبیعتاً نوع نرم‌افزارهای قابل‌نصب و انواع امکانات از قبیل به‌روزرسانی نرم‌افزاری باتوجه‌به سیستم‌عاملی که انتخاب می‌کنید متفاوت خواهد بود.

گارانتی داشتن دستگاه مانیتور خودرو

این نکته بسیار مهم را مدنظر داشته باشید که تعمیرکردن مانیتور خودرو در اکثر مواقع امکان‌پذیر نبوده و به‌سختی می‌توانید تعمیرکار خوبی در این زمینه پیدا کنید، در نتیجه حتماً دستگاهی را انتخاب کنید که از گارانتی معتبری برخوردار باشد تا در صورت بروز مشکلی جدی بتوانید از امتیاز گارانتی استفاده کنید.

انتخاب روش خرید مانیتور خودرو – حضوری بخریم یا آنلاین؟

اکثر افراد در چنین مواقعی خرید حضوری را ترجیح می‌دهند، اما اگر در اطراف خود فروشگاه معتبری برای خرید لوازم جانبی خودرو نمی‌یابید بهتر است به‌جای خرید حضوری دستگاهی کیفیت پایین، خرید آنلاین مانیتور خودرو از فروشگاهی معتبر و مطمئن را انتخاب کنید. نگران نباشید، با وجود گارانتی دستگاه مشکلی گریبان‌گیر شما نخواهد شد. با تحقیق و بررسی می‌توانید فروشگاه‌هایی در این زمینه که امکان خرید آنلاین از سایت خود را نیز دارند پیدا کنید. فروشگاه لوازم جانبی خودرو برلیانس گیل نمونه‌ای از این فروشگاه‌هاست که امکان خرید حضوری قطعات و لوازم جانبی انواع خودرو در رشت و همچنین خرید آنلاین از طریق سایت را فراهم کرده است.

سخن پایانی

امروزه اکثر خودروهای جدید ایرانی و تمام خودروهای وارداتی از مانیتور خودرو بهره‌مند هستند اما بااین‌وجود ممکن است به دلیل نیاز به مانیتور خودروی جدیدتر و با امکانات بیشتر یا حتی احساس نیاز به مانیتور خودرویی با ابعاد متفاوت، افراد تمایل به خرید مانیتور خودروی دیگری داشته باشند. البته جدا از این مسئله هنوز هم خودروهایی وجود دارند که فاقد آپشن مانیتور خودرو بوده و به این دلیل فرد ناچار به تهیه مانیتور خودرو از برندهای موجود در بازار می‌شود.

در این مطلب تلاش کردیم که راهنمای جامع خرید مانیتور مناسب برای ماشین را ارائه دهیم. امیدواریم پس از مطالعه‌ی این مقاله بتوانید برای خرید مانیتور خودرو به‌درستی تصمیم بگیرید.

ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.