مقایسه صنعت خودرو ترکیه و ایران اشتباه است

0

رئیس کمیسیون صنایع مجلس:
تالارپشتی گفت: مقایسه صنعت خودرو ترکیه و ایران اشتباه است و این صنعت در کشور ما هم تاکنون استوار مانده است.

تالارپشتی رئیس کمیسیون صنایع مجلس می گوید: این روزها بحث خودروسازی ترکیه مطرح شده است که نباید آن را با ایران مقایسه کرد؛  صنعت خودروی ایران با هیچ جا قابل مقایسه نیست و با تمام نیروهایی که دارد استوار مانده است.

TOGG

خودرو ملی ترکیه توگ

طبق آمار درآمد حاصل از صادرات خودرو در کشور ترکیه در سال گذشته ۱۰۰۰ برابر خودروسازان ایرانی بوده است.

سال گذشته خودروسازان کشورمان موفق شده‌اند ۱۳۰۰ دستگاه خودرو را صادر کرده و به این واسطه ۵.۷ میلیون یورو ارز را به چرخه اقتصادی کشورمان وارد کنند. این در حالی است که خودروسازان ترکیه‌ای تنها در ظرف ۷ ماه گذشته چیزی در حدود ۵.۵ میلیارد دلار خودرو به بازار جهانی صادر کرده‌اند.

تالارپشتی در  همایش زنجیره خودروسازی در افق ۱۴۰۴ گفت: در عمران و صنعت کشور به بودجه دولتی نیاز نداریم. در بخش خصوصی باید حداکثر استفاده از ظرفیت مردم شود، بخش خصوصی آن انسجام لازم را ندارد و حتی در بر موارد دیده شده که پای خود را به دستگاه‌های نظارتی می‌کشانند.

رئیس کمیسیون صنایع مجلس گفت: به مدیران قبلی سایپا و ایران خودرو گفته بودم بخش خصوصی و قطعه سازی را سازمان دهی کنید و هر تعداد کنسرسیون نیاز است تشکیل دهید و کار را به عهده آن‌ها بگذارید.

مزایا و معایب سمند ef7 پایه گاز سوز سمند ef7 پایه گاز سوز ایرادات سمند ef7 مشخصات سمند EF7 دوگانه سوز قیمت سمند EF7 گاز سوز انواع مدل های سمند مقایسه خودرو مجله خودرو بهترین خودرو ایرانی مشاوره خرید خودرو

خودرو ملی ایران

حضور دولت، منشا فساد در خودروسازیست

در ادامه برنامه محمدرضا میرتاجدالدینی نایب رئیس کمیسیون برنامه و بودجه گفت: تا قیمت خودرو دستوری است، مشکل قطعه سازان و خودروسازان حل نخواهد شد. بدهی‌های صنعت خودرو به زنجیره تامین قطعه سازی حدود ۷۰ هزار میلیارد تومان است و با این میزان بدهی قطعه سازان چگونه ادامه کار خواهند داد؟

میرتاج الدینی می‌گوید قطعه سازان توان تولید قطعه‌های تحریم شده را دارند، به شرطی که بدهی آن‌ها پرداخت شود؛ کالای خودرو، یک کالای مصرفی است و چون رانت است و با قیمت آزاد تفاوت دارد تبدیل به یک کالای سرمایه‌ای شده است.

موسوی عضو تحقیق و تفحص خودروسازان در مجلس شورای اسلامی نیز می‌گوید: در هیچ کجای دنیا خودرو را با روش قرعه کشی نمی‌فروشند و قطعا خودروساز به عنوان یک آقابالاسر صحبت می‌کند. منشا فساد در خودروسازی حضور دولت است.

ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.