خطرات ریختن تینر در باک ماشین

0

تینر رسوبات و مواد به جای مانده در خودرو را نمی‌شوید بلکه آنها را حل می‌کند. تینر همچنین می‌تواند عمر سنسور اکسیژن را کم کند و آن را از بین ببرد.

برخی از افراد به منظور بهبود کارایی خودرو اقدام به انجام کارهایی می کنند که چندان برای سلامت خودرو مناسب به نظر نمی رسد و می تواند نتایج کاملا عکس و سوئی را در پی داشته باشد.


برخی از افراد بر این باورند که ریختن تینر در باک بنزین می تواند رسوبات و آلودگی ها را از سیستم سوخت رسانی بزداید.

همان طور که در بالا گفته شد، برخی از افراد بر این باورند که با ریختن تینر در باک بنزین خودرو می توانند مسیر سوخت رسانی اتومبیل خود را پاکسازی نمایند. در واقع آن ها گمان می کنند که اگزوز خودرو به راحتی به کمک تینری که درون باک می ریزند، پاک و تمیز شده و تمامی رسوبات و آلودگی های آن از بین خواهند رفت. اما آیا واقعا ریختن تینر در باک خودرو تاثیر مثبتی دارد که بخواهیم به دنبال طریقه ریختن بنزین در باک خودرو باشیم؟

از سوی دیگر باید به حلّال بودن تینر اشاره کنیم که در صورت استفاده در باک بنزین، تبدیل به یک عامل خورنده می شود و قطعات موجود در مسیر را دچار خورندگی می کند. همچنین در صورت استفاده طولانی مدت از تینر، اورینگ ها از بین می روند و مشکلات بعدی را به وجود می آورند.

تینر رسوبات و مواد به جای مانده در خودرو را نمی شوید بلکه آنها را حل می کند. تینر همچنین می تواند عمر سنسور اکسیژن را کم کند و آن را از بین ببرد. دیده شده که پس از استفاده از تینر در باک خودرو، خطاهایی در سنسور اکسیژن به وجود می آید اما باید گفت که این خطا باید بررسی و علت اصلی آن پیدا شود چراکه خطاهای متفاوتی در سنسور اکسیژن وجود دارد و نمی توان آن را تنها به استفاده از تینر مرتبط کرد.

برخی از مردم فکر می کنند که با ریختن تینر در داخل باک، سوزن های انژکتور هم تمیز می شود و اگر کارایی خود را از دست داده باشد، همانند روز اول کار می کند اما باید بگوییم این تصور کاملا اشتباه است چراکه در صورت وجود رسوب در هر بخشی از خودرو، این رسوبات آنقدر غلیظ است که با این روش از بین نمی رود. به علاوه اینکه سوزن انژکتور گاهی دچار ایرادات دیگر هم می شود از جمله عبور بیش از حد بنزین و بالا رفتن دِبی خروجی.

باتوجه به موارد ذکر شده توصیه می کنیم به هیچ وجه از تینر در داخل باک خودرو خود استفاده نکنید و در صورت نیاز، حتما از مکمل های اصل استفاده کنید.

ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.