سینی زیر خودرو چرا مهم است و چه کاربردهایی دارد؟

0

سینی زیر موتور پژو پارس اهنی ،سینی زیر موتور رانا ،معایب سینی زیر موتور ،قیمت سینی زیر موتور پلاستیکی پژو پارس ،سینی زیر موتور پژو آهنی ،سینی زیر موتور پژو پلاستیکی
سینی زیر خودرو چرا مهم است؟ و چه کاربردهایی دارد؟

سینی زیر خودو از قطعات مهم در ساختار سیستم ماشین بشمار می آید. اما این سوال برای اکثر رانندگان مورد توجه می باشد این است که سینی خودرو کجاست؟ و چطور باید از سالم بودن آن اطمینان حاصل کرد. البته بیشتر خودروها در رابطه با این قطعه دچار مشکل خوردگی سینی ماشین می شوند که آن هم راه حل مخصوص خود را دارد.

 سینی زیر موتور پژو
 مزایای سینی زیر موتور
 قیمت سینی زیر موتور لیفان
 سینی موتور چیست
 قیمت سینی موتور
 نصب سینی موتور سراتو
 قیمت سینی موتور آریزو
 سینی آهنی بهتره یا پلاستیکی

شما فرض کنید با خودرو پراید در حال حرکت هستید و جاده هم کمی خاکی است و به مرور شما یک صدای غیر عادی از زیر خودرو می شنوید دقت داشته باشید که در اکثر موارد همین سینی خودرو پراید دلیل این صدا است که البته دلایل زیادی هم دارد. این قطعه در خودرو هم مثل بقیه قطعات نقاط ضعف و قوت دارد که ما به آن به عنوان معایب سینی خودرو در ادامه مطلب اشاره خواهیم کرد.

سینی زیر خودرو از قطعاتی است که بسیاری از خودرو ها آن را دارند اما امروزه کارخانه های خودروسازی ایرانی در بعضی موارد از آن استفاده نمی کنند. اگر برای شما هم این سوال پیش آمده است که سینی خودرو کجاست؟ بهتر است بدانید این قعطه در زیر موتور نصب می شود و با کاپوت که از بالا تجهیزات فنی خودرو را پوشش می دهد یک عایق عالی در برابر برخورد اجسام خارجی یا هر گونه مسئله دیگری به حساب می آید.

کارشناسان فنی خودرو پیشنهاد می کنند که حتما از سینی زیر موتور استفاده کنید، زیرا استفاده از این قطعه باعث می شود که عمر مفید موتور و گیربکس ماشین افزایش چشمگیری داشته باشد. ما پیشنهاد می کنیم با وجود اهمیتی که سینی خودرو درباره حفظ سلامت فنی خودرو دارد بهتر است شما عزیزان در این مورد اطلاعات خود را افزایش دهید. پیشنهاد می کنیم بخوانید: از مشکلات رانندگی با باک خالی خودرو چه چیزهایی می دانید!

ویژگی های سینی زیر خودرو

  • زمانی که می خواهید از جایی رد شوید که مقدار زیادی آب در آن جمع شده است و شما به طور ناگهانی و با سرعت از روی آن عبور می کنید وجود سینی خودرو باعث می شود که آب به سیستم برقی رسانی شما  آسیب شما نزند.
  • اگر ضربه وارد شود نیرو به وجود آمده از آن را به جعبه دنده و کارتل منتقل نمی کند و در مقابل ضربه مثل یک سپر است.
  •  هنگامی که در سرمای فصل زمستان قرار دارید کمک زیادی به حفظ کردن گرما موتور می کند.
  •  سینی خودرو مانع از این موضوع می شود که در حرکت گل و لای به بدنه موتور بچسبد.
  •  این قطعه می تواند از گیربکس و کارتل در مقابل هر جسم خارجی که ممکن است از زیر به آنها برخورد کند محافظت کند.

در حال حاضر خیلی از خودروهایی که چینی هستند و در ایران تولید می شوند دیگر دارای سینی زیر خودرو نیستند.

معایب سینی زیر خودرو

  • در خنک نشدن موتور و گیربکس اتوماتیک، سینی زیر ماشین تاثیر زیادی دارد.
  •  برگشتن صدای موتور به داخل فضای کابین و به وجود آوردن صدای بلندتری از موتور که در داخل کابین هم شنیده می شود.
  •  معمولا به مرور زمان بست های سینی شل می شوند و صدا ایجاد می کنند که شما می توانید با محکم کردن آن این مشکل را حل کنید.
  • سینی زیر ماشین به طور معمول در قسمت جلوی خودرو زیر موتور نصب می شود و علت آن هم شکل ظاهری آن است و این نکته که فقط طرفین را پوشش می دهد ولی لوله اگزوز را نمی پوشاند.

در کشور ما ایران برای وجود شرکت های خودروسازی مثل ایران خودرو و سایپا مردم می دانند که در بعضی موارد این قطعه نصب نشده و باید آن را تهیه کنند که البته اگر فابریک روی خودرو باشد بهتر است. البته این مسئله در سینی خودرو پراید بیشتر رخ می دهد. علت اینکه لاستیک های خودرو در تابستان بیشتر می ترکند چیست؟

نقاط قوت استفاده از سینی زیر ماشین

همان طور که می دانید ماشین های چینی در ایران وجود دارند که زیر سینی ندارد و صرفا ماشین های ایرانی هستند که دارای زیر سینی هستند. این قطعه اهمیت زیادی دارد و اگر خراب شود باید خیلی سریع برای رفع نقص آن اقدام کرد.

زیر سینی یک ورق آهنی است که ۲ میلی متر ضخامت آن می باشد و همچنین مقاومت زیادی در مقابل هر ضربه را دارد و باتوجه به پوشش رنگ ۲ لایه کوره ای که دارد می تواند در مقابل پوسیدگی محافظ خوبی بشمار آید و در کنار همه این ویژگی های مثبتی که در مقایسه با سینی های وارداتی دارد قیمت آن نیز مناسب است. این سینی دارای شیار هایی است که منجر می شود میزان هوا مورد نیاز به موتور و گیر بکس برسد و دیگر این دو قطعه مشکل گرمای بیش از حد استاندار را نداشته باشند. شیوه نصب این سینی ساده است و شما می توانید بدون مراجعه به مکانیکی آن را نصب کنید. البته در حین نصب دقت داشته باشید که پیچ و مهره را در جای درست قرار داده باشید و بعد آن را سفت کنید.

البته یک باور از زمان قدیم در بین رانندگان مطرح است که اگر خودرو دارای سینی زیر باشد منجر می شود که به طور کامل نتواند فرآیند هواکشی را انجام دهد و در نهایت ما با مشکل دیر خنک شدن موتور مواجه شویم. البته این موضوع در مورد مسیر های کوتاه درون شهری و یا بین شهری خیلی مهم نیست، برخی از رانندگان هم معتقدند که نصب سینی زیر ماشین باعث می شود صدای موتور به داخل کابین برگردد البته این مسئله در شرایطی اتفاق می افتد که نصب سینی استاندارد نبوده باشد.

وظیفه سینی زیر ماشین و فواید آن

سینی زیر ماشین قعطه ای است که در بعضی موارد جنس بدنه آن از پلاستیک و یا فلز است. خیلی ها این قطعه را بخشی از قطعات موتور خودرو به حساب می آورند. کاپوت از بالا و سینی زیر خودرو  از پایین وظیفه دارند که از موتور محافظت کنند و اجازه ندهند که موتور دچار آسیب شود. همچنین بخوانید: دانستنی های خودرو؛ چطور بفهمیم یک خودرو تصادفی است یا نه!؟؟

فواید سینی زیر ماشین

  •  این سینی در فصل زمستان که خودرو دارای سیستم داخلی گرمی است می تواند جای گرم و نرمی برای حیوانات باشد که سینی ماشین از این امر جلوگیری می کند.
  •  اگر خودرو شما در مسیری قرار داشته باشد که دارای شیب باشد و آب در آن حرکت کند، سینی موتور می تواند از وارد شدن آب به دورن سیستم فنی خودرو جلوگیری کند و مانع از به وجو آمدن اتصالی در آن شود.
  •  شما با استفاده از سینی خودرو می توانید میزان طول عمر مفید قطعات خودرو را افزایش دهید مثل : قطعات موتور، سیستم تعلیق، کمپرسور، واتر پمپ، پمپ هوا و جعبه فرمان از قطعاتی هستند که سینی خودرو مانع تماس آنها با فضای بیرون می شود.
  •  فرض کنید در جاده با خودرو در حال حرکت هستید و اجسامی به صورت غلطان با خودرو بر خورد می کنند که اگر شما با سرعت از روی آن رد شوید ممکن است تکه شیشه ای به رادیاتور یا منبع شیشه شور برخورد داشته باشد که این مسئله می تواند برای شما هزینه زیادی را به وجود آورد. البته در مواردی هم منجر به خوردگی سینی ماشین نیز می شود.
ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.