دلایل اختلال در روند کاری فن چیست ؟

0

به گزارش کارستان ،از شایع‌ترین و بارزترین خرابی‌های موجود در فصل گرم سال، خرابی یک قطعه الکترومکانیکی در خودرو یا همان فن سیستم خنک‌کاری است و برخی مالکان علت خرابی این قطعه را استفاده از کولر خودرو می‌دانند.

اما این تصور کاملا اشتباه است. زیرا فن و اجزای آن نیز مانند هر قطعه‌ دیگری در خودرو دارای عمر مفیدی است که پس از اتمام آن، معیوب می‌شود.

آموزش مکانیک خودرو اجرت تعمیر فن پراید چرا فن پراید یکسره میشود دلیل یکسره شدن فن یکسره کار کردن فن 405 آموزش برق خودرو

فن در زمان حرکت خودرو با سرعت پایین یا توقف وسیله‌نقلیه، وظیفه خنک‌کاری را برعهده ‌دارد و این قطعه به‌یک پروانه چندتیغه متصل بوده که با گردش آن جریان هوا به‌شکل مناسب برای خنک‌کاری پیشرانه تامین می‌شود. معمولا فن‌ها به سه‌دلیل عمده دچار مشکل می‌شوند که این امر درنهایت سبب جوش آوردن خودرو می‌شود:

1- خرابی رله: درصورتی که جریان الکتریکی رله‌ها و یونیت فن با اختلال مواجه شود، دور کند فن عمل نمی‌کند و گاهی این مشکل با خرابی فیوزها نیز به‌وجود می‌آید.

2- سنسور دمای آب: درصورتی که سنسور دمای آب معیوب شده باشد، ECU خودرو برای جلوگیری از معیوب شدن پیشرانه، فن‌ها را روی دور تند روشن می‌کند.

3- خرابی اتصالات: درصورتی که اتصالات جریان الکتریکی فن معیوب شده باشد، فن‌ها عمل نخواهند کرد و در این صورت اگر از کولر خودرو استفاده شود، موتور جوش می‌آورد./اخبارخودرو

ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.