معیارهای انتخاب بهترین ماشین برای سفر

0

مسافرت یکی از بهترین راه‌های بهبود روحیه و از تن به‌درکردن خستگی پس از ماه‌ها کار و تلاش است. با مسافرت حالمان بهتر می‌شود و برای بازگشت به کار و زندگی انرژی تازه‌ای می‌گیریم. مسافرت خانوادگی با اتومبیل شخصی نیز لذت و حال‌وهوای خاص خودش را دارد. بدون محدودیت‌های مسافرت با اتوبوس و قطار، به هرجا که می‌خواهیم می‌رویم و در هرکجا که خواستیم توقف می‌کنیم و بساط چای و میوه را پهن می‌کنیم. به‌علاوه مقرون‌به‌صرفه‌تر هم هست. بنابراین بهتر است که در زمان خرید خودرو، اتومبیلی را انتخاب کنیم که برای مسافرت هم مناسب باشد. در ادامه ویژگی‌های بهترین ماشین ایرانی برای مسافرت را برمی‌شماریم و تعدادی از ماشین‌های مناسب برای مسافرت را معرفی می‌کنیم.

دانستنی های سفر آماده شدن برای سفر بسته بندی وسایل سفر راهنمای سفر به شمال راهنمای سفر به کیش چه نکاتی را هنگام سفر رعایت کنیم سفرهای نوروزی وسایل مورد نیاز سفر بهترین تور مسافرتی فواید مسافرت مسافرت خانوادگی مسافرت کجا بریم

معیارهای انتخاب بهترین ماشین برای سفر

۱. فضای کافی داخل کابین و صندوق‌عقب

در طول مسافرت باید ساعت‌ها در اتومبیل بنشینیم و بنابراین میزان فضای داخلی ماشین برای سرنشینان اهمیت زیادی دارد. از سوی دیگر وسایل و چمدان‌های سفر نیز فضای زیادی را اشغال می‌کنند. پس خودروهای هاچ‌بک یا خودروهایی با صندوق‌عقب کوچک برای مسافرت خانوادگی مناسب نیستند.

صندلی‌های خودرو نیز باید نرم و راحت باشند. در غیر این صورت پس از چند ساعت نشستن روی آنها دچار خشکی و درد کمر می‌شویم و لذت چندانی از مسیر نخواهیم برد.

۲. مصرف سوخت پایین

مسافرت با خودروی پرمصرف از دو جهت مشکل‌ساز است. اول اینکه هزینه‌های سفر را بالا می‌برد و باید مبلغ بیشتری برای بنزین بپردازیم و دوم اینکه در طول سفر باید نگران تمام‌شدن بنزین و پیداکردن پمپ‌بنزین باشیم. بنابراین در کنار تمام ویژگی‌های دیگری که باید مدنظر داشته باشید، مصرف سوخت خودرو را فراموش نکنید.

۳. ایمنی و استحکام بدنه

متأسفانه هرساله تعداد زیادی از هم‌وطنان در مسافرت‌های جاده‌ای جان خود را از دست می‌دهند. بنابراین ایمنی و استحکام بدنه خودرو از ویژگی‌های بسیار مهم بهترین ماشین برای مسافرت های طولانی هستند. به رعایت استانداردهای فنی در ساخت خودرو نیز توجه کنید و خودرویی را خریداری کنید که نسبت به سایر خودروهای موجود در بازار ایران ازنظر ایمنی وضعیت بهتری دارد و مسافرت با آن ایمن‌تر است.

۴. توان فنی مناسب و دردسترس‌بودن قطعات و لوازم

گاهی با وجود معاینه فنی و سرویس خودرو قبل از سفر بازهم در طول مسیر با نقص فنی و مشکلاتی مواجه می‌شویم و به‌ناچار باید به تعمیرگاه مراجعه کنیم. بنابراین بهترین ماشین برای مسافرت خانوادگی ماشینی است که همه تعمیرگاه‌ها توانایی تعمیر آن را دارند و قطعات و لوازم آن به‌راحتی در هر جایی از ایران یافت می‌شود. پس فقط به زیبایی و ظاهر خودرو توجه نکنید و توانایی فنی و دردسترس‌بودن قطعات و لوازم آن را نیز در نظر داشته باشید.

ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.