تجربه رانندگی با نسل جدید هیوندای توسان +تصاویر

0

تجربه رانندگی با نسل جدید هیوندای توسان

طی دو ماهی که توسان را خریداری کرده بودم معمولا مسافت بین منزل و محل کارم را با آن طی میکردم که فرصت مناسبی برای بررسی هیوندای توسان ایجاد میکرد

به گزارش اخبار خودرو ، نگارنده این مقاله از نشریه اتوکار دو ماه با نسل جدید هیوندای توسان رانندگی کرده و این مطلب حاصل تجربیات وی از توسان در آزمایش دو ماهه است.

طی دو ماهی که توسان را خریداری کرده بودم معمولا مسافت بین منزل و محل کارم در فرودگاه را با آن طی میکردم اما اواخر ماه گذشته تصمیم گرفتم به جزایر اسکای (در شمال اسکاتلند) مسافرت کنم که فرصت مناسبی برای بررسی راحتی و کیفیت هیوندای توسان ایجاد میکرد.

هیوندای توسان

هیوندای توسان

در ابتدا همه چیز خوب به نظر میرسید. سرنشینان صندلی عقب راضی بودند اما فقط ۱۵ دقیقه از شروع حرکت گذشته بود. اما بعد از ۷ ساعت راندن در اتوبان میشد با اطمینان بیشتری درباره توسان اظهار نظر کرد. خب با گذشت این زمان میتوانستم روشن تر مصرف سوخت آن را بررسی کنم. باید گفت طی این مدت با رانندگی مصرف توسان در حدود ۶٫۱ لیتر در هر صد کیلومتر است که برای موتور ۱٫۷ لیتری آن چندان چنگی به دل نمیزند. مضافا که کارخانه رقم مصرف ترکیبی سوخت رو کمتر از ۴ لیتر در صد کیلومتر بیان کرده است.

هیوندای توسان

هیوندای توسان

مسلما با توجه به اینکه بیشتر مسافت طی شده در این مدت بین خانه و فرودگاه هیترو در داخل شهر طی شده بود؛ برای ناامید شدن از مصرف سوخت توسان هنوز زود بود و باید کیلومترهای بیشتری را در بزرگراه طی میکردم. گذشته از مسائل مانند بسیاری از سرگرمی ها در دنیای مدرن چیزی که بیشتر مرا به خود مشغول کرده بود جزییاتی بود که در صفحه نمایش توسان مشاهده میکردم و بعضی موارد آن مانند صبح شنبه آزار دهنده است.

هیوندای توسان

هیوندای توسان

جای خوشحالی که پردازشگر آن عالی بوده و دستورات را با سرعت اجرا میکند که این باعث میشود برخی ضعف های اساسی نرم افزاری آن را راحت تر فراموش کرد. با دید باز میتوان این صفحه نمایش را متوسط دانست. اما در حالت بدبینانه باید آن را زیر متوسط دانست که شامل پخش صدای زنگ هنگامی که تلفن همراه با استفاده از بلوتوث به اسپیکرها وصل شده نیز میباشد. بیشتر ماشین ها در این حالت همان صدای تلفن همراه را از بلندگوها پخش میکنند اما توسان بیش از حد زرنگ بوده و ناگاه یک صدای زنگ دیگر را به انتخاب خود پخش میکند !

هیوندای توسان

هیوندای توسان

عملکرد سیستم ناوبری ماهواره ای کاملا قابل قبول است. بسیار کاربرپسند بوده و به مراتب از ماشین قبلی من (فورد موندئو) سریع تر و در پردازش آدرس ها ماهرتر است. با این حال هنگامی که در حال حرکت مسیر جدیدی به آن میدهید، چه بخواهید و چه نخواهید توسان به طور مداوم مسیرهای جایگزین را به شما پیشنهاد میدهد. در برخی حالات مانند یک دوست مست که از کلوب شبانه برگشته توسان گویا اصلا توجه ندارد برخی از مسیرهای پیشنهادی اش به مراتب طولانی تر از مسیری است که شما در حال حاضر انتخاب کرده اید.

کسی چه میداند … شاید هم توسان عمدا میخواهد شما مدت بیشتری را داخل این ماشین سپری کنید.

منبع : autocar

 

ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.