مهمترین قطعات آیرودینامیکی خودرو چیست؟

0

مهمترین قطعات آیرودینامیکی خودرو چیست؟

http://www.cargeek.ir/images/splitter_aero.jpg
اسپلیتر
این قطعه وظیفه بسیار مهمی دارد و در کنترل بهتر خودرو این قطعه نقش قابل توجهی دارد. اسپلیتر بر زیر سپر نصب می شود و از ورود باد به زیر خودرو جلوگیری می کند. وقتی باد به زیر خودرو با سرعت بالا نفوذ کند این جریان باد ممکن است کنترل خودرو را به دلیل سرعت بالا از دست راننده خارج کند و این قطعه وظیفه جلوگیری از این اتفاق را دارد.
وینگ
بیشتر شما حتما خودرو های مسابقه ای را دیده اید که یک بر آمدگی بر روی درب صندوق عقب خودرو هایشان وجود دارد. این برآمدگی وظیفه ای مانند داون فورث دارد و در سرعت های بالا بسیار در کنترل بهتر خودرو تاثیر گذار است. در خودرو های فرمول یک شما این باله ها را به وضوه می توانید مشاهده کنید این باله هنگامی که خودرو سرعتش به ۳۲۰کیلومتر در ساعت می رسد وزنی در حدود ۵۶۰ کیلو گرم را برای خودرو شما ایجاد می کند تا به سطح زمین، خودرو شما بچسبد و از زمین جدا نشود.

http://www.seriouswheels.com/pics-2010/klm/2010-Mercedes-Benz-SLS-AMG-GT3-Rear-Wing-1280x960.jpg
اسپویلر
این قطعه را اغلب افراد با بال عقب اشتباه می گیرند ولی این قطعه یک قطعه جدا می باشد و بر روی بال عقب به صورت جداگانه نصب می باشد و هدف از قرار دادن این قطعه جلوگیری از انحراف خودرو می باشد و کنترل بهتر را برای خودرو به ارمغان می آورد.

http://www.cargeek.ir/images/Diffuser_bmw_Mansori_X6.jpg
دیفیوزر
وقتی جریان بادی به زیر خودرو ورود پیدا کند هرچه سریع تر باید خارج شود تا حادثه آفرین نشود این قطعه که در انهای خودرو زیر سپر نصب می شود همین وظیفه را به دوش می کشد و انتقال جریان باد را از زیر خودرو به بیرون هدایت می کند.

ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.