رکود تولید خودرو در دستان کدام کشور اروپایست؟

0

رکود تولید خودرو در دستان کدام کشور اروپایست؟

در سال ۲۰۱۶

کدام کشور اروپایی بیشتر وسایل نقلیه را تولید کرد ؟

سرانجام مسابقات یورو ۲۰۱۶ با قهرمانی تیم پرتغال به پایان رسید. اما برای مدتی فوتبال را رها کنید تا قهرمانی اروپا را از منظر خودروسازی بررسی کنیم. احتمالا فینالیست ها شما را شگفت زده خواهند کرد.

در اینجا میخواهیم بررسی کنیم تا متوجه شویم کدامیک از کشورهای حاضر در مسابقات جام ملت های اروپا در زمینه خودروسازی اول است. قبل از آنکه بخواهیم رقابت را آغاز کنیم شش کشور از دور خارج خواهند شد، چرا که اصولا صنعت خودروسازی خاصی در آنها وجود ندارد. این شش کشور عبارتند از جمهوری ایرلند، آلبانی، کرواسی، ایسلند، سوییس و ولز که البته به زودی آستون مارتین در مورد آخر یک کارخانه خودروسازی بنا خواهد کرد.

تنها خودروساز ایرلند شمالی، رایتباس است که سالانه ۱۳۰۰ دستگاه اتوبوس و خودروی سنگین تولید میکند، این در حالی است که اوکراین با تولید سالانه فقط ۸۰۰۰ دستگاه (آمار سال ۲۰۱۵) تنها سایه ای از گذشته خویش میباشد. اتریش با ۱۲۶ هزار، پرتغال قهرمان یورو ۲۰۱۶ با ۱۵۷ هزار و سوئد با ۱۸۹ هزار کمتر از حد انتظار ظاهر میشوند. این در حالی است که رومانی به لطف برند داچیا با ۳۸۷ هزار دستگاه در سال روند رو به رشدی را دنبال میکند.

تولید خودرو بلژیک در حالی به ۴۰۹ هزار دستگاه در سال میرسد که این کشور در صنعت خودروسازی هیچ برند ملی ندارد. مجارستان با تولید ۴۹۵ هزار دستگاه در سال فاصله کمی با رقم جذاب نیم میلیون دستگاه دارد. لهستان ۶۶۱ هزار دستگاه در سال خودرو تولید میکند که حجم بالایی از آن را فیات ۵۰۰ S تشکیل میدهد که بسیاری تصور میکنند در ایتالیا تولید میشود. کشور اسلواکی در کمال شگفتی با تولید یک میلیون دستگاه خودرو در سال نام خود را در بین ده تولید کننده برتر خودرو در اروپا ثبت کرده است و در حال حاضر جاگوار و لندروور نیز کارخانه های خود را در این کشور افتتاح کرده اند. ایتالیا در حالی تولید یک میلیون دستگاه در سال را به ثبت رسانده که انتظار بیشتری از این کشور میرفت به خصوص اکنون که تولید جیپ نیز در خاک آن کشور آغاز شده است. به لطف تولید بسیار بالای اشکودا، جمهوری چک با ۱٫۳ میلیون دستگاه خودرو جایگاه مناسبی را در اختیار داشته و پشت سر ترکیه با ۱٫۳ و روسیه با ۱٫۴ میلیون دستگاه ایستاده است.

انگلیس با یک دوجین خودروساز نتوانست رقمی بالاتر از ۱٫۷ میلیون دستگاه را ثبت کند تا تنها بتواند به جمع چهار کشور نیمه نهایی راه یافته و پایین تر از فرانسه با ۲ میلیون دستگاه قرار بگیرد. اما رتبه دوم خودروسازی در اروپا به اسپانیا تعلق میگیرد که ۲٫۷ میلیون دستگاه در سال خودرو از کارخانجات این کشور خارج میشود و سهم عمده آن متعلق به برندهای غیر اسپانیایی است. و همانطور که بسیاری از شما نیز حدس میزدید آلمان با تولید ۶ میلیون دستگاه خودرو در سال قهرمان بلامنازع اروپا محسوب شده و احتمالا سالها این عنوان را در اختیار خواهد داشت.

منبع : autoexpress

ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.