آموزش نحوه تعویض رله فن پراید +تصاویر

6

رله فن پراید انژکتوری ،رله فن پراید ،عکس رله فن پراید ،نحوه تست رله فن پراید ،رله فن پراید انژکتوری کجاست ،آموزش تعویض رله فن پراید

دیشب دور کند فن رادیات ماشینم از کار افتاد و چون از قبل رله فن داشتم امروز خودم اونو عوض کردم. ماشین من پراید مدل ۸۷ هست و همونطور که معلومه فنش دو دوره

خب در کاپوت رو که بالا بزنید وقتی رو به ماشین ایستاده باشین رله فن سمت راست پشت چراغ جلو قرار داره و به بدنه پیچ شده. اما جلوش گرفته شده و برای دسترسی به اون باید دو تا پیچ که تو شکل زیر نشون دادم رو باز کنید و اون قطعه پلاستیکی سیاه که بالای قمقمه آب هست رو در بیارید.

تو عکس زیر محل قرار گرفتن رله فن رو میبینید که یک سری سیم جلوشو گرفته که باید اونهارو کنار بزنید.

عکس زیر رله فن رو در محل اتصال به بدنه نشون میده که برای باز کردن اون باید فقط همون یک پیچ که مشخص کردم رو باز کنید.

بعد از باز کردن رله برای تعویض فقط کافیه دوتا سوکت رو جدا کنید و به رله جدید وصل کنید و اونو سرجاش بزارید و دوباره پیچهارو ببندید.

سعی کنید رله کولر با رله فن اشتباه نگیرید ،رله کولر سه تا باهم می باشدکه هرکدام درپوش چرمی دارند ،خراب شدن رله باعث از کار افتادن فن و روشن شدن چراغ چک می شود

قیمت رله فن ۱۰۰۰۰ هزار تومان

ممکن است شما دوست داشته باشید
6 نظرات
  1. بهنام می گوید

    ماشین من فن نو گرفتم همه چیز نو خریدم دیروز فشنگی آب ..رله فن نوبازم کار نمیکنه

  2. احسان می گوید

    سلام
    من اول گله میکنم از کل مکانیک ها مخصوصا برق کار ها که متاسفانه همه شدن تعویض کار اون هم با تشخیص ضعیف و تجربه کم
    ماشین من یک سال پیش گاهی اوقات فن خنک کننده اش کار نمیکرد که باعث جوش آوردن ماشین میشد منم با مراجعه به برق کار های زیاد همشون فقط رله فن چک میکردن و به صورت ناخودآگاه یک شوک به یکی از مهم ترین قطعه که مربوط به فن رادیات میشد که بهتون میگم چه قطعه مهمی بود
    با وارد کردن شوک این قطعه کمی کار میکرد تا اینکه چند ماه گذشت و ماشین من همون مشکل رو داشت و گاهی اوقات جوش میوورد
    به جایی رسید که فن با کمک دست من میچرخید باید یه هول بهش میدادم تا شروع کنه به خنک کردن آب
    پیش هر استادی میرفتم هرکی یه چیز میگفت جز اونی که باید بگن
    یکی میگفت واتر پمپ یکی ترموستات؛فشنگی حرارتی فشنگی دستور دهنده یا همون فشنگی آب رله فن و…. تا اینکه یه استاد دیگه موتور فن رو به برق مستقیم وصل کرد و یک کلید براش گذاشت و این کار باعث شد موتور فن بسوزه و مجبور شدم فن نو بخرم؛پیش خودم فکر کردم دیگه درست شد ولی دیدم هنوز همون مشکل هستش
    بعد سالها جست جو یک برق کار ماهر پیدا کردم که از پشت تلفن مشکل ماشین رو فهمید
    اون قطعه مقاومت فن بود 😊

    1. مجتبی می گوید

      خدایی اونکه فن رو به برق مستقیم زده زنده میخام بدونم ساقی کی بوده

      1. مهران می گوید

        برادر فن نیم ساعتم. یسره کار کنه نمیسوزه
        اون. کلیدم. گذاشته که هزینت پایین بیاد

    2. qasim می گوید

      منم همین مشکل داشتم تا اینکه یه رانتده گف مقاومت فن عوض کن و مشکلم حل شد

  3. من می گوید

    ممنون🙏🏽🙏🏽🙏🏽

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.