رقم قرارداد بازیکنان استقلال ۱۴۰۲ لو رفت

0

در قرارداد بازیکنان و مربیان استقلال خلاف پرسپولیسی ها، مدت زمان قرارداد و دریافتی آن ها در فصل گذشته و فصول بعدی مشخص نیست و فقط رقم قراردادشان برای لیگ بیست و دوم ذکر شده است.

آپشن های زیاد و فراوان در قرارداد استقلالی ها

 اخبار باشگاه استقلال تهران
 بازیکنان استقلال
 باشگاه استقلال تهران
 زمان مسابقات استقلال
 سرمربی استقلال
 مدیرعامل باشگاه استقلال
 رقم قرارداد بازیکنان استقلال

همچنین در بخش آپشن ها، آیتم هایی که برای بازیکنان استقلال آمده بسیار بیشتر از پرسپولیسی هاست. اغلب آپشن ها در هر دو باشگاه مشترک است اما استقلالی ها چند مورد آپشن بیشتر نسبت به پرسپولیسی ها دارند.

مواردی چون حق مسکن بلا عوض، رضایت مدیرعامل، رضایت سرمربی، قهرمانی لیگ برتر، قهرمانی جام حذفی، قهرمانی در سوپرجام، جمع حضور در هر بازی، پاداش برد، کسب سهمیه آسیایی، حق امضا، پاداش گل زده یا پا پاس گل، حضور در ۴۰ یا ۵۰ یا ۶۰ درصد بازی ها، دعوت به تیم ملی، کلین شیت و قهرمانی آسیا ذکر شده که البته قهرمانی آسیا بی معنی است چرا که اصلا رقابت های لیگ قهرمانان آسیا برگزار نشد.

مجموع قرارداد بازیکنان و مربیان استقلال برای لیگ بیست و دوم ۳۲۱ میلیارد و ۸۵ میلیون تومان است. آپشن های استقلالی ها هم ۱۷۴ میلیارد و ۴۵ میلیون تومان است که در مجموع رقم قرارداد استقلالی ها را به ۴۹۵ میلیارد و ۱۳۰ میلیون تومان می رساند.

استقلال از پرسپولیس گران تر

این رقم در باشگاه پرسپولیس ۳۸۶ میلیارد و ۸۹ میلیون تومان بود. یعنی باشگاه استقلال ۱۰۹ میلیارد گران تر از پرسپولیس بسته شده است.

بارها از ابتدای لیگ بیست و دوم درباره افزایش ناگهانی رقم قرارداد بازیکنان استقلال و وجود آپشن های عجیب و غریب نوشتیم و هشدار دادیم این موضوع قطعا آبی پوشان را در طول فصل و حتی انتهای آن با مشکلات بسیار زیادی مواجه خواهد کرد و حالا شاهد این اتفاق هستیم.

همین رقم ها و آپشن ها جیب استقلال را با وجود پول بورس هم خالی کرد تا آبی ها از آسیا حذف شوند و حالا هم همچنان درگیر مسائل مالی فصل گذشته باشند. هنوز استقلالی ها فقط نصف مطالبات خود را گرفته اند و این موضوع نشان می دهد یک فاجعه واقعی در قرارداد بازیکنان استقلال رقم خورده است.

در واقع مدیران قبلی استقلال برای رعایت سقف قرارداد و دور زدن قانون، در قرارداد برخی بازیکنان استقلال بیشتر از رقم قرارداد برای آن ها آپشن درنظر گرفته اند!

سیدحسین حسینی گران تر از علیرضا بیرانوند!

شاید باورش سخت باشد ولی واقعیت این است طبق جدولی که در ادامه مشاهده خواهید کرد، سیدحسین حسینی در لیگ بیست و دوم گران تر از علیرضا بیرانوند بود.

قرارداد پایه سیدحسین حسینی با استقلال ۱۲ میلیارد تومان (سقف قرارداد استقلال) است ولی مدیران برای افزایش رقم قرارداد کاپیتان آبی ها، ۱۲ میلیارد و ۴۰۰ میلیون تومان برای او آپشن در نظر گرفته اند!

به این ترتیب در مجموع قرارداد سیدحسین حسینی به ۲۴ میلیارد و ۴۰۰ میلیون تومان می رسد، آن هم در حالی که قرارداد علیرضا بیرانوند در صورت وصول تمام آپشن ها به ۲۲ میلیارد تومان هم نمی رسید!

گران ترین بازیکن استقلال کیست

احتمالا تا قبل از افشای قرارداد بازیکنان استقلال، اگر از هواداران این تیم می پرسیدید گران ترین بازیکن چه کسی است، ذهن ها به سمت بازیکنانی مثل روزبه چشمی، مهدی قائدی و محمد محبی می رفت ولی گران ترین بازیکن استقلال کسی نیست جز عارف غلامی؛ رقم قرارداد عارف غلامی به اضافه آپشن ها با استقلال ۲۵ میلیارد تومان است!

۱۲ میلیارد به عنوان رقم پایه و ۱۳ میلیارد هم آپشن برای مدافع فصل گذشته آبی ها درنظر گرفته شده است! به این شکل عارف غلامی گران ترین بازیکن استقلال در لیگ بیست و دوم بوده است.

دیگر بازیکنان استقلال که مجموع رقم قرارداد و آپشن های آن ها بالای ۲۰ میلیارد است عبارت هستند از:

  • سیدحسین حسینی؛ ۲۴ میلیارد و ۴۰۰ میلیون تومان
  • محمد محبی و سیاوش یزدانی؛ ۲۲ میلیارد و ۵۰۰ میلیون تومان
  • مهدی قائدی؛ ۲۲ میلیارد و ۲۲۰ میلیون تومان
  • رافائل سیلوا؛ ۲۱ میلیارد و ۶۹۸ میلیون
  • کوین یامگا؛ ۲۰ میلیارد و ۲۶ میلیون

قرارداد ۳۰ میلیاردی ریکاردو ساپینتو با استقلال

ریکاردو ساپینتو که فصل گذشته در رقابت های لیگ برتر ناکام ماند، چیزی حدود ۳۰ میلیارد برای استقلالی ها آب خورد؛ سرمربی پرتغالی قرارداد پایه ۲۲ میلیارد و ۸۰۰ میلیون تومانی با استقلال بسته که با آپشن ها به رقم ۲۹ میلیارد و ۹۲۵ میلیون تومان می رسد.

البته لیست قراردادهای بازیکنان استقلال شگفتی های زیادی دارد. مثلا رقم قرارداد علیرضا رضایی به علاوه آپشن هایش برای آبی پوشان چیزی حدود ۱۳ میلیارد تومان آب خورده، آن هم در حالی که علیرضا رضایی فقط چند بازی فصل گذشته انجام داد و اکثر فصل را نیمکت نشین بود.

مشخص نیست چه لزومی داشته چنین قراردادی با دروازه بان دوم استقلال بسته شود. البته وقتی با سیدحسین حسینی قرارداد ۲۴ میلیارد و ۴۰۰ میلیونی بسته شده، دادن چنین رقمی به علیرضا رضایی شاید آنچنان هم عجیب نباشد!

با افشای قرارداد بازیکنان استقلال، حالا شاید بیشتر مشخص شود چرا خیلی از بازیکنان با وجود اینکه گاهی کادرفنی آن ها را نخواسته، اصرار دارند بمانند، حتی به قیمت سکونشینی چون قطعا خارج از استقلال چنین قراردادی با آن ها بسته نخواهد شد.

قرارداد بازیکنان و مربیان استقلال تهران

 اخبار باشگاه استقلال تهران
 بازیکنان استقلال
 باشگاه استقلال تهران
 زمان مسابقات استقلال
 سرمربی استقلال
 مدیرعامل باشگاه استقلال
 رقم قرارداد بازیکنان استقلال اخبار باشگاه استقلال تهران
 بازیکنان استقلال
 باشگاه استقلال تهران
 زمان مسابقات استقلال
 سرمربی استقلال
 مدیرعامل باشگاه استقلال
 رقم قرارداد بازیکنان استقلال

ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.