ماشین پرنده از سال آینده به بازار می آید + قیمت و مشخصات

0
خودروی پرنده مقوله‌ای است که مدت‌ها بر سر زبان‌ها افتاده است و تلاش‌های زیادی هم در راستای تحقق آن انجام شده است و شرکت‌هایی بوده‌اند که با طراحی بر پایه هواپیما با دو بال تا شدنی در این جهت حرکت کرده‌اند، اما شرکت هلندی پال‌وی با تولید مدل لیبرتی رویکرد متفاوتی در این خصوص دارد که رونمایی از آن نیز در نمایشگاه اتومبیل ژنو ۲۰۱۸ صورت گرفت.
از نظر فنی، لیبرتی نوعی هواپیمای بدون بال است که به جای استفاده از بال، از تیغه‌های بدون‌قدرت هلی‌کوپتر استفاده می‌کند و با هل دادن خودرو به سمت جلو، جریان هوا را طوری حفظ می‌کند که خودرو را در حالت پرواز نگه می‌دارد. اما زمانی که این خودروی پرنده هنگام فرود آمدن به زمین نزدیک می‌شود، تیغه‌های آن به سمت داخل می‌روند و این خودروی سه‌چرخ به حالت عادی برمی‌گردد.لیبرتی پرنده، به رویاها تحقق می‌‌دهد

البته کارکرد این خودرو و تبدیل آن به حالت پروازی یا برعکس به همین سادگی هم نیست و مستلزم انجام یک سری کارهای دستی است، این پروسه بین ۵ تا ۱۰ دقیقه زمان می‌برد. اما زمانی که که لیبرتی به حالت خودرو تبدیل شد، از نظر اندازه به حدی می‌شود که برای حرکت در جاده‌های نرمال و پارک کردن در پارکینگ‌ها به مشکل نمی‌خورد.

نتیجه تصویری برای لیبرتی پرنده

اما از نظر عملکرد این خودرو باید گفت که لیبرتی می‌تواند با سرعت ۵۰ کیلومتر تا ۱۸۰ کیلومتر ساعت پرواز کند. اما این قدرت برای حالت رانندگی روی زمین هنوز مشخص نیست. چیزی که مشخص است این است که طراحی لیبرتی به گونه‌ای صورت گرفته که تمام الزامات ضروری برای کارکرد آن هم به عنوان هواپیما و هم به ‌عنوان خودرو را در ایالات متحده امریکا و اروپا دارد.

البته ناگفته نماند که برای استفاده از لیبرتی به‌عنوان هواپیما، داشتن گواهینامه خلبانی و آموزش‌های مربوط به آن امری ضروری است که به‌مراتب پیچیده‌تر و مهم‌تر از اخذ گواهینامه رانندگی است. به گفته پال‌وی، پروسه اخذ این مدرک بعد از نمایشگاه ژنو آغاز خواهد شد. اگر تمام موارد طبق برنامه پیش برود و این شرکت بتواند مجوز تولید انبوه آن را بگیرد، تحویل آن از سال آینده با قیمتی معادل ۳۹۹ هزار دلار آغاز خواهد شد.

کمپانی هلندی PAL-V با توجه به پایان یافتن طراحی خودروی پرنده، قرار است در سال ۲۰۱۹ اولین خودروی پرنده جهان را به بازار بفرستد.

 

خودرویی که قرار است تا یم سال آینده به عنوان نخستین خودروی پرنده در دنیا وارد بازار شود، گنجایش جابه‌ایی دو سرنشین را دارد و قادر است تا بیش از ۴۸۳ کیلومتر را در حالت پرواز طی کند.

خودروهای پرنده سریع‌تر از چیزی که فکر می‌کنیم به آسمان می‌رسند. کمپانی هلندی PAL-V در نظر دارد هواپیمای چهار چرخ خود را به نام PAL-V Liberty تا سال ۲۰۱۹ به بازار بفرستد.

این خودروی پرنده اولین بار در نمایشگاه خودروی ژنو ۲۰۱۸ در سوئیس به نمایش درآمد. کمپانی سازنده در حال حاضر مشغول پیش‌فروش این خودرو- هواپیماست و چنانچه همه چیز طبق برنامه پیش برود، قرار است خودروها تا سال آینده به مشتریان تحویل داده شود. این خودروی پرنده تأییده‌های لازم را از آژانس ایمنی هوایی اروپا و سازمان هوانوردی فدرال آمریکا کسب کرده است.

خودروی پرنده PAL-V Liberty برای حمل دو سرنشین طراحی شده و قادر به جابه‌جایی بیش از ۹۰۸ کیلوگرم بار است. این وسیله نقلیه دو منظوره مانند خودرو و هواپیما عمل می‌کند که هر کدام از این حالت‌ها قابلیت‌های خاص خودش را دارد.

این وسیله، در حالت خودرو با حداکثر سرعت ۱۶۰ کیلومتر در ساعت و تا یک کیلومتر و ۳۱۵ متر را طی می‌کند. در حالت پرواز، حداکثر سرعت آن به ۱۸۰ کیلومتر در ساعت و محدوده حرکتی آن به ۵۰۰ کیلومتر کاهش می‌یابد و نیز تا ۳۰ دقیقه در ذخیره سوخت آن صرفه‌جویی می‌شود و قادر به حمل یک مسافر خواهد بود.

صاحبان این خودروها باید مدرک خلبانی کسب کنند تا بتوانند از تمام امتیازهای این خودروی پرنده برخوردار شوند و امکان دسترسی به باند فرود را کسب کنند. برای تغییر حالت از خودرو به هواپیما بین ۵ تا ۱۰ دقیقه زمان لازم است.

ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.