۱۰ نکته جالب درباره برند مینی که نمی دانید؟

0

باتوجه به شرایط بازار خودروی کشورمان و شنیده شدن هرچه بیشتر زمزمه های ورود این برند با نمایندگی شرکت پرشیا خودرو،قصد داریم تا در این مقاله نکاتی جذاب از این کوچک انگلیسی را با شما در میان بگذاریم.

به بهانه حضور مینی در ایران ،10 نکته درباره مینی که نمیدانید

تاریخچه مینی

برند مینی قطعا محبوب ترین و از جمله ی موفق ترین خودروسازان تاریخ انگلستان می باشد.ایده اصلی شکل گرفتن این برند به بحران سوخت سال ۱۹۵۶ برمیگردد و در حقیقت این احساس نیاز به خودروهای کم مصرف و پربازده بود که موجبات خلق این بانمک دوست داشتنی را بوجود آورد!اما کم مصرف ترین تنها دستور کار طراحان این خودرو نبود بلکه مدیران وقت شرکت بریتیش موتورز میخواستند تا مینی علاوه بر کم مصرف بودن،ارزان و چابک هم باشد تا علاوه بر فروش بالا بین اقشار کم درآمد،این خودرو از عنصر محبوبیت نیز برخوردار گردد.

مینی مارک 1

اولین خودروی مینی که مارک وان نام داشت بصورت رسمی در تاریخ ۲۶ آگوست سال ۱۹۵۹ به مردم معرفی شد.البته طبق سیاست های بازاریابی آن روزهای موسسان این برند،مینی با دو اسم آستین و موریس به بازار عرضه می شد تا اینکه این شرکت در سال ۱۹۶۹ تصمیم به تغیر روند نام گذاری خودروهایش گرفت.

مینی مارک 1

شرکت بی ام و مالکیت مینی را در سال ۱۹۹۴ یعنی زمانیکه مالکیت کلی گروه روور را بدست آورد،کسب نمود و بااینکه در سال ۲۰۰۰ میلادی بیشتر مالکیت روور را فروخت اما نتوانست از این برند جذاب دل بکند و دوست داشت بتواند خودروهایی با این ظاهر و برند تولید کند.درواقع در سال ۲۰۰۰ میلادی مینی اصلی و انگلیسی از بین رفت و بی ام و اولین نسل از مینی آلمانی را در همان سال به بازار معرفی کرد.

با این مقدمه به ذکر ۱۰ نکته ی جالب درباره ی این برند می پردازیم.

۱.اولین خودروی مینی ظرف چند دقیقه روی یک دستمال کاغذی طراحی شد!

قیمت خودروهای مینی قیمت مینی کانتریمن S مشخصات مینی کوپر مجله خودرو تاریخچه شرکت مینی دانستنی های جالب خودرو قیمت محصولات مینی موسس شرکت مینی موسس شرکت فراری قیمت مینی کلابمن نمایندگی مینی در ایرا

طراح مینی،آقای الک ایزگونه طرح اصلی این خودرو را در حالیکه در رستوران به صرف شام می پراخت کشید و همین طراحی که شامل ابعاد حدودی و سایر مشخصات این خودرو بود را به مکانیک خود داد و در واقع مینی محبوب روی میز شامی در انگلیس زاده شد!

این خودرو از همان لحظه ی اول به خودروی محبوب و پرطرفدار بازار تبدیل شد و نه تنها در انگلیس بلکه در سایر کشورهای جهان نیز بسیار پرفروش شد.این فسقلی جذاب خیلی زود به خودرو ی مورد علاقه ی شخصیت های معروف و حتی خانواده ی سلطنتی تبدیل شد که از جمله ی این افراد می توان به دیوید بوی،میک جگر،گروه بیتلز،کیت موس و پرنسس مارگارت اشاره کرد.خودروهای مینی کوپر و مینی کوپر اس علاوه بر موفقیت در خیابان های شهر،در میدان مسابقه نیز به پیروزی های بسیاری نائل دست پیدا کردند.ازجمله ی این پیروزی ها می توان به کسب عنوان قهرمانی در مسابقات مونته کارلو بین سال های ۱۹۶۴،۶۵ و ۶۷ اشاره کرد.

۲.کوین اسپیسی آخرین خودروی مینی انگلیسی را خرید

2.کوین اسپیسی آخرین خودروی مینی انگلیسی را خرید

کوین اسپیسی بازیگر توانمند توانمند و برتر هالیوود در واقع یکی از عاشقان مینی است و این علاقه باعث شد تا او ۱۳۰ هزار دلار ناقابل برای خرید آخرین خودروی کلاسیک مینی خرج کند.الته او در یک حراجی که عواید آن صرف امور خیریه می شد و بانی آن التون جان یک مینی کوپراس دیگر نیز به قیمت ۱۲۰ هزار دلار خریداری کرد.اما عشق و علاقه ی کوین اسپیسی به همین جا ختم نمی شود چراکه او اسم سگ خود را نیز به علت علاقه بسیار به این برند،مینی گذاشت!

۳.بیست و هفت نفر در یک خودروی مینی جای گرفتند.

3.بیست و هفت نفر در یک خودروی مینی جای گرفتند.

رکورد جهانی گینس در رابطه با جای دادن افراد در مینی انگلیسی و کلاسیک ۲۷ نفر است که این رکورد در سال ۲۰۱۴ و در شهر لندن ثبت شد.همین مورد باعث شد تا به یکباره یاد ضرب المثل “فلفل نبین چه ریزه بیوفتیم”!

۴.اولین مینی برقی برای فیلم سینمایی “شغل ایتالیایی”ساخته شد

4.اولین مینی برقی برای فیلم سینمایی

اولین عرصه برای بازیگری حرفه ای نسل جدید خودروهای مینی،فیلم “شغل ایتالیایی”بوئ.این فیلم که درآن بازیگران معروفی چون جیسون استاتهام،مارک والبرگ و شارلیز ترون به ایفای نقش پرداختند در سال ۲۰۰۳ ساخته شد.از ویژگی های آن استفاده از خودروهایی زیبا و چذاب بود که در استفاده از اتومبیل های مینی بر جذابیت این فیلم افزود.در مجموع ۳۲ دستگاه مینی در این فیلم مورد استفاده قرار گرفت و از آنجا که با توجه به قوانین سخت گبرانه ی شهر لس آنجلس هیچ وسیله ای که با سوخت فسیلی کار می کند نمیتواند در خطوط متروی این شهر تردد کند،مینی مجبور شد خودروهای استفاده شده در این فیلم را به صورت برقی بسازد.

۵.بالاترین مبلغ پرداختی برای یک مینی در حراجی ۱۹۷ هزار دلار است

5.بالاترین مبلغ پرداختی برای یک مینی در حراجی 197 هزار دلار است

گران قیمت ترین مینی تاریخ که در یک حراجی به فروش رسید ۱۹۷ هزار دلار قیمت داشت.این خودرو که در مسابقات رالی انگلستان در سال های ۱۹۶۵ و رالی اسکاتلند در سال ۱۹۶۵ به مقام قهرمانی رسیده بود،بعد از ۳۰ سال بازسازی شد و در زمان فروش فقط ۴۸۰۰ مایل پیموده بود.

۶.مینی بعنوان دومین خودروی مهم و بانفوذ قرن بیستم انتخاب شد

6.مینی بعنوان دومین خودروی مهم و بانفوذ قرن بیستم انتخاب شد

عنوان دومین خودروی مهم قرن بیستم از طرف موسسه های معتبر بین المللی به مینی تعلق گرفته.در این رقابت ۷۰۰ خودرو حضور داشتند و خبره ترین کارشناسان با دقت و وسواس زیادی این خودروها را مورد بررسی موشکافانه قرار دادند.فورد مدل T بعنوان اولین خودروی مهم دنیا و پس از آن مینی بعنوان دومین خودرو از این لیست انتخاب شدند.

۷.مینی محبوب ترین برند انگلیسی می باشد

7.مینی محبوب ترین برند انگلیسی می باشد

مینی در سال ۱۹۵۹ ساخته شد و تا سال ۱۹۶۲ پانصدهزار دستگاه از آن به فروش رسید و پس از آن این شرکت در سال ۱۹۶۵ موفق شد تا یک میلیون دستگاه از این خودرو را بفروشد.قابل توجه است که تا آن زمان هیچ برند انگلیسی نتوانسته بود به عدد یک میلیون دستگاه فروش خودرو دست پیدا کند.

۸.بیش از ۵۰۰ هزار دستگاه مینی ون به فروش رسید

8.بیش از 500 هزار دستگاه مینی ون به فروش رسید

شرکت مینی در سال ۱۹۶۰ اولین مینی ون را به جهان معرفی کرد.این خودرو مدل کشیده تر مینی های معمولی بود،تنها دو پنجره کناری داشت و وزن آن زیر یک تن بود.نکته جالب توجه اینکه این خودرو از مینی های معمولی هم ارزان تر بود و دولت بخاطر قرار گرفتن این خودرو در زمره ی خودروهای کار و تجاری،مالیت خرید و فروش برآن نمی بست و همین عامل نیز تاثیر زیادی بر فروش بالای این خودرو داشت.

۹.مینی خودروی مورد علاقه انزو فراری بود

9.مینی خودروی مورد علاقه انزو فراری بود

موسس برند فراری یعنی آقای انزو فراری از جمله ی علاقه مندان به این خودرو بود و در طول سال های دهه ی ۶۰ میلادی از این خودرو در سفرهای درون شهری خود استفاده می کرد.طبق اسناد و شواهد موجود خودروی مینی وی شخصا توسط طراح این اتومبیل یعنی آقای الک ایزگونه به وی تحویل داده شد.

۱۰.مینی “گودوود”گرانقیمت ترین مدل از این خودرو است.

10.مینی

مینی بعنوان خودرویی اقتصادی و ارزان قیمت طراحی شد تا برای عامه مردم در دسترس باشد.گرچه قیمت این خودرو در طول سالیان زیاد بالا رفته اما هنوز هم بعنوان خودرویی ارزان به شمار می آید و قیمت مدل های مختلف مینی ۳۰ هزار دلار یا کمتر است.اما این شرکت برای مشتریان مشکل پسند و پردرآمد خود مدل “گودوود”را طراحی کرد که ۶۷ هزار دلار قیمت دارد.از این خودرو تنها ۱۰۰۰ دستگاه در سال ۲۰۱۱ ساخته شد که کیفیت مواد بکار رفته در اتاق این خودرو در حد محصولات رولزرویس می باشد.

ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.