محصولات جدید سیتروئن برای بازار ایران

0

با اظهارات مدیرعامل گروه خودروسازی پژو سیتروئن فرانسه در آینده شاهد عرضه مدل‌های جدید خودرو سیتروئن در ایران خواهیم بود.

محصولات جدید سیتروئن قیمت سیتروئن C6 تازه های خودرو جدیدترین خودروها در ایران قرارداد سیتروئن با سایپا اخبار مهم

با اقدام غیرقانونی آمریکا در خروج یک جانبه از برجام وضعیت همکاری‌های خارجی صنعت خودرو در مرکز توجه کارشناسان قرار گرفت.

در این رابطه چند کارشناس صنعت خودرو در گفت‌وگو با ایسنا تأکید کردند که با توجه به مواضع کشورهای اروپایی در زمینه پایبندی به برجام مشکلی در فعالیت خودروسازان خارجی در ایران بویژه فرانسوی‌ها ایجاد نخواهد شد.

در این شرایط در جدیدترین رویداد در این زمینه لیندا جکسون مدیرعامل گروه خودروسازی PSA (پژو سیتروئن) در گفت‌وگویی تأکید کرده است که «علیرغم خروج آمریکا از برجام استراتژی این شرکت در ایران تغییری نکرده است». شرکت سیتروئن حدود دو سال پیش با خرید ۵۰ درصد سهام شرکت خوردسازی سایپا کاشان فعالیت خود در ایران را آغاز کرد. خودرو سیتروئن C۳ اولین محصول تولیدی شرکت مشترک سایپا و سیتروئن در ایران است که تولید آن نیز اخیرا آغاز شده و پیش فروش آن نیز صورت گرفته است.

در این شرایط با توجه به تأکیدات مدیرعامل گروه خودروسازی پژو سیتروئن مبنی بر تصمیم این شرکت برای ادامه حضور در ایران در ماه‌های آینده باید شاهد تولید و عرضه مدل‌های جدید محصولات سیتروئن در ایران باشیم.

سرمایه‌گذاری سیتروئن در ایران در کنار سرمایه‌گذاری پژو در دور جدید فعالیت‌های خود در ایران دو سرمایه‌گذاری کلان خارجی صورت گرفته در صنعت خودرو در دوران پسابرجام است. البته شرکت هیوندایی نیز پس از برجام تولید محصولات خود در ایران را با همکاری شرکت کرمان موتور آغاز کرده و محصولات این شرکت در ایران تولید و عرضه می‌شود. هیوندای به دنبال داخلی سازی محصولات خود در ایران است و طبق آنچه که اعلام شده تا پایان سال جاری خودرو توسان داخلی‌سازی شده از سوی این شرکت عرضه خواهد شد.

در این شرایط مجموعه رویدادهای اخیر پس از خروج آمریکا از برجام از جمله تأکیدات رهبران کشورهای اروپایی در زمینه پایبندی به برجام و حمایت از فعالیت‌های شرکت‌های خارجی در ایران و همچنین مواضع اخیر گروه خودروسازی پژو سیتروئن فرانسه نشان می‌دهد که صنعت خودرو نگرانی از بابت همکاری‌های خارجی خود نخواهد داشت.

البته در روزهای اخیر کارشناسان صنعت خودرو در گفت‌وگو با ایسنا تأکید کردند که خودروسازان داخلی در کنار همکاری با خودروسازان مطرح بین‌المللی نباید از توسعه و تقویت توان داخلی غافل شوند.

به گفته کارشناسان، صنعت خودرو باید در کنار همکاری‌های خارجی خود تولید هر چه سریع‌تر پلتفرم‌های ملی و عرضه خودروهای داخلی تولید شده بر روی این پلتفرم‌ها را در مرکز توجهات خود قرار دهد. در این زمینه طبق آنچه که اعلام شده دو خودروساز بزرگ داخلی در حال طراحی و تولید پلتفرم‌های ملی خود هستند که احتمالا تولید آن‌ها ظرف یکی، دو سال آینده به نتیجه رسیده و عرضه خودروهای داخلی بر روی پلتفرم‌های ملی آغاز خواهد شد.

ایسنا

ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.