اعصاب خردکن ترین سرنشین های خودرو کدامند؟

0

تحقیقات جدید نشان می دهد که آزاردهنده ترین سرنشین های خودرو آن افرادی هستند که همیشه به راننده تذکر می دهند و در اصطلاح به رانندگان صندلی عقب شهرت دارند.

رانندگی امری حساس است که جان یک یا چندین انسان به آن وابسته است. یک راننده خوب باید همیشه تمرکز داشته باشد ولی گاها برخی سرنشین ها با رفتارهای خود باعث به وجود آمدن دعوا می شوند به همین سبب تمرکز راننده برهم خورده و احتمال بروز حادثه افزایش می یابد.

رانندگان عصبانی پرخاشگری در رانندگی آموزش رانندگی مراکز اخذ گواهینامه در تهران دانستنی های جالب مقالات آموزشی

تحقیقات جدید نشان می دهد که ۷ نفر از هر ۱۰ راننده با سرنشینانی که به آن ها تذکر می دهند دعوا می کنند. این افراد که به “راننده های صندلی عقب” شهر دارند معمولا بابت هر حرکت راننده یک تذکر یا نکته ای را بیان می کنند به همین دلیل است که پس از مدتی باعث دعوا می شوند.

این تحقیقات بر روی ۲۰۰۰ راننده انجام شده است که ۴۶ درصد از آن ها با این افراد دعوا کرده اند و نزدیک به ۷۰ درصد از آنان رانندگان صندلی عقب را آزاردهنده ترین سرنشین خودرو عنوان کرده اند. در این میان ۶۸ درصد به خاطر نظردادن های بی ربط در مورد رانندگی و ۵۱ درصد به علت اعتراض به سرعت زیاد با راننده ها جر و بحث می کنند.

در جزئیات این تحقیق آمده است که اکثریت رانندگان صندلی عقب را همسران راننده تشکیل می دهند که همیشه در حال تذکر دادن هستند. در جایگاه دوم والدین و مخصوصا مادرها قرار دارند که نسبت به پدران بیشتر به فرزندشان تذکر میدهند. دیوید کارتر، مسئول انجام این آزمایش اعلام کرده است که رانندگان صندلی عقب آن افرادی هستند که دوست داشتند کنترل خودرو را به دست بگیرند به جای آنکه سرنشین باشند به همین دلیل همیشه در حال اعتراض هستند.

به هر ترتیب اگر شما از این دست افراد هستید بهتر است کمی در رفتار خود تجدید نظر کنید چرا که بحث کردن با راننده عواقب خوبی به همراه نخواهد داشت.

خودروکار

منبع : news.yahoo.com

ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.