هیوندای توسان بخریم یا رنو کولئوس ۲۰۱۷ ،پاندا کره ای یا نهنگ فرانسوی؟

0

مقایسه هیوندای توسان و رنو کولئوس ۲۰۱۷

کراس اوورهای متوسط در سال‌های گذشته چندان جدی گرفته نمی شدند اما با گذشت زمان این کلاس آن چنان در ذهن علاقه‌مندان به خودروهای شاسی بلند شهری جاافتاد که باعث شد حتی کمانی هایی چون رنو فرانسه که بیش تر به ساخت هاچ بک های تند و تیز شهره هستند نیز نتوانند از این بازار صرف نظر کنند. در این مقایسه نسل جدید توسان که دست کم از نظر بازار ۲ بار پوست انداخته تا به چهره فعلی برسد را در مقابل رنو کلوئوسی قرار داده ایم که نسل قبلی و فیس لیفت اش در بازار ایران هرگز موفقیت توسان را کسب نکرده اند. البته استفاده از چهره و خط مشی جدید رنو در طراحی محصولات اش خبر از تلاش رنو برای خلق یک کراس اوور جذاب و دلربای شهری می دهند. در ادامه با این نوشتار همراه شوید تا با یکدیگر به پاسخی مناسب برای این پرسش برسیم که جاه طلبی هیوندای برتر است یا اصالت رنو؟

 امکانات رنو کولئوس 2017  قیمت رنو کولئوس 2017  مشخصات رنو کولئوس 2017  معایب رنو کولئوس  مقایسه رنو کولئوس با فولکس تیگوان  مقایسه رنو کولئوس با هیوندای توسان  مقایسه شاسی بلند  مقایسه خودرو  با پولم چه ماشینی بخرم  قیمت هیوندای توسان 2017  مشخصات هیوندای توسان 2017  معایب هیوندای توسان 2017  داشبورد رنو کولئوس 2017  داشبورد هیوندای توسان 2017  مشخصات فنی رنو کولیوس  مشخصات فنی هیوندای توسان

مقایسه طراحی نمای بیرونی:

در بخش طراحی بیرونی هردو خودرو امتیاز بالایی دارند. چرا که کاملا بروز و چشم نواز طراحی شده اند.

توسان جدید با چهره شبیه به پاندا و بدنه ای حجیم که کاملا عضلانی طراحی شده , با استفاده از خطوط منحنی و اغراق در طراحی خود نمایی جذاب خلق کرده است. طرحی که قرار نیست به سرعت خسته کننده یا کهنه شود.

کاسه چراغ ها و جلو پنجره بزرگ که حس قدرت و خشونت را با خود به همراه دارند و جلوه ای اسپرت به توسان جدید داده اند. و اما در طرف مقابل کولئوس ۲۰۱۷ قرار دارد  , خودرو یی که با هیچ ربطی به نسل قبل خودش ندارد!

کولئوس ۲۰۱۷ با منطق جدید طراحی رنو ساخته شده , منطقی که همه چیز را در کنار هم قرار می دهد. ترکیبی از اصالت , قدرت , مدرنیته و لوکس بودن…

طرحی با شکوه که با نماد دی لایت های C شکل خود قرار است معرف  نماد جدید محصولات رنو در سرتاسر جهان باشد. هرچه طرح توسان مدرن و اسپرت  جلو می کند , طرح کولئوس لوکس و باشکوه است. گویا بعضی خودروها برای جامعه مهندسان طراحی شده اند و اگر فرد دیگری این نوع خودروها را سوار شود گویا گناهی نابخشودنی مرتکب شده است. کولئوس جدید دقیقا یکی از همین خودروهاست.

بدون شک عظمت یک نهنگ در اصول طراحی جدید رنو خصوصا کولئوس دیده می شود, عظمتی همراه با آرامش و شکوه. در طرح کولئوس جدید عظمت و خشونت در کنار یکدیگر قرار دارند و گلگیرهای حجیم و عضلانی کولئوس مکملی برای تکمیل این عظمت هستند. بدون شک رگه های طراحی اسپرت در کالبد توسان جدید بیشتر خودنمایی می کند و به همین دلیل توسان جوانان بیشتری بسوی خود جذب می کند , اما در طرف دیگر کولئوس طرحی اسپرت و کاملا لوکس را ارائه می کند و همین امر شکوه آن را دو چندان کرده است. بنظر من بزرگترین نقطه ضعف کولئوس در بخش طراحی استفاده از قطعه پلاستیکی است که روی درب های جلو قرار گرفته و با کیفیت متوسط خود از عظمت و شکوه طرح آن کاسته است. قطعه ای که اگر نبود همه چیز ایده آل بود!

پاندا کره ای یا نهنگ فرانسوی؟ پاندا کره ای یا نهنگ فرانسوی؟

مقایسه طراحی کابین:

در این مقایسه وقتی درب خودروها باز می شود همه چیز تغییر می کند! توسان که در نمای خارجی خود جلوه هایی از شور و نشاط جوانی با خود به همراه دارد , در نمای داخلی با طرحی لوکس که از نسل اول جنسیس سدان الگو برداری شده است کابینی لوکس به خریدارانش هدیه می کند.

در مقابل کولئوس جدید که در نمای خارجی لوکس و باشکوه جلو می کند با بازشدن درب آن نمایی مدرن و اسپرت که یادآور خودرویی مانند ولوو XC90 است را به رخ می کشد. حسی مشترک از لوکس و اسپرت بودن که با استفاده از قطعات کرومی و طرح حجیم بخش میانی داشبورد خودنمایی می کند. البته در این میان حالت غربیلک فرمان کولئوس که شبیه به مدل D-CUT طراحی شده + صفحه کیلومتر تمام دیجیتال ( از نوع TFT ) آن در ایجاد این حس بی تاثیر نیستند!

باید به این نکته اشاره داشت که با توجه به استفاده طراح رنو از صفحه لمسی بزرگ ۸.۷ اینچی در بخش میانی داشبورد , راننده و سرنشین کولئوس زحمت کمتری برای کار با این صفحه لمسی بزرگ به خود می دهند. نبود موس در هر دو خودرو کار با سیستم چندرسانه ای آنها را کمی سخت می کند. بدون تعارف باید گفت که هر دو خودرو چه در بخش طراحی خارجی و چه طراحی داخلی , از بهترین ها در کلاس خود هستند و کیفیت ساخت کابین هر دو در سطح مشابهی قرار دارد.

مقایسه تجهیزات و امکانات رفاهی:لیست کاملی از تجهیزات در هر دو خودرو مشاهده می شود:

سیستم ورود و استارت هوشمند ( KEY LESS + STARTER ) + کروز کنترل هوشند + ۲ سرد کن برای صندلی های جلو + ۵ گرم کن برای تمام صندلی ها + گرمکن غربیلک فرمان + تهویه هوشند دوگانه + خروجی تهویه برای سرنشیان عقب + سقف پانارومیک + صندلی های چرمی از نوع تنفسی + صندلی برقی راننده و سرنشین جلو + قابلیت تنظیم گودی کمر صندلی راننده + سنسورهای تشخیص نقطه کور آینه های جانبی + ترمزدستی برقی + سنسور و دوربین دنده عقب + سنسور سپر جلو +سنسور نور و باران + سیستم تشخیص فشار باد تایرها + انتخاب حالت رانندگی + درب برقی قسمت بار+ آینه الکتروکرومیک + آینه های جانبی با گرمکن برقی و تاشو + دکمه های کنترلی روی غربیلک فرمان و…

البته در مواردی مانند سیستم بلوتوث و دکمه فرمان صوتى روى غربیلک فرمان سنسور ۳۶۰ درجه کولئوس که در لحظه کم شدن فاصله اشیاء را با خودرو به راننده اطلاع می دهد و برخی موارد دیگر آپشن ها متفاوت اند. بطور مثال سری جدید کولئوس های تحویلی فاقد درب برقی برای قسمت بار هستند!

سیستم چرخش نور چراغ های جلو همراه با جهت فرمان برای توسان که در کولئوس بجاب چرخش چراغ های جلو از چرخش پروژکتورهای روی سپر جلو استفاده شده. یا استفاده از سیستم مدرن LED PURE VISION  کولئوس در مقابل لامپ زنون در توسان و…

اما ۳ امتیاز ویژه برای کولئوس وجود دارد:۱- امکان تغییر رنگ صفحه کیلومتر تمام دیجیتال بهمراه اصطلاحا نور مخفی استفاده شده در درون کابین که می توان در طیف رنگی بالایی آنرا انتخاب کرد: قرمز – سبز – آبی – بنفش – زرد و…

۲- استفاده از سیستم صوتی حرفه ای برند BOSE با ۱۳ بلندگو و قدرت خروجی بالا…

۳- امکان کنترل بسیاری از تجهیزات خودرو توسط نمایشگرتمام لمسی ۸.۷ اینچی که بشدت فراتر از یک سیستم چندرسانه ای  ساده عمل می کند!

( واقعا استفاده از نور اصطلاحا مخفی برای داشبورد و هر ۴ درب کولئوس ۲۰۱۷ کابین این خودرو را بشدت لوکس تر از رقیبان جلو می دهد! )

همانطور که مشاهده کردید بازهم هردو خودرو بشدت نزدیک به هم پیشرفتند.

LCD 8.7 اینچی رنو کولئوس ۲۰۱۷LCD 8.7 اینچی رنو کولئوس ۲۰۱۷

مقایسه ایمنی:کسب ۵ ستاره ایمنی از موئسسه تست ایمنی اروپا بطور مشترک و امتیاز نزدیک در بخش های مختلف این تست ها , نشان از امنیت بالای این دو رقیب دارد. استفاده از ۶ ایربگ ( راننده و سرنشین , جانبی , پرده ای ) در هر دو خودرو به همراه سیستم های :

ABS , EBD  , ترمزهای کمکی و اضطراری , کنترل خودرو در سرازیری , سیستم کمکی شروع به حرکت در سراشیبی , کنترل الکترونیکی پایداری خودرو ,  ترمزهای چهارچرخ دیسکی و…تجهیزاتی کامل برای اینکه خیال خریداران این دو خودرو از هر نظر آسوده باشد!

قیمت شاسی بلند قیمت هیوندای توسان قیمت هیوندای سانتافه مقایسه خودرو معایب هیوندای سانتافه مزایا و معایب هیوندای توسان دنیای خودرو مجله خودرو پاندا کره ای یا نهنگ فرانسوی؟

مقایسه فضای سرنشین و قسمت بار:

ابعاد رنو کولئوس:

طول: ۴۶۷۳ ( میلی متر )

عرض: ۲۰۶۳

ارتفاع: ۱۶۷۸

فاصله بین دو محور: ۲۷۰۵

حجم قسمت بار: ۵۵۰ ( لیتر )

ابعاد هیوندای توسان:

طول: ۴۴۷۵ ( میلی متر )

عرض: ۱۸۵۰

ارتفاع: ۱۶۵۵

فاصله بین دو محور: ۲۶۷۰

حجم قسمت بار: ۵۱۳ ( لیتر )

همانطور که مشاهده می کنید توسان از هر نظر نسبت به کولئوس ۲۰۱۷ کوچک تر است و در عین راحتی بیشتر مالک توسان برای رانندگی در کلان شهرهایی مانند تهران باید به این نکته توجه کرد که فضای کمتر سرنشین و قسمت بار توسان , موجب قبول شکستش در این بخش می شود!

باید بدانید که فضای سرنشینان ردیف عقب توسان کم نیست و ایده آل است. اما نحوه محاسبه ابعاد در کولئوس بگونه ایست که باتوجه به فضای بیشتر سرنشینان ردیف جلو و عقب + قسمت بار ( ۵۵۰ لیتر ) که باعث افزایش قابل توجه ابعاد کولئوس جدید نسبت به نسل قبل شده , باز هم راننده کولئوس مشکل خاصی برای جابه جایی در کلان شهرهایی مانند تهران ندارد! به همین دلیل باید پذیرفت که محاسبه ابعاد کولئوس جدید کاملا کاربردی تر از توسان است.

( البته در مقام مقایسه این دو خودرو )

سقف پانارومیک رنو کولئوس ۲۰۱۷سقف پانارومیک هیوندای توسان ۲۰۱۷

قیمت شاسی بلند قیمت هیوندای توسان قیمت هیوندای سانتافه مقایسه خودرو معایب هیوندای سانتافه مزایا و معایب هیوندای توسان دنیای خودرو مجله خودرو

مقایسه توان حرکتی و کیفیت سواری:مشخصات فنی موتور رنو کولئوس ۲۰۱۷:

حجم موتور: ۲۴۸۸ سی سی ( ۴ سیلندر , ۱۶ سوپاپ )

قدرت موتور: ۱۷۱ اسب بخار

حداکثر گشتاور: ۲۳۳ نیوتن متر

نوع گیربکس: CVT + تکنولوژی ( X-TRONIC ) با تعریف ۶ دنده برای تعویض دستی

شتاب اولیه: ۹.۸ ثانیه

میانگین مصرف سوخت: ۸.۳ لیتر در صد کیلومتر ( استاندارد )

مشخصات فنی موتور هیوندای توسان ۲۰۱۷:

حجم موتور: ۱۹۹۹ سی سی ( ۴ سیلندر , ۱۶ سوپاپ )

قدرت موتور: ۱۵۷ اسب بخار

حداکثر گشتاور: ۲۰۰ نیوتن متر

نوع گیربکس:  اتوماتیک ۶ سرعته ( تیپ ترونیک )

شتاب اولیه: بیش از ۱۱ ثانیه

میانگین مصرف سوخت: ۸.۵ لیتر در صد کیلومتر ( استاندارد )

با نگاهی به این اعداد و ارقام کاملا واضح است که کدامیک از دو رقیب فاتح میدان است. پاندا کره ای با حجم موتور کم تر + قدرت و گشتاور پایین تر به هیچ وجه نمی تواند در زمینه توان حرکتی در مقابل نهنگ فرانسوی ادعایی داشته باشد!

حتی قدرت ترمزهای توسان نیز بشدت بالاست , اما قدرت ترمز کولئوس بیشتر و عملکرد آن بهتر است. سیستم تعلیق در هردو خودرو در محور جلو مک فرسون و در محور عقب چند اتصالی است , ولی نرمی سواری کولئوس بیشتر است! در عین حال که قدرت مانور و هندلینگ توسان نسبت به رقیبانش تحسین برانگیز است , کولئوس جدید حتی در این بخش نیز اجازه ی عرض اندام به توسان را نمی دهد…

کیفیت آب بندی کابین توسان نسبت به نسل قبلش بحدی بهتر شده که جای تحسین دارد و با نرمی فنربندی و سیستم تعلیق خاطره ای خوش از توسان را در ذهن سرنشینان رقم می زند. بله , شاید کولئوس بیش از حد مدرن و تکنیکی ساخته شده است!

قیمت هیوندای توسان قیمت محصولات هیوندای قیمت هیوندای سوناتا قیمت هیوندای آزرا 2007 قیمت هیوندای اکسنت دو ایربک 2017 قیمت هیوندای آزرا دست دوم قیمت هیوندای النترا 2017 قیمت هیوندای توسان 2017 قیمت سانتافه 2017  امکانات رنو کولئوس 2017  قیمت رنو کولئوس 2017  مشخصات رنو کولئوس 2017  معایب رنو کولئوس  مقایسه رنو کولئوس با فولکس تیگوان  مقایسه رنو کولئوس با هیوندای توسان  مقایسه شاسی بلند  مقایسه خودرو  با پولم چه ماشینی بخرم  قیمت هیوندای توسان 2017  مشخصات هیوندای توسان 2017  معایب هیوندای توسان 2017  داشبورد رنو کولئوس 2017  داشبورد هیوندای توسان 2017  مشخصات فنی رنو کولیوس  مشخصات فنی هیوندای توسان

چراکه در این بخش هم کابین آرام تر کولئوس خودنمایی می کند…

حتی استفاده از گیربکس ضریب متغیر ( CVT ) هم مانعی برای خرید کولئوس نخواهد بود. دلیل این موضوع استفاده شرکت رنو- نیسان از نسل سوم گیربکس های ضریب متغیر انحصاری خود یعنی ( X-TRONIC ) است که حالتی مجازی مانند تعویض دنده را در حالت تمام اتوماتیک شبیه سازی می کند تا راننده از شنیدن صدای ممتد دور موتور بالا و عدم تعویض دنده به دور باشد! در بخش خارج از جاده نیز هردو خودرو ثابت کرده اند که توانمندی های خوبی برای ارائه دارند.

خصوصا کولئوس که با دیفرانسیل های هوشمند و پیشرفته خود دقت و کارایی بیشتری ارائه می دهد. البته وجود موتور ۲۵۰۰ سی سی کولئوس کمک شایانی برای پیروز شدنش در این بخش می کند. چراکه هم حجم موتور و  هم قدرت + گشتاور بیشتر , اصلی ترین معیارها برای برتری در جاده و مسیرهای خارج از شهر بشمار می آیند!

نتیجه:در پایان باید گفت که میزان پیشرفت هر دو خودرو مورد تست نسبت به نسل قبلی خود کاملا چشمگیر بوده است , ولی بدون شک کولئوس با قدرت و میزان آپشن های بیشتر خود توان رقابت را از رقیب خوش تیپ و جوان پسند کره ای می گیرد…

( در تاریخ  ۱۳۹۶/۰۷/۰۵ )

قیمت رنو کولئوس ۲۰۱۷: فول با مبلغ ۴۷۰ میلیون تومان در بازار به فروش می‌رسد.

قیمت هیوندای توسان ۲۰۱۷: فول با مبلغ ۴۲۵ میلیون تومان در بازار به فروش می‌رسد.

ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.