پاسخ مشکلات رایج بد کار کردن خودروهای گازسوز کارخانه ای

0

معایب و مشکلات خودروهای گازسوز

• به دلیل اینکه تکنولوژی موتورهای بنزین سوز با سوخت گاز تناسب چندانی ندارد، خودرو در هنگام کار با سوخت گاز با مشکلاتی زیادی روبه رو می شود که از جمله آنها می توان به احتراق ناقص گاز در موتور ،افت شدید قدرت، تشدید تولید آلایندهایی چون nox و متان اشاره کرد.

• همچنین دوگانه سوز کردن خودروها ۳۰ درصد ازعمرموتور می کاهد، زیرا آلیاژهای به کار رفته در ساخت قطعات موتور برای کار با سوخت بنزین طراحی شده اند و قابلیت تحمل حرارت بالای ناشی از احتراق گاز را ندارند و بعد از مدت کوتاهی دچار فرسایش می شوند.

• طبق تحقیقات صورت گرفته، خودروهای دوگانه سوز کنونی در طول ۵ تا ۶ سال رقمی بالغ بر ۱۰ میلیون ریال ضرر به مالک آن تحمیل می کنند که ناشی از ایرادات وارده به موتور و دیگر اجزای خودرو است.

• محدودیت پیمایش، افزایش وزن خودرو به دلیل سنگینی مخازن و اشغال فضای زیادی از صندوق عقب توسط مخازن از دیگر مشکلات خودروهای گازسوز به شمار می روند.

خودرو روی گاز بد گاز میخورد؟

۱- تنظیم نبودن گاز ۲-خرابی استپر ۳-خرابی رگلاتور ۴- گرفتگی لوله گاز ورودی رگلاتور

خودرو روی گاز نمیرود؟

۱- سوختن فیوز ۲- خرابی شیربرقی (بوبین) رگلاتور(کوچک وبزرگ) ۳- خرابی استپر موتورگاز ۴- خرابی ایسیو ۵- گرفتگی میکسر(ضعیف) ۶- خرابی ادوانسر(ضعیف)

خودرو روی گاز رفته ولی خاموش میشود؟

۱- خرابی استپر گاز ۲- تنظیم نبودن گاز ۳- خرابی شیربرقی(بوبین کوچک)رگلاتور ۴- گرفتگی میکسر(ضعیف)
۵- گرفتگی لوله ورودی گاز به رگلاتور(ضعیف)
خودرو روی گازخیلی استارت میخورد؟ (کلا خودروها روی بنزین روشن میشوند منظور سوییچ تبدیل روی حالت گاز است)

این مشکل زمانی رخ میدهد که گاز یکسره داخل موتوربرود وبا بنزین مخلوط شود.

۱- خرابی اسپول شیر برقی ۲- خرابی رگلاتور ۳- خرابی رله دوبل

هنگام ترمز گیری خودرو روی گاز خاموش میکند؟

۱- خرابی استپر گاز ۲- تنظیم نبودن گاز ۳- خرابی استپربنزین

چراغ سوییچ تبدیل خاموش است وخودرو روی گاز نمیرود؟

۱- دانلود ایسیو۲- خرابی ایسیو ۳- خرابی سوییچ تبدیل ۴-ایراد سیم کشی

پاسخ مشکلات رایج بد کار کردن در حالت گاز خودروهای گازسوز کارخانه ای

۱- ریپ زدن در حالت گاز
در صورتی که خودرو در حالت بنزین بدون مشکل کار می کند ولی در حالت گازسوز ریپ می زند، احتمالأ انژکتورهای گاز خودرو خراب باشند، برای تست انژکتورها بهترین راه لمس شیلنگهای خروجی از انژکتورها به منیفولد خودرو می باشد. اگر پاشش همه انژکتورها زیر دست احساس شد، آنها سالمند در غیر اینصورت یک یا چند انژکتور*ِ معیوب مشخص می گردد.

۲- ریپ زدن در حالت گاز:
به هنگام تغییر فشار گاز، دمای آن به شدت کاهش می یابد وامکان یخ زدن گاز داخل رگولاتور وجود دارد. برای جلوگیری از این امر لوله های آب گرم که از شیلنگهای رادیاتور بخاری انشعاب یافته اند، از داخل رگولاتور عبور یافته اند. در صورت وجود هوا در سیستم خنک کننده خودرو یا گرفتگی لوله های ورودی، خروجی به رگولاتور دمای داخل رگولاتور مناسب نبوده و باعث تغییر دمای گاز خروجی شده و باعث عدم یکنواختی نسبت سوخت به هوا و در نتیجه بد کارکردن موتور و ریپ زدن آن می شود، پس رگلاتور باید کاملا داغ شود.

۳- فشار گاز خروجی از رگولاتور تنظیم نیست :
با دستگاه عیب یاب فشار خروجی را بررسی نمایید و در صورتی که کمتر از دو بار بود، با چرخاندن پیچ تنظیم (واقع شده بر بالای رگولاتور ) فشار را تنظیم نمایید.
۴- فیلتر مسدود شده است:
بـه منظور جلوگیری از ورود ذرات به داخل ریل انژکتور و خرابی نشیمنگاههای انژکتور در ورودی ریـل انژکـتور از یـک فیلـتر اسـتفاده شـده است که این فیلتر قادر است ذرات ۸۰ میکرونی موجود در گاز را جذب نماید. پس از مدت زمان مشخص ۴٠ هزار کیلومتر این فیلتر باید تعویض گردد.

۵- سنسور فشار خلا ایراد دارد:
در صورتی که این سنسور معیوب باشد، اطلاعات فشار خروجی از رگولاتور به صورت نادرست به ecu گاز ارسال می گردد و گرچه فشار خروجی از رگولاتور دو بار باشد ولی ecu این فشار را کمتر یا بیشتر از این مقدار دانسته و اجازه تبدیل به حالت گاز را نمی دهد.

۶- سنسور دمای آب ایراد دارد :
در صورتی که سنسور دمای آب ورودی رگولاتور ایراد داشته باشد، اطلاعات دمای آب نادرست به ecu ارسال شده، باعث می شود علیرغم رسیدن دما به حد لازم، خودرو به حالت گاز تبدیل نشود .(یا در حالی که هنوز دما به حد لازم نرسیده، خودرو به حالت گاز تبدیل شود و این باعث بد کارکردن موتور می شود)

۷- خرابی شیر سر مخزن:
در صورت خرابی شیر سر مخزن با وجود باز بودن شیر، گاز از مسیر عبور نمی کند که این امر بخاطر خرابی توپی شیر است.
و در مرحله آخر:
کلید تبدیل خراب است.
ای سی یو خراب است

ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.