باتری ساز کیست و چگونه شغلی می باشد؟

1

بازار کار و درآمد برقکار خودرو ( باتری ساز ) و شخصیت مناسب آن

فهرست مطالب

 شما به عنوان برقکار خودرو در کارخانه های خودرو سازی (مثل ایران خودرو و سایپا) می توانید فرصت های شغلی مناسبی پیدا کنید. همچنین می توانید در تعمیرگاه های خصوصی یا وابسته به یکی از شرکت های خودرو سازی فعالیت نمایید.

البته با داشتن تجربه و سرمایه کافی نیز می توانید کسب و کار خود را ایجاد کرده و به طور مستقل کار کنید. برای این کار نیاز است مغازه ای بخرید یا اجاره کنید. دستگاه ها و ابزارهای لازم را خریداری کرده و خودروی مشتریان را تعمیر کنید.

همچنین امروزه بسیاری از متخصصین برق خودرو مشغول فروش، نصب و تعمیر دزدگیر خودرو می باشند. این شغل در تمامی شهرها و مناطق ایران گسترش یافته و مشتریان زیادی نیز دارد.
نتیجه تصویری برای معرفی شغل باتری سازی

وضعیت استخدام برقکار خودرو در برخی از کشورهای جهان

استرالیا – در بازه زمانی ۵ سال گذشته میزان استخدام این شغل  رشد ۵۷.۴ درصدی داشته و رشد زیادی در آینده برای آن پیش بینی می شود.

درآمد برقکار خودرو ( باتری ساز )

در صورتی که شما به عنوان برق کار خودرو در شرکت های خودرو سازی یا تعمیرگاه های بزرگ خودرو کار کنید، حقوق شما تابعی از مهارت فنی و تجربه کاری شما است. حقوق پرداختی در این شرایط دارای بازه مشخصی است و حداقل و حداکثر آن تقریبا مشخص است. حداقل آن از میزان حقوق و مزایای تعیین شده توسط وزارت کار  (قانون کار) در هر سال شروع شده و حداکثر آن بر اساس تجربه و تخصص شما تعیین می شود. البته میزان حقوق شما به نحوه مذاکره شما با کارفرما یا مدیرتان و همچنین شهر یا منطقه ای که زندگی می کنید نیز بستگی دارد.

تصویر مرتبط

اما در صورتی که شما به صورت مستقل و برای خودتان کار می کنید، علاوه بر تخصص و تجربه که شرط اصلی می باشد، نحوه برخورد و روابط عمومی شما با مشتریان و امانت داری و صداقت شما  نیز از اهمیت ویژه ای در مقدار درآمد شما برخوردارند.

به غیر از موارد فوق برخی دیگر از عوامل تأثیر گذار در میزان درآمد برقکار خودرو به شرح زیر می باشد:

  • خیابانی که تعمیرگاه (مغازه) شما در آن قرار دارد و مقدار رفت و آمد ماشین در آن

  • بزرگی و کوچکی مغازه (محل تعمیرگاه) و مختصات جغرافیایی آن

  • دوری و نزدیکی سایر تعمیرگاه ها و اینکه تعمیرگاه شما در بورس تعمیرگاه های خودرو قرار دارد یا خیر

درآمد برقکار خودرو در برخی از کشورهای جهان

استرالیا – متوسط درآمد سالانه این شغل ۴۳.۰۰۰ دلار (قبل از کسر مالیات) می باشد.

انگلستان – متوسط درآمد سالانه این شغل برای کارآموزان بسته به میزان و نوع آموزشی که دیده اند ۱۸.۰۰۰ دلار، برای  افراد تازه کار بین ۲۲.۰۰۰ تا ۲۷.۰۰۰ دلار و برای افراد با تجربه بین ۲۸.۰۰۰ تا ۳۹.۵۰۰ دلار می باشد

شخصیت شناسی برقکار خودرو ( باتری ساز )

تصویر مرتبط

در یک انتخاب شغل صحیح و درست، عوامل مختلفی از جمله ویژگی های شخصیتی، ارزش ها، علایق، مهارت ها، شرایط خانوادگی، شرایط جامعه و … برای هر فرد باید در نظر گرفته شوند. یکی از مهم ترین این عوامل ویژگی های شخصیتی می باشد. شناخت درست شخصیت هر فرد فرآیندی پیچیده و محتاج به تخصص و زمان کافی است. البته هر فردی ویژگی های منحصربه فرد خود را دارد، حتی افرادی که به نوعی تیپ شخصیتی مشابه دارند، باز هم در برخی موارد با یکدیگر متفاوت هستند.

به طور کلی همیشه افراد موفقی از تیپ های شخصیتی مختلف در تمام مشاغل هستند و نمی توان دقیقا اعلام کرد که فقط تیپ های شخصیتی خاصی هستند که در این شغل موفق می شوند. اما طی تحقیقاتی که صورت گرفته تیپ های شخصیتی ای که برای این شغل معرفی می شوند، عموما این کار را بیشتر پسندیده و رضایت شغلی بیشتری در آن داشته اند.

شخصیت شناسی برقکار خودرو ( باتری ساز ) بر اساس تست MBTI

ISTJ   این تیپ شخصیتی از دقت بالایی برخوردار است و دارای مهارت های فنی خوبی می باشند.

 ISFJ این تیپ شخصیتی توجه زیادی به جزئیات داشته و با زندگی روزمره سروکار دارد.

ESTP این تیپ شخصیتی از اطلاعات فنی خوبی برخوردار بوده و به خوبی می تواند با ابزارهای مختلف کار کند. او بیشتر مایل است برای خود کار کند.

نتیجه تصویری برای معرفی شغل باتری سازی

آیا تیپ شخصیتی خود را می شناسید؟ آیا می خواهید بدانید این شغل مناسب شما هست یا نه؟

اکنون برای استفاده بهتر از نتایج این بخش، ابتدا وارد این صفحه شوید و با مطالعه دقیق آن، تیپ شخصیتی خود را تعیین کنید. سپس نتایج بررسی تیپ شخصیتی خود را با تیپ های شخصیتی بالا تطبیق دهید. باز هم یادآوری می کنیم که این تست یک ابزار کمکی است و اگر نتایج آن با یکی از تیپ های شخصیتی یاد شده منطبق بود، شما احتمالاً با این شغل احساس رضایت بیشتری خواهید کرد.

ممکن است شما دوست داشته باشید
1 نظر
  1. مرگ بر شما می گوید

    این چه کار کثیفیه اخه این مقاله که نباید ترجمه باشه خاک بر سرتون

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.