چگونه خودرو خاموش را به تعمیرگاه برسانیم ؟

0

آموزش راه اندازی موقت خودرو تا رسیدن به تعیمرگاه

فهرست مطالب

شاید برای شما هم پیش آمده باشد که در جاده های خارج از شهری و بدور از هر گونه تعمیرگاه و یا در پارکینگ منزل ، خودروی شما بصورت ناگهانی متوقف و یا دچار ایرای گردد. گاهی این مشکلات بدلیل مواردی ناچیز و جزیی خواهد بود که در صورت آموزش های جزیی می توانید خودرو را به اولین نمایندگی و یا تعمییرگاه مجازی برسانید .اما در صورت عدم توانایی در راه اندازی موقت خودرو شما باید یا ساعت ها منتظر امداد خودرو بمانید و یا برای حمل خودرو تا نمایندگی مبالغ هنگفتی را پرداخت نمایید.ما در این مقاله قصد داریم که مواردی معرفی کنیم که باعث راه اندازی موقت خودرو می گردد تا شما بتوانید به اولین تعیمرگاه مجاز برسید.

جوش آوردن خودرو

یکی از مرسوم ترین مواردی که باعث مشکل در عملکرد خودرو می گردد بالا رفتن حرارت موتور بیشتر از حد مجاز خواهد بود. این افزایش دما باعث جوش آوردن مایع خنک کننده موتور خواهد شد و شما به سرعت بخار های حاصل از آب جوش را در اطراف درب موتور مشاهده می کنید. در این هنگام اشتباه ترین کار خاموش کردن موتور می باشد چرا که در این حالت دمای قطعات مکانیکی موتور به شدت بالا رفته و در صورت خاموش کردن سریع ، قطعات موتور سرد نشده و باعث ایراد های اساس می گردد که برای تعمییر آن نیاز به هزینه های بالایی می باشد.

در این هنگام شما باید در ابتدا خودرو را متوقف کرده ،سپس بخاری خودرو را در آخرین درجه ممکنه روشن کنید تا بدین وسیله کمی از دمای مایع خنک کننده موتور کاسته شود.سپس بدون باز کردن درب رادیاتور ابتدا آب خنک را بر روی رادیاتور بریزید تا بدین وسیله مایع درون رادیاتور خنک شود و سپس و پس از اطمینان از کاهش دمایع آب ،درب رادیاتور را با احتیاط باز کرده و آب را تا حد مجاز به درون رادیاتور بریزید.توجه داشته باشید که بالا رفتن دمای خودرو بدلایل مختلفی اتفاق خواهد افتاد و باید بلافاصله پس رسیدن محلی مناسب به تعمیرگاه مجاز مراجعه نمایید.

پاره شدن تسمه

یکی دیگر از رایج ترین مشکلات پیش آمده پاره شدن یکی از تسمه های موجود در موتور می باشد.در این مواقع کافی است کمی پیچ رگلاژ تسمه را شل کرده و بوسیله جوراب زنانه نایلونی و یا نوارهای بریده شده از تیوب، تسمه ای موقت درست کرده و بدور پولی های مورد نظر بیاندازید و خودروی خود را با سرعت کم به تعمیرگاه برسانید.

خرابی برف پاکن

اگر در جاده های بارانی و برفی در حال رانندگی باشد و ناگهان سیستم برف پاکن شیشه جلو دچار ایراد شود، نگران نباشید.در ابتدا بخاری خودرو را روشن کرده و بوسیله  اهرم و یا کلید تنظیم ،جهت باد را بر روی شیشه ها تنظیم کنید. سپس از اولین مغازه یک عدد سیب زمینی تهیه کنید و آن را از وسط نصف کنید و بر روی شیشه جلو بمالید. نشاسته موجود در سیب زمینی سرازیر شدن قطرات آب به پایین را بدنبال خواهد داشت در نتیجه فضای دید شما بیشتر می گردد .

ورود روطوبت در سیستم برقی خودرو

مواردی پیش آمده بدلیل رطوبت بالای محیط و یا شتسشوی موتور خودرو ،رطوبت به داخل قطعات برقی خودرو نظیر کوئل ،دلکو ،شمع ها و وایر ها نفوذ می کند. برای رفع مشکل با یک سشهوار  یا هیتر خانگی وبا احتیاط کامل قطعات مورد نظر را گرم کنید این کار باعث تبخیر رطوبت موجود می کند و خودروی شما سریعتر روشن خواهد شد.

لیز خوردن خودرو

لیز خودرون خودرو و یا گیر کردن در برف و گل و لای از مشکلاتی عدیده ای است که در ماه های سرد سال پیش خواهد آمد .برای کاهش و یا رفع این مشکلات کافی است باد خودرو را کم کنید تا میزان اصطحکاک بین لاستیک و محیط افزایش یافته و خودرو راحتر به مسیر خود ادامه می دهد. همچنین در صورتی که در گل و یا برف گیر کرده اید علاوه بر کم کردن باد می توانید زیر پایی پلاستیکی خودرو را در زیر لاستیک ها گذاشته تا خودرو بتواند از آن خارج گردد.

بریدن سیم کلاچ

بریدن سیم کلاچ ازدیگر مشکلات بوجود آمده برای بسیاری از رانندگان می باشد.در این هنگام ابتدا سعی کنید به نحوی سیم سابق را ترمیم کنید. اما اگر این امکان وجود نداشت شما در جاده ای خلوت و عریض حضور دارید و تا اولین تعمیرگاه فاصله زیادی ندارید با احتیاط کامل خودرو را در دنده ۲ قرار داده و سپس  خودرو را روشن کرده خود را به تعمیرگاه برسانید. توجه داشته باشید این اقدام بسیار خطرناک بوده وباید با سرعت کم و احتیاط کامل این اقدام را انجام دهید.

نشتی لوله های رادیاتور

نشتی ناگهانی در سیستم خنک کننده خودرو باعث می گردد آب آن به سرعت تخلیه گردد و از همین رو دمای موتور به شدت بالا خواهد رفت .برای جلوگیری از خروج آب می توانید محل مورد نظر در لوله های انتقال آب را با لنت برق و یا نوارهای بریده شده از تیوپ ببندید و به اولین تعمیرگاه مراجعه نمایید. همچنین در صورت عدم دسترسی به موارد فوق شما می توانید شلنگ مخزن شیشه شوی خود را درون رادیاتور قرار داد و هر از چند گاهی شیشه شوی خودروی خود را استفاده کنید تا آب از دست رفته را مجدد درون رادیاتور بریزد.

توجه داشته موارد فوق همگی بصورتی موقتی بوده و شما باید با سرعت کم و در کمترین زمان ممکنه به تعمیرگاه مراجعه نمایید.همچنین استفاده از موارد فوق بایدبا احتیاط کامل و دقت انجام شود .

ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.