عمر مفید موتور خودرو چند سال هست؟

0

موتور خودرو چقدر عمر مى کند؟

فهرست مطالب

موتور خودرو مى تواند هزاران مایل کار کند. اما شما مى توانید طول عمر آن را افزایش دهید. روغن موتور خودرو را به طور منظم تعویض کنید. چراغ هاى هشدار دهنده ى خودرو را نادیده نگیرید تا موتور خودرو بیشتر کار کند.

ممکن است شما به فکر خرید که دوج چارجر با کارکرد ١٠٠ هزار مایل باشید، یک خودروى کاملاً کلاسیک. اما شما نگران موتور خودرو هستیدو یا شاید شما مى خواهید یک فورد دست دوم بخرید که قیمت مناسبى دارد ولى چند سالى از تولید آن مى گذرد.مطمئناً شما نمى خواهید خودرو مشکلى داشته باشد که شما را مجبور به تعویض قطعات خودرو کند. در ادامه توضیح خواهیم داد که یک خودرو قبل از احتیاج داشتن به یک موتور جدید چه مقدار مسافتى را طى خواهد کرد.

با محافظت خوب:

یک موتور بنزینى که از آن به درستى حفاظت شده است حدوده ٣٠٠ هزار مایل عمر مى کند. یک موتور دیزلى حتى مى تواند بیشتر از این عمر کند چیزى حدود ۵٠٠ هزار مایل. در اینجا برخى از مسائل مربوط به نگه دارى خودرو آمده است که بر طول عمر موتور خودرو اثر مى گذارد.

١-استفاده از روغن ترکیبى( synthetic oil) به افزایش طول عمر موتور خودرو کمک مى کند.

٢-روغن موتور را به طور مرتب تعویض کنید تا طول عمر موتور افزایش یابد.

٣-همچنین عوض کردن فیلتر هوا زمانى که کثیف است باعث افزایش عمر موتور خودرو مى شود.

در اصل، این اقدامات و نگه دارى کردن از موتور باعث مى شود که موتور به سختى کار نکند و روان تر کار کند. مانند شخصى که که بر اثر تغذیه ى صحیح، خواب کافى و مقدار نوشیدنى مورد نیاز بدن مى تواند با تلاش کمتر کار بیشترى انجام دهد. موتور خودرو نیز اگر مواردى را که نیاز دارد داشته باشد عملکرد بهترى خواهد داشت.

 

مواد به کار رفته در ساخت موتور بر طول عمر آن نیز تأثیر مى گذارد. موتورهاى بلوک آهنى با دوام تر از موتور هاى آلومینیومى هستند، زیرا بهتر مى توانند حرارت را تحمل کنند. چگونگى استفاده از خودرو نیز بر طول عمر موتور آن تأثیر دارد. بکسل بارهاى سنگین،شتاب گیرى، افزایش زیاد دور موتور و رانندگى با سرعت زیاد باعث کاهش طول عمر موتور خودرو مى شود.

براى افزایش طول عمر موتور خودرو، موتور خودرو احتیاج به مراقبت منظم دارد. همچنین شما باید توجه کنید که موتور خودرو به شما چه مى گوید، اگر چراغ هشدارى روشن شد و همچنین متوجه تغییرى در عملکرد خودرو شدید آن را نادیده نگیرید. در این مواقع به یک تعمیرکار ماهر مراجعه کنید تا مشکل را تشخیص دهد و از افزایش آسیب به موتور خودرو جلوگیرى کند.

ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.