۳ روش جالب برای جلوگیری از بخار کردن شیشه ماشین

0

آموزش ۳ روش جالب برای جلوگیری از بخار کردن شیشه ماشین

فهرست مطالب

بخار گرفتن شیشه های خودرو معمولا به علت اختلاف دمای داخلی و خارجی خودرو ایجاد میشود. زمانی که رطوبت داخلی خودرو بالا باشد و دمای بیرون نیز از حد معمول پایین تر باشد این بخارگرفتگی از داخل شیشه های خودرو ایجاد میشود. در شرایط برعکس یعنی بالا بودن رطوبت هوای بیرون و اختلاف دما زیاد از حد با بیرون  این بخارگرفتگی به صورت رطوبت روان از سطح خارجی شیشه ها دیده میشود. به صورت کلی بخارگرفتگی دید راننده را کاهش می دهد و گاهی استفاده از دکمه های گرم کن شیشه نیز بی فایده است. برای رفع این مشکل حین رانندگی ۲ ترفندی که در ادامه جهت بخار زدایی شیشه خودرو معرفی می کنیم به شما کمک می کند.

دو روش ساده برای رفع بخار شیشه های خودرو

How to  Keep Car Windows Fog Free

در زمستان و هوای سرد مشکلات زیادی برای خودرو ممکن است ایجاد شود. روزهای سرد زمستانی علاوه بر این که  ممکن است سبب بخار گرفتگی شیشه ماشین شوند پدیده آزاردهنده الکتریسیته ساکن را نیز به همراه دارند که البته ترفند های خلاص شدن از شر الکتریسیسته ساکن حین پیاده شدن از ماشین را قبلا معرفی کرده ایم.

دو ترفند ساده و در دسترس نیز برای مقابله با بخارگرفتگی شیشه های ماشین و رفع آن ها وجود دارد که در ادامه می خوانید:

از بین بردن بخار داخل شیشه اتومبیل با استفاده از سیب زمینی

برای این روش به ابزارهای زیر نیاز دارید:

  • چاقو

  • پارچه تمیز کننده میکروفایبر

  • سیب زمینی

  • مایع تمیز کننده شیشه (شیشه پاک کن)

  • نتیجه تصویری برای ۲ روش جالب برای جلوگیری از بخار کردن شیشه ماشین

در صورتی که می خواهید از این ترفند برای رفع بخارگرفتگی هر دو سطح شیشه استفاده نمایید ابتدا تمام قسمت های آن را با استفاده از شیشه پاک کن و دستمال میکرو فایبر پاک کنید. دقت داشته باشید که این روش نه تنها برای شیشه خودرو بلکه جهت از بین بردن بخار پنجره ساختمان، شیشه ها، عینک های ایمنی و حتی عینک های شنا که مکررا بخار میگیرند مناسب است.

سیب زمینی را با چاقو ببرید. استفاده از این روش برای جلوگیری از دورانداختن سیب زمینی هایی که تغییر رنگ داده اند بسیار کاربردی است.

از یین بردن بخار شیشه های ماشین

سیب زمینی را به سطح شیشه های خودرو بمالید.سطح تازه تر سیب زمینی را استفاده کنید و دقت داشته باشید که بخشی از شیشه خودرو جا نماند. اگر قسمت هایی از شیشه جا بماند عملا استفاده از سیب زمینی برای سایر بخش ها بیهوده میشود.

نتیجه تصویری برای ۲ روش جالب برای جلوگیری از بخار کردن شیشه ماشین

اگر حین کشیده سیب زمینی روی سطح شیشه بخش هایی از آن آلوده شد بهتر است که آن ها را ببرید و با استفاده از بخش های باقی مانده این عمل را انجام دهید.

برای چند دقیقه منتظر بمانید تا سطح شیشه ها کاملا خشک شوند. بعد از استفاده از سیب زمینی می توانید از مقادیر باقی مانده جهت حفظ محیط زیست در ساخت کود کمپوست استفاده کنید.

جلوگیری از بخار کردن شیشه های خودرو با استفاده از خاک گربه

برای استفاده از این روش به وسایل زیر نیاز دارید:

  • خاک گربه حاوی سیلیس

  • جوراب بلا استفاده

  • لیوان یا هر شی با دهانه گرد

خاک گربه بستری مناسب برای جذب رطوبت گربه های خانگی می باشد. با ریختن مقداری خاک گربه در جوراب یا کیسه های مشابه می توان ابزاری ساده برای جذب رطوبت و جلوگیری از بخار کردن ساخت.

تصویر مرتبط

برای ساخت این ابزار تنها کافی است مقداری خاک گربه را داخل جوراب های کهنه و قدیمی بریزید. جوراب را داخل ظرفی با دهانه گرد نظیر لیوان قرار دهید تا ریختن خاک گربه در آن ساده تر شود.

نتیجه تصویری برای ۲ روش جالب برای جلوگیری از بخار کردن شیشه ماشین

با توجه به این که همه انواع خاک های گربه برای جذب طوبت طراحی نشده اند بهتر است خاکی تهیه کنید که حاوی سیلیس باشد.

از یین بردن بخار شیشه های ماشین

جوراب را تقریبا در همه جای خودرو می توان قرار داد؛ اما پیشنهاد می دهیم جوراب حاوی خاک گربه را در نزدیکی داشبورد و ترجیحا شیشه های خودرو قرار دهید.

نتیجه تصویری برای ۲ روش جالب برای جلوگیری از بخار کردن شیشه ماشین

تجربه و نظر شما ؟

ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.