رونمایی از فراری ایرانی شرکت چیتا موتورز + فیلم و عکس

0

خودرو فراری لافراری ساخت ایران رونمایی شد. به گفته سازنده این خودرو، قیمت آن حدود ۱ تا ۲ میلیون دلار تعیین شده است.

یک خوردو فراری توسط شرکت چیتا موتورز بر پایه فراری لافراری دست ساز ساخته شده که در سالن همایش صدا و سیما رونمایی شد و برخی از مسئولین از آن بازدید کردند.

ساخت نسخه‌های کپی از خودروهای مطرح جهان توسط طراحان و سازندگان مستقل، اتفاق تازه‌ای نیست و بارها چنین چیزهایی را دیده‌ایم. حالا مدتی پیش در اخبار خودرو خواندیم که یک طراح ایرانی خودرو به نام جواد مرادی از خودرو فراری لافراری دست ساز خود رونمایی کرده است. حتی خبر تولید این خودرو در ایران در صداوسیما هم پخش شد و اخبار رسانه ملی از آن به‌عنوان یک افتخار ملی یاد کرده است؛ افتخاری که سرعت بالای آن به خودروهای مسابقه‌ای اروپایی هم می‌رسد!

نسخه اصلی لافراری از موتور ۶.۲ لیتری ۱۲ سیلندر بهره می برد اما در این خودرو از موتور ۶ سیلندر ۳۰۰۰ سی سی ماکسیما استفاده شده و مشخص نیست چند درصد از قطعات تولید شده متعلق به نسخه اصلی فراری است اما ادعا شده چراغ‌های عقب و شبکه‌های شش‌ضلعی خودرو در نمای عقب و جلوی آن توسط شرکت چیتا موتور ساخته شده اند. قیمت این اتومبیل ۲ میلیون دلار عنوان شده که با توجه به تولید از طریق مهندسی معکوس، رقم بسیار بالایی است. ادعا شده سیستم شاسی این خودرو در یک پروژه مستقل طراحی و تولید گشته و جنس ورق شاسی از نوع آلیاژ مخصوص استفاده و شاسی خودرو در چند مرحله مختلف تحلیل و بررسی شده است.

فراری لافراری ساخت ایران با موتور ماکسیما

جواد مرادی می‌گوید ما با افتخار اولین سوپرکار ایرانی را ساخته‌ایم. به‌گفته این طراح خودرو، فراری لافراری قیمتش در دنیای سوپرکارها حدود 6 میلیون دلار است، اما ما می‌توانیم آن را با قیمت 1 تا 2 میلیون دلار به بازار عرضه کنیم. ظاهرا برای این خودرو از موتور 3 لیتری V6 ماکسیما استفاده شده است.

در ادامه می‌توانید ویدیویی از این فراری لافراری ساخت ایران را مشاهده کنید:

دانلود

این خودرو به‌صورت مهندسی معکوس از روی سوپرکار مطرح بازار جهانی یعنی فراری لافراری اپرتا لیمیتد ادیشن ساخته شده و در اواخر سال گذشته نیز شاهد رونمایی آن در مشهد بودیم. نسخه اصلی فراری LaFerrari به پیشرانه 6.3 لیتری تنفس طبیعی 12 سیلندر با حداکثر قدرت 789 اسب بخار مجهز شده و با استفاده از سامانه هیبریدی KERS، حداکثر توان خروجی این نسخه به 950 اسب بخار نیز می‌رسد. همچنین حداکثر گشتاور تولیدی این پیشرانه نیز نزدیک به 900 نیوتن‌متر اعلام شده است. یک گیربکس 7 سرعته دو کلاچه نیز نیروی تولیدی را به چرخ‌های عقب منتقل می‌کند.

لافراری اپرتا جزو خودروهایی است که به‌طور عمده و در تیراژ بالا راهی بازار نشده و بر اساس آخرین اخبار به‌دست آمده، فقط ۲۰۰ دستگاه از آن به مرحله تولید رسیده است. این اولین باری نیست که شاهد تولید سوپرکارهای مطرح بازار جهانی به‌صورت دست‌ساز در ایران هستیم؛ پیش از این نیز یک مهندس مشهدی از لامبورگینی دست‌ساز خود رونمایی کرده بود. حتی عبدالملکی، رئیس مناطق آزاد ایران در یکی از اظهارنظرهای خود گفته بود جوانانی داریم که لامبورگینی دست‌ساز ساخته‌اند، اما کسی توجهی به آنها نمی‌کند.

منبع:گجت نیوز

ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.