چگونه مشکلات خودرو را حل کنیم ؟

0

اینکه خودرو این در طی دوره‌ای که برامون کار می‌کنه اصلا به مشکل نخوره، غیر ممکنه! حالا در این بین بعضی از مشکلات بیشتر برای خودروها به وجود میان و یه جورایی مشکلات رایجی هستند که اغلب راننده‌ها باهاشون مواجه میشن. ما در این مقاله رایج‌ترین این مشکلات رو بررسی می‌کنیم و راه‌های حل مشکلات خودرو رو هم در ادامه بیان می‌کنیم. با ما همراه باشید.

آموزش تصویری تعویض لنت آموزش تعویض لنت پراید آموزش تعویض لنت ترمز 206 آموزش تعویض لنت پژو 405 اجرت تعویض لنت ترمز ال90 تعمیر خودرو آموزش مکانیک خودرو مکانیک پراید بررسی مشکلات خودرو قیمت لنت ترمز آموزش عیب یابی ترمز خودرو

انواع مشکلات خودرو

برای سالم ماندن و استفاده طولانی مدت از خودروها لازمه که به طور دوره‌ای به سرویس و نگهداری خودرو ها بپردازیم و از لحاظ ایمنی و سالم بودن اون ها رو بررسی کنیم. در اغلب مواقع مشکلاتی که برای خودروها به وجود میان، علائم هشداردهنده خاصی رو دارند که با توجه به اون‌ها میشه تشخیص داد مشکل از کجاست و چطور میشه رفعشون کرد!

پس اگه می‌خواهید که در آینده از هزینه های تعمیرات گزاف و گران قیمت دور بمونید، بهتره که همین حالا حواستون رو بیشتر به خودرو معطوف کنید و نشانه‌های هشدار دهنده رو با دقت در نظر بگیرید. از مهمترین و رایج شدن مشکلات خودروهای میشه به موارد زیر اشاره کرد:

  • روشن شدن چراغ‌های هشداردهنده

آموزش تعمیر خودرو آموزش عیب یابی خودرو آموزش مکانیک خودرو روشن شدن چراغ ترمز دستی 405 آموزش عیب یابی ترمز خودرو تعمیرات تخصصی خودرو

یکی از مشکلاتی که همه راننده ها با اون مواجه میشن، روشن شدن چراغ های هشدار دهنده‌ست! روشن شدن چراغ های جلو داشبورد به ما نشون میدن که بخشی از ماشین و سیستم های مختلف اون به مشکل برخورد کردند. در واقع اغلب اوقات این چراغ ها زمانی روشن میشن که واحد کنترل موتور ماشین یا ECU خودرو یک کد خطا رو از سنسورهای مختلف خودرو دریافت کنه.

 

شما می تونید دلیل روشن شدن هر یک از این چراغ های هشدار رو در دفترچه راهنمای خودرو و یا با یک سرچ ساده مشاهده کنید. با این حال با توجه به اینکه بیشتر از ۲۰۰ کد هشدار احتمالی در خودروها وجود داره، بهتره که از مکانیک حرفه ای و با تجربه کمک بگیرید تا منبع خرابی رو پیدا و برای حل مشکلات خودرو شما رو راهنمایی کنه.

  • از کار افتادن باتری خودرو

یکی از متداول ترین مشکلات خودرو از کار افتادن باتریه که برای اکثر راننده ها دو یا سه سال بعد از استفاده از باتری رخ میده. به طور کلی اکثر باتری‌ها باید در حدود ۵۰ هزار مایل یا ۳ سال دوام داشته باشند و کار کنند. عوامل زیادی هستند که می‌تونند به باتری‌ها آسیب برسونند و عمر اون‌ها رو کاهش بدهند. به طور مثال اغلب باتری ها به علت کاهش جریان الکتریکی از کار می‌افتند؛ این عامل باعث میشه تا شارژ باتری به طور طبیعی کاهش پیدا کنه و دیگه توانایی سابقه نداشته باشه.

علاوه بر این وجود مشکل یا آسیب در دینام و یا خراب شدن سنسور دما باتری، سولفاته شدن و … از جمله مشکلاتی هستند که باعث می‌شوند تا باتری سریعتر از زمان پیش بینی شده از کار بیفته و نیاز به تعویض داشته باشه. برای حل مشکلات خودرو که به دلیل آسیب دیدن باتری رخ میدن، بهترین کار بررسی باتری خودرو به صورت دوره‌ای و زمان‌بندی شده‌ست. خالی شدن باتری خودرو، یکی از انواع این مشکلاته.

استرس بار پژو پارس استرس بار چیست استرس بار سمند انواع استرس بار قیمت استرس بار 206 نحوه بستن استرس بار معایب و مزایای استرس بار تقویت ترمزها کنترل خودرو بانک اطلاعات خودرو مجله مکانیک مجله خودرو کارستان دانستنی های فنی خودرو

  • شنیده شدن صدای انفجار در موتور

به گوش رسیدن صدای انفجار در موتور هم از دیگر مشکلات مهمیه که اغلب راننده‌ها با اون مواجه میشن. این مشکل زمانی رخ میده که یکی از اجزای سیستم سوخت یا احتراق به مشکل بخوره و عملکرد سابق رو نداشته باشه. به طور کلی برای تولید انرژی مورد نیاز در خودرو، هوا و سوخت در محفظه احتراق در موتور مخلوط شده و می سوزند. در این بین اجزای مختلفی مثل انژکتورها، فیلتر بنزین، فیلتر هوا، شمع و… ممکنه آسیب دیده یا به مشکل خورده باشند.

برای حل مشکلات خودرو مربوط به موتور و سیستم سوخت بهتره که مطمئن بشید که اجزای سیستم سوخت و احتراق از کیفیت مناسبی برخوردار باشند و طبق توضیح سازنده خودرو جایگزین شوند.

  • مصرف زیاد سوخت

گاهی اوقات راننده‌هایی رو می‌بینیم که در طی هفته، بارها به پمپ بنزین ها مراجعه می کنند؛ چرا که خودروها گاهی به علت وجود بعضی از مشکلات سوخت زیادی را مصرف می‌کنند. مصرف زیاد سوخت توسط خودرو هم یکی از انواع مشکلاتیه که ممکنه راننده‌ها با اون مواجه بشوند. این اتفاق به علت وجود نقص یا مشکل در بخش‌های مختلف سیستم سوخت رسانی موتور مثل فیلتر های سوخت، فیلترهای هوا، سنسورهای جریان هوا و سنسورهای اکسیژن رخ میده.

بهترین راه برای حل مشکلات خودرو مربوط به سیستم سوخت رسانی، سرویس‌دهی دوره‌ای خودروها به شمار میره؛ چراکه فرسوده یا آلوده شدن فیلترها قبل از تعویض اون‌ها باعث میشه تا موتور بیش از حد معمول سوخت مصرف کنه و با اینکار میشه از هزینه های غیرضروری جلوگیری کرد.

  • آسیب دیدگی سیستم ترمز

سیستم ترمز یکی از سیستم های مهم و حیاتی خودروعه که سلامتیش برای توقف ایمن یک امر مهم به شمار میره و در صورتی که آسیب ببینه، میتونه خطر ساز باشه و جان راننده و سرنشینان رو به خطر بیاندازه. این سیستم هم مثل همه قسمت‌های مکانیکی و متحرک خودرو در طی زمان و استفاده طولانی مدت فرسوده میشه به همین دلیل لازمه تا علائم هشدار دهنده در این سیستم رو به خوبی بررسی کنیم و حواسمون بهش باشه.

آموزش عیب یابی ترمز خودرو آموزش عیب یابی ماشین آموزش تعویض لنت ترمز آموزش تعویض لنت ترمز ال 90 علت کشیدن فرمان به یک طرف دلایل لرزش فرمان موقع ترمز گرفتن علت ترمز نگرفتن ماشین

از این علائم میشه به سوت کشیدن، جیر جیر کردن یا نرمی در پدال ترمز اشاره کرد که در صورت مشاهده هر کدوم از این علائم باید به سرعت خودرو رو به یک مکانیک حرفه‌ای نشون بدیم. شما میتونید

  • لغزش گیربکس اتوماتیک

یکی دیگر از انواع مشکلات رایج و متداول در خودروهای اتومات لرزش گیربکس به شمار میره. به طور معمول گیربکس اتومات در صورتیکه در شرایط مناسب نگهداری بشه، می‌تونه تا بیش از ۲۰۰ هزار مایل رو بدون مشکل کار کنه و عملکرد مناسبی رو از خودش نشون بده. با این حال گیربکس های اتومات یک سیستم هیدرولیکی هستند که از چندین بخش مختلف مثل آب بندی، واشر و خطوطی تشکیل شدن و وجود ایراد یا آسیب در هر کدام از این بخش ها میتونه باعث خرابی کامل لغزش گیربکس بشه. برای حل مشکلات خودرو مربوط به گیربکس اتوماتیک بهتره تا این سیستم رو به صورت دوره ای بررسی و بازرسی کنید و در صورت لزوم برای تعویض اقدام کنید.

  • لرزش فرمان

یکی از مهم‌ترین و اصلی‌ترین مشکلات خودرو رو میشه لرزش فرمان در زمان رانندگی معرفی کرد. لرزش فرمان به علت های مختلفی رخ میده و می‌تونه در زمان رانندگی با سرعت های بالا یا بلافاصله پس از شروع رانندگی رخ بده. در صورتی که در زمان سرعت گرفتن احساس کردید که فرمان خودرو لرزش داره به احتمال زیاد مشکل از تایرهای یا چرخ‌هاست.

اما در صورتی که بلافاصله بعد از استارت زدن و شروع به رانندگی با لرزش فرمان مواجه شدید، به احتمال بالا مشکل از یاتاقان چرخ یا اجزای این سیستم هستش. با توجه به همه این عوامل بهترین راه برای حل مشکلات خودرو مربوط به فرمان اینه که از یه مکانیک حرفه ای برای بازرسی و تشخیص صحیح مشکل کمک بگیرید.

  • خرابی دینام

دینام یکی از بخش‌های اصلی خودروعه و تأثیر زیادی در نحوه عملکرد خودرو داره. دینام در واقع قطعه‌ایه که بعد از روشن شدن خودرو تمام سیستم های الکتریکی رو روشن نگه میداره و همچنین وظیفه تأمین شارژ باتری رو داره. به همین دلیل وقتی که دینام آسیب میبینه، باعث میشه تا بقیه اجزای سیستم هم به مشکل بخورند.

تعمیرات تخصصی خودرو آدرس باطری سازی تهران آدرس فروشگاه باطری در تهران دلایل شارژ خالی کردن باتری آموزش مکانیک و برق خودرو مجله خودرو کارستان افزایش طول عمر باتری

یکی از مهم‌ترین اون‌ها هم باتریه که خیلی زودتر از زمان موعد آسیب میبینه و از بین میره. برای جلوگیری از بروز این مشکلات بهتره تا سرویس دوره ای خودرو غافل نشید و دینام را قبل از خراب شدن کامل تعویض کنید. شما می‌تونید از خدمات سرویس دوره ای خودرو آقای امداد استفاده کنید و هر زمان که به آن نیاز داشتید در محل مورد نظر خودتون، این خدمت رو در زمان کوتاه داشته باشید. برای دریافت خدمات تعویض دینام و استارت از آقای امداد با ما تماس بگیرید.

  • ساییدگی و فرسودگی لاستیک ها

با وجود اینکه اغلب لاستیک‌ها بعد از برخورد یک جسم سخت یا تیز سوراخ می شوند و نیاز به تعویض پیدا می‌کنند، اما گاهی هم وجود سایش و یا پارگی ریز در تایر ممکنه رخ بده به نحوی که کنترل خودرو رو با مشکل مواجه کنه. دقت کنید که ساییدگی و فرسودگی لاستیک هم اهمیت زیادی داره و میتونه خطر ساز باشه. یکی از راه های حل مشکلات خودرو مربوط به ساییدگی لاستیک ها که اغلب خودروسازان هم به اون اشاره می‌کنند، اینه که تایرهای جلو و عقب خودرو رو باهم عوض کنیم و با این ترتیب طول عمر اون‌ها رو افزایش بدیم.

با این وجود بهتره تا بعد از هر پنج هزار مایل رانندگی، لاستیک‌های خودرو خودتون رو تعویض کنید و از مشکلات دیگه‌ای که ممکنه برای خودرو پیش بیاد پیشگیری کنید.

اتوماتیک استارت پراید اتوماتیک استارت چیست تعویض اتوماتیک استارت علائم خرابی اتوماتیک استارت وظیفه اتوماتیک استارت اتومات استارت سمند کجاست تعویض اتوماتیک استارت پژو 206 آموزش عیب یابی خودرو آموزش تعمیر خودرو آموزش مکانیک خودرو آموزش نکات فنی خودرو آموزش مکانیک و برق خودرو

  • شکستن موتور استارتر

موتور استارتر یکی دیگه از قطعات مهم خودروعه که وظیفه چرخاندن موتور ماشین رو برعهده داره و در واقع جرقه حرکت خودرو رو این قطعه میزنه. به همین دلیل وقتی که موتور استارتر آسیب میبینه و یا به نحوی میشکنه خودرو توانایی حرکتیش رو از دست میده. آسیب دیدن سلنوئید برقی، خطای الکتریکی و … از عواملی هستند که میتونند باعث خرابی موتور استارتر شوند.

تشخیص آسیب دیدن این قطعه اما کمی مشکله و به راحتی قابل شناسایی نیست! برای حل مشکلات خودرو مربوط به موتور استارتر و جلوگیری از وقوع مشکلات بیشتر، بهتره که در زمان معاینه فنی این قطعه رو هم بررسی و در صورت وجود مشکلات احتمالی آنها رو رفع کنید.

  • گرم شدن بیش از حد خودرو

از یکی دیگه از متداول ترین مشکلات خودرو میشه به گرم شدن بیش از حد اون اشاره کرد. این مشکل با وجود اینکه زیاد رخ نمیده، اما سالانه راننده‌های زیادی رو درگیر می‌کنه. علت اصلی این اتفاق هم اغلب به خاطره وجود مشکل در سیستم خنک کننده خودرو رخ داده. سیستم خنک کننده خودرو یک سیستم پیشرفته و پیچیده‌ایه که از سنسورها و بخش های مختلفی تشکیل شده و وجود مشکل در هر یک از این اجزا باعث داغ شدن خودرو میشه.

با این حال با استفاده از سرویس‌های شستشوی رادیاتور و تعویض پمپ آب به صورت دوره‌ای میشه از خراب شدن این سیستم و گرم شدن بیش از حد خودرو جلوگیری کرد.

نتیجه گیری

برای حل مشکلات خودرو اولین نکته ای که باید در نظر داشته باشیم مراجعه به یک مکانیک حرفه ای در این زمینه‌ست. تمام این مشکلات از جمله آسیب دیدگی موتور، رادیاتور، لاستیک‌ها و … رو میشه با نگهداری صحیح، تغییر سبک رانندگی و انجام سرویس های دوره ای به تعویق انداخت و از رخ دادن اون‌ها پیشگیری کرد.

کارستان

ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.