با سه روش رفع خط و خش برروی شیشه ماشین آشنا شوید

0

با سه روش رفع  خط و خش برروی شیشه ماشین آشنا شوید

وجود خط و خش برروی قسمت های مختلف شیشه های خودروی شما می تواند زیبایی خودروی شما را کم کند و همچنین موجب می شود که هنگام رانندگی در روز دید مناسبی نداشته باشید.

شیشه ماشین از اجزای مهم ماشین می باشد. شیشه جلوی خودرو از اهمیت بالایی برخوردار است و سالم بودن آن در رانندگی تاثیر می گذارد. زمانی که شیشه جلوی خودرو، خط و خش داشته باشد بر رانندگی شما تاثیر می گذارد. حتی ممکن است منجر به تصادف شما شود. در این متن قرار است به رفع خط و خش برروی شیشه خودرو بپردازیم.

هنگام خرید خودرو سالم بودن شیشه ها امری بسیار مهم می باشد. راه و روش های زیادی برای از بین بردن  خط برروی شیشه خودرو وجود دارد. در ادامه قرار  است که به راه و روش های از بین بردن این مشکل بر روی شیشه خودرو بپردازیم.

خط و خش برروی شیشه

به دلایل مختلف و زیادی که در ادامه این متن به آن اشاره خواهیم کرد ممکن است که خط و خش های زیادی برروی خودروهای مختلف مانند شیشه  الفارمئو  بیوفتد. فرض کنید که برروی شیشه خودروی شما پر است از خط و خش که نمیتوانید در زمانی که نور افتاب به شیشه می تاپد جلوی خود را ببینید ما وجود لک و کثیفی برروی شیشه خودرو هنگام روز رانندگی بسیار سخت تر است و باید برای این کار چاره ای بیاندیشید حتی وجود خط و خش های بسیار زیاد نیز می تواند رانندگی را برای شما پر خطر تر نیز بکند و ایمنی شما را به خطر بیاندازد.

پولیش به روش خانگی

یکی از این روش ها پولیش کاری است. معمولا مواد پولیش کار در دسترس هست و زمان زیادی نیاز ندارد. پولیش را می توان به استفاده از وسایل خانه انجام داد. به طور کلی پولیش با مواد زیادی انجام می شود. یکی از این مواد خمیر دندان می باشد.

در این روش باید ابتدا شیشه خودرو را تمیز کنید، سپس مقداری از خمیر دندان را بر روی خط و خش بزنید و به شکل دایره ای دستمال را حرکت دهید. بعد از اتمام کار شیشه را مجدد با دستمال تمیز کنید. اگر با این روش این مشکل از بین نرفت، می توانید روش های دیگری را امتحان کنید.

یکی دیگر از روش های پولیش کاری استفاده از جوش شیرین می باشد. افراد می توانند در منزل خود مقداری از جوش شیرین را با آب مخلوط کنند و سپس بر روی شیشه بزنند.

یکی دیگر از این روش ها پولیش کاری با خمیر دندان و جوش شیرین است. در این روش باید ابتدا شیشه را تمیز کرد، سپس مقداری خمیر دندان و جوش شیرین را با هم مخلوط می کنید و بر روی شیشه میزنید. سپس به صورت دایره ای به روی شیشه حرکت دهید.

پولیش به روش مکانیک

یکی از روش هایی که البته خودتان خیلی نمی توانید از آن استفاده کنید و بهتر است برای رفع خط و خش برروی شیشه از یک متخصص در این زمینه کمک بگیرید استفاده از پولیش فلزی است اگر با استفاده از روش های خانگی موفق به  رفع خط و خش برروی شیشه خودرو خود نشدید، می توانید به روش مکانیک ها جلو بروید. یکی از روش های مکانیک ها استفاده از پولیش فلزی است.

لاک ناخن نیز می تواند در پاک کردن برخی از خش ها و خط های که برروی شیشه خودرو ایجاد شده است کمک کننده باشد البته برای پاک کردن خش هایی بزرگ این روش نمیتواند مناسب باشد با استفاده از  لاک ناخن می توانید این کار را انجام دهید. در این روش باید مقداری از لاک را بر روی خط و خش بزنید و صبر کنید تا لاک خشک شود.

علت های خط و خش

دلایل زیادی می توان منجر به این مشکل برروی شیشه جلوی خودرو شود. یکی از این دلایل تغییرات آب و هوایی است. یکی دیگر از این دلایل استفاده از برف پاک کن می باشد.

قبل از اینکه اقدام به برطرف کردن این مشکل  کنید، باید عمق خط و خش را تعیین کنید. زمانی که عمق خط و خش را مشخص کردید، نصف مسیر را رفته اید. سپس باید شیشه ماشین را تمیز کنید و مواد ضد خط و خش بر روی شیشه بزنید. صبر کنید تا مواد مقداری بر روی شیشه بماند و سپس اقدام  به پاک کردن شیشه کنید.

تعویض شیشه

شاید نتوان با روش هایی که در بالاتر به آن اشاره کردیم خط و خش های روش شیشه خودروی خود را از بین ببرید و چاره ای جز تعویض شیشه های خودرو خود نخواهید  داشت. تعویض شیشه خودرو کاری سخت است که نمیتوانید آن را خودتان ناجم دهید و برای این منظور بهتر است خودروی خود را به مرکزی ببرید که این کار را به طور کاملا تخصصی انجام دهد و علاوه بر آن شیشه ای که برروی خودروی خود نصب می کنید جنس خوب و با کیفیتی داشته باشد و دوباره به دلایل دیگر نشکند.

قیمت شیشه خودرو این روزها مانند هر لوازم و قطع دیگر خودرو گران شده است و علاوه بر این که باید مراقب شیشه خودروهای خود باشید باید از شیشه ای استفاده کنید کیفیت بالایی داشته باشد و جلوی هزینه های دیگر را نیز بگیرد.

هزینه تعویض شیشه در خودروهای خارجی

کاملا طبیعی است که شیشه خودروهایی خارجی بسیار گران تر از شیشه خودروهای ایرانی می باشند  شما برای تعویض شیشه لندروور  هزینه   بسیار بیشتری را باید نسبت به شیشه خودروهای ایرانی بپردازید شیشه خودروهای مثل بنز و بی ام و وخودروهای کره ای به دلیل استفاده از تکنولوژی و فن آوری های مختلف پیشرفته و جنس متفاوتی که نسبت به دیگر خودروها دارند کاملا گران تر از بقیه شیشه ها هستند.

جمع بندی

در این مطلب سعی کردیم تمامی روش هایی که به شما برای رفع خط و خش برروی شیشه ماشین است را اموزش دهیم در ابتدا سعی کنید که از خط افتادن برروی شیشه خودرو جلوگیری کرده و از وسایل غیر معمول برای تمیز کردن شیشه خودروهای خود استفاده نکنید.

 

ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.