تا چه مدت بلبرینگ چرخ ها کار می کنند ؟

1

بلبرینگ چرخ و 2 علامت مهم برای خرابی بلبرینگهای ماشین !

علائم خرابی بلبرینگ چرخ چیست ؟ در این مقاله می خواهیم به بررسی دلایل و علائم خرابی این قطعه در ماشین بپردازیم البته باز هم در گواهیران مقاله ای مفید و دقیق و کوتاه به زبان بسیار ساده برای شما نوشته ایم پس اگر فنی کار هم نیستید بدون شک می توانید در این مقاله به خوبی موارد مفیدی را بیاموزید .

آموزش تعویض بلبرینگ پراید آموزش عیب یابی خودرو آموزش مکانیک خودرو ایرادات بلبرینگ چیست بلبرینگ ماشین چیست تعمیر بلبرینگ چرخ پراید تعمیر خودرو علائم خرابی بلبرینگ قیمت بلبرینگ چرخ پراید

علائم خرابی بلبرینگ چرخ چیست ؟

در این بخش می خواهیم به بررسی دلایل و علائم خرابی بلبرینگ چرخهای ماشین بپردازیم اما می رویم سر اصل مطلب . وقتی به مکانیکی می روید به شما می گوید بلبرینگ شما خراب است اما علائم آن چیست ؟ 2 علامت بیشتر ندارد که در زیر آن را به صورت مختصر برای شما بررسی می کنیم !

1 – صدای (( هووووووو هوووووو – درست مانند هود آشپزخانه )) البته ممتد در اتاق ماشین در این حالت است که شما وقتی این صدا را شنیدید یعنی بلبرینگ ماشین خراب شده است و باید فورا تعویض شود و درحال خورد شدن می باشد !

2 – وقتی جک می زنید و لاستیک را می چرخانید صدای شدید خِر خِر از چرخ می آید البته این برای لنت هم می تواند باشد که فاتحه اش خوانده شده اما در صورتی که این صدا ممتد باشد بدون شک برای بلبرینگ چرخ ها شماست پس این یعنی باید این قطعه تعویض شود .

البته در مورد اول وقتی سرعت شما زیاد باشد و این صدا بیاید یعنی آخرین روزهای عمر این قطعه هست ولی در صورتی که در سرعت پایین این صدا بیاید یعنی باید حتما این قطعه سریعا تعویض شود در غیر این صورت تضمینی نیست که چرخ شما در نرود و فاجعه ای به بار نیاید … !

خب برویم به سراغ مسئله بعدی …

علائم خرابی بلبیرنگ چرخ پراید آموزش تصویری تعویض بلبرینگ آموزش تعویض بلبرینگ چرخ سمند بلبرینگ اکسل پژو 405 علت خرابی بلبرینگ ماشین تعمیرکار مکانیک پراید دلایل لرزش اتاق 206

اگر بلبرینگها خراب باشند چه می شود ؟

وقتی سرعت شما پایین باشد و صدا واقعا زیاد باشد بدون شک می تواند به زودی باعث جدا شدن کاسه در اثر تراش شدید با وزن بدنه اتفاق بی افتد و این یعنی در صورتی که شما سرعتتان زیاد شود کاسه به شدت تراشیده و شده و ممکن است کاسه سرخ شده و آتشسوری شدیدی ایجاد شود .

و یا در سرعت بالا ممکن است باعث در رفتن چرخ ها شده و ادامه ماجرا را به خودتان می سپارم …

شرایط واردات قطعات خودرو واردات قطعات خودرو از ترکیه واردات قطعات خودرو از چین بازار قطعات خودرو اخبار گمرک واردات لوازم یدکی از چین اخبار بازار خودرو اخبار خودرو تامین قطعات و لوازم یدکی

تا چه مدت بلبرینگ چرخها دوام دارند ؟

اصولا این قطعه 1 الی 2 سال برای مصارف معمولی و برای مصارف شدید 6 ماه دوام دارد و در صورتی که خودروی شما خانگی است حدودا 2 سال به بالا دوام دارد و نیازی به تعویض نیست البته خوب است هنگام سرویس سالانه ماشین این مورد چک شده و توسط مکانیک گریس کاری شود در این صورت است که مشکلی پیش نخواهد آمد .

اما در صورتی که شما در اسنپ کار می کنید و یا با خودروی خود مسافت های زیادی را در روز طی می کنید بدون شک این قطعه در 6 ماه تمام شده و باید آن را تعویض کنید .

می رویم به سراغ سوال بعدی … !

بلبرینگ ماشین چیست علت خرابی بلبرینگ ماشین آموزش تعویض بلبرینگ پراید ایرادات بلبرینگ چیست تشخیص خرابی بلبرینگ آموزش تعمیر جلوبندی پراید آموزش تعویض بلبرینگ چرخ سمند قیمت بلبرینگ چرخ پراید

آیا خودمان می توانیم این قطعه را تعویض کنیم ؟

بله اما از من می شنوید این کار را نکنید ریسک زیادی دارد و در صورتی که بد جا بزنید باید هزینه های زیادی را برای قطعات دیگر بپردازید در این صورت است که شما دچار دردسر می شوید اما در کل در صورتی که شما مکانیک هستید و یا از این کار سر در می آورید می توانید بدون شک خودتان بلبرینگ چرخ را عوض کنید .

در هر صورت به شما عزیزان توصیه می کنم حتما خودروی خود را نزد یک مکانیک ببرید و مبلغی را به این افراد بدهید تا برای شما این قطعه را تعویض کنند در این صورت است که با خیال راحت و بدون استرس می توانید رانندگی کنید .

آیا این قطعه تعمیر می شود ؟

آموزش تعویض یاتاقان انواع یاتاقان بغل یاتاقان پراید بغل یاتاقان چیست تفاوت یاتاقان ثابت و متحرک چگونه ماشین یاتاقان می زند دلایل یاتاقان زدن خودرو دلایل یاتاقان زدن موتور صدای یاتاقان صدای یاتاقان پراید علت یاتاقان زدن پژو 405 علت یاتاقان زدن موتور سمند قیمت یاتاقان ۲۰۶ کار یاتاقان چیست هزینه تعمیر یاتاقان خودرو یاتاقان چیست مجله مکانیک مجله خودرو کارستان آموزش مکانیک خودرو

خیر و اصلا این مورد را تعمیر نکنید . هم هزینه پایینی دارد خرید این قطعه هم اینکه واقعا نمی شود آن را تعمیر کرد و فقط باید آن را تعویض کنید .

خیلی ها می گویند می توانند آن را پیش تراشکار ببرند و تعمیر کنند اما واقعا آیا خنده دار نیست ؟ شما بروید توپ بلبرینگ خریداری کنید و ببرید تراشکاری با هزاران زحمت آن را ( اگر برای شما درست کند ) و به شما بدهد و ببرید به مکانیک بدهید و یا خودتان تعمیر کنید ؟

اصلا منطقی نیست و کلی هم زمانتان به هدر می رود پس اصلا این قطعه را تعمیر نکنید .

تعمیرکار ایرادات بلبرینگ چیست آموزش تصویری تعویض بلبرینگ بلبرینگ ماشین چیست تعویض بلبرینگ چرخ جلو آردی آموزش مکانیک خودرو

چرخ ها باید حتما بلبرینگ داشته باشند ؟

بله اما می توانید از رولر ها هم استفاده کنید اما به دلیل اینکه در خودرو های جدید رولر ها گران هستند از همان بلبرینگ استفاده کنید بهتر است . رولر ها معمولا در ماشین های بزرگ و یا پر شتاب استفاده می شوند تا درگیری کمتری داشته باشند .

البته برای ماشین های مسابقه ای هم استفاده می شود و در صورتی که می خواهید ماشینتان را اسپرت درگ کنید این مورد را حتما در ردیف اول قرار دهید .

بلبرینگ چرخ جلو پژو 405 تعویض بلبرینگ چرخ جلو پژو 405 خرابی بلبرینگ چرخ جلو 206 تعویض بلبرینگ چرخ جلو سمند آموزش مکانیک و برق خودرو تعمیرات تخصصی پژو 206 تعمیرات تخصصی پژو پارس آموزش جلوبندی خودرو آموزش تعمیر خودرو

سخن پایانی !

دوستان عزیزم بلبرینگ چرخ قطعه مهمیست و در صورتی توجه نکردن به آن باید هزینه های زیادی را در آینده بپردازید پس به شما عزیزان توصیه می کنم حتما این مورد را پر اهمیت بدانید .

خودتان هیچ وقت اقدام به تعویض این قطعه نکنید در این صورت باید هزینه های زیادی را بپردازید پس به شما توصیه می کنم حتما خواستان باشد که دچار اشتباه نشوید .

تعمیر این قطعه روش منطقی نیست و می تواند برای شما به شدت خطر ساز باشد پس حتما این مورد را خریداری کرده و تعویض کنید .

از رولر ها فقط برای درگ استفاده می شود پس در صورتی که می خواهید چرخ روانتری داشته باشید به جای بلبرینگ چرخها از این قطعه استفاده کنید البته هرجایی آن را ارائه نمی دهند و باید از امارات و یا ترکیه وارد کنید که هزینه زیادی هم ندارد .

کارستان

ممکن است شما دوست داشته باشید
1 نظر
  1. حمید می گوید

    سلام خسته نباشید ،بیشتر مواقع از مطالب شما استفاده میکنم ،تیتر خوب ،مطالب دسته بندی شده ،خلاصه مختصر و مفید برای کسانی که میخواهند استفاده کنند و مهمتر از همه اطلاعات عالی کاربردی که جوینده دنبال آن میگردد ،در پایان از شما و همه تیم شما سپاسگزارم

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.