اجزاء سیستم خنک کننده پژو 405 ، پارس ، سمند

0

سیستم خنک کننده پژو 405 ، پارس ، سمند :

فن خودرو را چگونه زودتر روشن کنیم شنبه 28 شهریور 1394 7 0 .. آیا میدانید که گذاشتن مقاومت در مسیر فشنگی فن پژو 405 , پارس , سمند , آردی و بعضی ماشین های دیگر باعث میشود فن زودتر روشن شود . حدودا هر 100 اهم مقاومت باعث میشود 5 درجه فن زودتر روشن شود فرضا اگه قبلا فن روی دمای 95 درجه روشن میشده حالا حدود دمای 90 درجه روشن میشود. این ترفند برای کسانی مفید است که فشنگی فن ماشینشان دیر عمل میکند و دمای موتور به حدود 100 درجه و یا بالاتر میرسه. انتخاب مقدار مقاومت بستگی به خودتان و شرایط ماشینتان دارد . مقاومت رو در مسیر سیم قرمز که به فشنگی فن میره نصب کنید

سیستم خنک کننده پژو که شامل اجزایئ زیر می باشد:

۱-واتر پمپ(پمپ آب):

نصب فن اضافه روی پراید کلاچ پروانه نیسان کلاچ فن نیسان فن پاترول جهت چرخش فن پراید پروانه رونیز سیستم خنک کاری خودرو عیب یابی سیستم خنک کننده قیمت فن کلاچ نیسان آموزش مکانیک و برق خودرو

واتر پمپ که شامل یک پولی وچند پره می باشد وبر روی یک بدنه آلومنیومی ثابن است وبه کمک یک بلبرینگ وفیبرو فنر وظیفه پمپ کردن آب را برعهده می گیرد.

آموزش تعویض تسمه تایم آموزش تعویض تسمه تایم سمند ef7 بهترین تسمه تایم 206 پاره شدن تسمه تایم 405 تسمه تایم چیست تسمه تایم پژو چند دندانه است دلایل خراب شدن تسمه تایم زمان تعویض تسمه تایم اجرت تعویض تسمه تایم دنا زمان تعویض تسمه تایم پژو پارس علایم تایم نبودن تسمه تایم آموزش تعمیر خودرو دانستنی های فنی خودرو مجله مکانیک

واتر پمپ که انرژی حرکت دورانی خود را به وسیله تسمه تایم که از سر میل لنگ می آید می گیرد وبا چرخش میل لنگ تسمه به حرکت درآمده وبا حرکت تسمه پولی واتر پمپ شروع به حرکت می کند وبا چرخش پولی پره های واتر پمپ که درون سیلندر قرار دارندودر تماس با آب داخل سیلندر است شروع به چرخش می کند وآب در تماس با پره ها شتاب گرفته وبا سرعت در درون سیلندر شروع به گردش می کند وبا خنک کردن تمام قسمت های موتور به طرف ورودی رایاتور برای خنک شدن می رود.

۲-ترموستات:

ترموستات با توجه به طراحی موتور درجه بندی می شود وبرای پژو ۴۰۵ ترموستات ۸۳ درجه استفاده می شود ووقتی آب درون سیلندر دمای آن پایین باشد ترموستات اجازه خروج آب از سیلندر را نمی هد وتا وقتی که دمای آن به مقدار تعریف شده ترموستات رسد فنر جیوه ای ترموستات به عقب کشیده شده ومجرای آب باز می شود وآب با سرعت به داخل رادیاتور جهت خنک کاری وبازگشت دوباره به سیلندر می رود.

۳-رادیاتورآب:

رادیاتور ها در خودروها انواع مختلفی دارند وبا توجه به قدرت وحرارت موتور طراحی می شوند در گذشته از رادیاتورهای مسی در خودروی پژو ۴۰۵ استفاده می شد واین رادیاتور ها بسیار سنگین بودند وبا گران شدن مس ودیگر معایب این رادیاتورها از این موتور حذف شده وبه جای آنها از رادیاتورهای آلومنیومی استفاده می کنند این رادیاتورها بسیار سبک بوده وضریب انتقال حرارت بسیار بالایی دارند ومقاومت در برابر سایش وخوردگی آنها خیلی زیاد است ودارای یک مجرای ورودی است که آب گرم درون سیلندر از طریق جنت ورودی ده این مجرا بالاتریت نقطه رادیاتور بوده وارد شده واز شبکه های رادیاتور به سمت پایین رادیاتور می رود وچون رادیاتور در جلوی خودرو نصب می شود وبا حرکت خودرو باد به شبکه های زنبوری رادیاتور برخورد کرده وآب درون رادیاتور خنک می شود وپس از خنک شدن آب از مجرای خروجی رادیاتور به درون سیلندر می رود واین سیکل همیشه در موتور برای خنک کاری دایر است.

رادیاتور داری یک مخزن در روی خود است که می توان مقدار آب درون آن را در صورت کم بودن مقدار مایع خنک کننده به آن اضافه کرد.ودارای دو عدد شیر تخلیه است که برای تخلیه کردن آب رادیاتور از این شیرها استفاده می شود.

۴-درب رادیاتور:

این درب که دارای یک سوپاپ اطمینان وفنر برگشت می باشد ودر روی مجرای ورود آب رادیاتور بسته می شود ووظیفه این درب جلو گیری از ورود هوا به درون رادیاتور(درسیستم خنک کننده که دارای فن می باشد اگر هوا وارد سیستم خنک کننده شود فن عمل نمی کند وباعث بالا رفتن دمای موتور می شود)است ووقتی فشار درون رادیاتور بالا می رود (به دلیل تبخیر مایع خنک کننده وتبدیل شدن به بخار)برای جلو گیری از ترکیدن جنت ها ورادیاتور سوپاپ اطمینان درب رادیاتور عمل کرده وفشار درون رادیاتور را از طریق یک سوراخ کوچک بغل رادیاتور به بیرون هدایت می کند وفشار درون سیستم را تنظیم می کند.

۵-موتورهای فن:

ایرادات موتور فن خنک کننده تعمیر موتور فن پراید تعمیر موتور فن خنک کننده مشکلات موتور فن خنک کننده موتور فن تیبا قیمت موتور فن سمند موتور فن چیست معرفی قطعات خودرو علت لرزش فن خودرو دلایل لرزش فرمان جوش آوردن پژو 207 جوش آوردن کوییک دلایل جوش آوردن 206

در خودروی پژو ۴۰۵ از دو عدد فن برای خنک کردن رادیاتور استفاده می شود که این دو فن دارای یک حرکت کند(عادی)ویک حرکت تند (اضطراری)می باشد ودر جلوی خودرو بعد از سپر جلو بر روی سینی فن نصب می شوند.

آموزش مکانیک و برق خودرو آموزش روشن کردن خودرو مکانیک خودرو خود باشیم خاموش شدن خودرو در جاده بررسی برق وایر شمع عیب یابی خودرو به زبان ساده خدمات فنی خودرو پمپ بنزین پراید کجاست

وقتی موتور در حالت عادی ونرمال خود کار می کند واگر درون سیستم خنک کاری مشکلی وجود نداشته باشد وتمام قسمت های فوق وظایف خود را به موقع انجام دهند فن ها در زمانی که باید شروع بکار کنند عمل کرده ودر زمانی که باید از کار کردن متوقف شوند به موقعه انجام می شود واین عمل با دورکند ومعمولی انجام می شود ولی اگر دما به هر علتی درون سیستم بالا رود ویکی از قسمت ها وظایف خودرا به خوبی انجام ندهد ودمای موتور بالاتر از حد مجاز برود ای سی یو به کمک حسگر دمای آب این شرایط را حس کرده وبه دور تند فن دستور گردش را می دهد تا از سوختن واشر سرسیلندر جلو گیری می کند.

کارستان

ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.