بیش از ۲۷ هزار خودروی تولیدی در بم، دپو شده اند

0

معاون اقتصادی استانداری کرمان از دپوی بیش از ۲۷ هزار خودرو در منطقه اقتصادی ارگ جدید بم خبر داد.

تصویب نرخ جدید پارکینگ های عمومی پایتخت

مهرابی معاون اقتصادی استانداری کرمان در سفر به بم گفت: هم اکنون ۲۷ هزار خودرو در کارخانجات خودروسازی منطقه اقتصادی ارگ جدید بم تولید و دپو شده که ۱۰ هزار خودروی آن باید تحویل مشتریان شود و ۱۷ هزار خودرو‌ی تولیدی نیز در پارکینگ دپو شده اند که باید هر چه سریع‌تر بررسی و ترخیص شوند.

او درباره علت دپو و ترخیص نشدن خودرو‌ها بیان کرد: مشکلات دپو و ترخیص خودرو‌ها مربوط به بحث تامین ارز ناشی از قطعات منفصله خودرو است.

معاون اقتصادی استانداری کرمان تعهدات شرکت‌های خودرو سازی، اعمال بلوک‌هایی از طرف دستگاه های نظارتی و تامین ارز را بیشترین مشکل ترخیص نشدن خودر‌و‌ها‌ی دپو شده، عنوان کرد و افزود: علاوه بر دپو و ترخیص نشدن، ۲۷ هزار خودرو‌ی تولید شده، ماهانه ۴ تا ۵ هزار خودرو تولید و به آن‌ها اضافه می‌شود.

او در خصوص تعطیلی شرکت خودرویی دیگر که از سال ۱۳۸۸ کار تولید اتوبوس و خودرو‌های شاسی کوتاه و بلند را در رِیگان بم انجام می‌داد و ۸۰ نیروی کار داشت، بیان کرد: این شرکت نیاز به حمایت های قضایی دارد و نیاز است با همکاری امام جمعه شهرستان بم، فرمانداری و رییس منطقه ویژه اقتصادی این موضوع پیگیری شود و در کارگروه حمایت قضایی و سیاست کلی اقتصاد مقاومتی قوه قضاییه، رای برای توقیف اموال این شرکت تغییر پیدا کند و از توقیف خارج تا مشکل این شرکت پیگیری و حل شود.

معاون اقتصادی استانداری کرمان افزود: در نظر داریم ۲ هزار هکتار زمین به منطقه ویژه اقتصادی ارگ جدید بم اضافه و کمک کنیم توسعه منطقه اقتصادی ارگ جدید بم برای شرکت‌های جدید انجام شود.

ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.