طرز تهیه شیرینی تاتلی گل چیست ؟

0

تاتلی گل یک شیرینی مجلسی است که میتوانید برای مهمانی هایتان درست کنید.

مواد لازم :

  1. 125 گرم کره ( همدمای محیط )
  2. 1 استكان روغن مایع
  3. نصف استکان ماست
  4. 1 عدد تخم مرغ
  5. نصف استکان ایرمیک
  6. 1 قاشق مرباخوری سرکه
  7. 1 پاکت ( 5 گرمی )
  8. وانیل یا وانیل خالص کمی 1 پاکت ( 10 گرمی )
  9. بکینگ پودر آرد به میزان لازم ( حدود 3 ليوان )

مواد لازم شربت :

  1. 3 و نیم لیوان آب
  2. 3 و نیم لیوان شکر دانه ریز
  3. آب نصف یک لیمو

طرزتهیه :

ابتدا شربت تاتلی را درست کنید و کنار بگذارید تا خنک شود . تاتلی داغ و شربت سرد خواهد بود . شکر ، آب ، آب لیمو را داخل قابلمه ای بریزید و روی حرارت بگذارید تا زمانیکه جوش بیاید ، هر از گاهی هم بزنید . بعد از جوشیدن حدود 5 دقیقه روی حرارت بماند سپس شعله را خاموش کنید و کنار بگذارید تا خنک شود .

برای خمیر به جز آرد همه مواد را با یکدیگر مخلوط کنید . سپس آرد را با کنترل اضافه کنید و خمیری نرم درست کنید که به دست نچسبد . خمیر را به دو قسمت مساوی تقسیم کنید و هر قسمت را بین دو ورق کاغذ روغنی باز کنید .

خیلی نازک نباشد . خمیر را با استکان گرد گرد قالب بزنید . سه عدد از گردی ها را کنار یکدیگر به شکلی که لبه ها روی هم باشد بگذارید و آنها را رول کنید . سپس از وسط نصف کنید . رول های برش خورده را در سینی فر بچینید .

قسمت دیگر خمیر را هم به این شیوه آماده کنید . اگر دوست داشتید وسط گلها بادام یا فندق بگذارید . سپس در فر از پیش گرم شده در دمای 190 درجه سانتیگراد در حدی که تاتلی ها سرخ شوند ، بپزید . پس از اینکه تاتلی را از فر خارج کردید بلافاصله شربت سرد شده را روی آنها بریزید . پس از دو ساعت که تاتلی ها در شربت ماند می توانید تاتلی را سرو کنید .

ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.