علت سولفاته شدن انواع باطری ماشین چیست؟ 

0

مشکلات فنی خودرو

علت سولفاته شدن باطري انواع خودرو

آموزش باتری سازی افزایش عمر باتری ماشین طول عمر باتری اسیدی طول عمر باتری اتمی تعمیر و نگهداری خودرو آموزش برق خودرو کاهش استهلاک خودرو

آیا این سولفاته ها اثر مخرب دارند؟ برای پیشگیری از آن چه باید کرد؟

 

یکی از دلایلی که برای خرابی زودهنگام باطری ماشین در انواع مختلف وجود دارد و گاهاً حتی تا 50 درصد باطری ماشین را با عمر کمتر مواجه می کند سولفاته شدن سرباطری ها می باشد.

 

این سولفاته شدن واکنشی است که بین بخار و آب ایجاد میشود و وقتی در باطری به وجود بیاید، قطعاً مانع از رسیدن برق تولید شده از باطری به قسمت های مختلف میشود. وقتی سولفاته ایجاد شود، باطری ضعیف می گردد.

 

این سولفاته ها را باید از بین برد. چون حتی بدون نصب باطری ماشین باز هم ممکن است در زمان انبارداری ایجاد شده و مستقیماً راندمان را برای باطری کاهش دهند.

 

برای مبارزه با سولفاته ها اولاً باید بتوانید، سر باطری را شستشوی کامل بدهيد و ثانیاً باید پس از شستن خشک نمایید.

 

از طرفی برای پیشگیری از این سولفاته های مخرب سرباطری را می توان با پوشش لاستیکی پوشش داد و از سوی دیگر اگر جو هوایی و اقیلمی مناسب نیست با گریس های نسوز می توان این پوشش را ایجاد کرد.

 

زمانی که سولفاته ها ایجاد می شوند، به دلیل فشاری که سیم های حامل جریان وارد می شود، قسمت هایی سوخته و حتی ممکن است ذوب شدگی اتفاق بیفتد. حتی در مواردی هم آتش گرفتن اتفاق می افتد.

پس باید این موضوع را در مورد انواع باطری ها در نظر بگیرید. و حتماً از آن پیشگیری نمایید.

کارستان

 

ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.