سنسورهای مهم گیربکس پژو چیست ؟

0

سنسور های مهم گیربکس پژو

 اجرت تعمیر گیربکس پژو 206  اجرت تعمیر گیربکس پژو پارس  بهترین روغن گیربکس پژو ۲۰۷  تعمیر گیربکس پژو 405  توربین گیربکس پژو 206  روغن گیربکس پژو 206 اتومات  زوزه کشیدن گیربکس پژو  قیمت روغن گیربکس پژو 207 اتومات  گیربکس پژو 2008  سلکتور گیربکس پژو 206  معایب گیربکس پژو 206  تعمیر گیربکس پژو 206  انواع گیربکس  انواع گیربکس اتوماتیک  مشخصات گیربکس AMT  تفاوت گیربکس cvt با AL4  مشکلات گیربکس al4  معایب و مزایای گیربکس AL4  گیربکس al4 ساخت کجاست  قیمت گیربکس اتوماتیک AL4  قیمت گیربکس al4  سنسور فشار روغن گیربکس اتومات AL4

1) سنسورهای سرعت

به طور کلی، دو سنسور سرعت در گیربکس پژو قرار دارد. یکی از سنسورها در محل شفت ورودی قرار دارد و سرعت اولیه را ثبت می‌کند، سنسور دوم هم در محل شفت خروجی قرار گرفته و سرعت ثانویه را ثبت می‌کند. اما هر دو سنسور سیگنال‌ها و اطلاعات را به ECU انتقال می‌دهند.

در حقیقت سنسور اول برای انتخاب دنده مناسب و تعیین میزان عملکرد موتور و سنسور دوم برای کنترل عملکرد گیربکس پژو استفاده می‌شود.

2) سنسور فشار روغن

همان طور که از اسم این سنسور پیداست، اطلاعات مربوط به فشار روغن را به ECU اعلام می‌کند. در واقع این سنسور برای تصحیح فشار اصلی با کمک شیر برقی، فشار هیدرولیک را به ECU منتقل می‌کند.

اما سنسور فشار روغن بسیار حساس است به طوری که به کوچکترین نقص در گیربکس پژو واکنش نشان می‌دهد و اخطار خود را بر روی واحد کنترل خطاها نشان می‌دهد.

3) سنسور دما

سنسور دما نزدیک به صفحۀ شیر قرار دارد. به طور کلی این سنسور مانع از گرم شدن بیش از حد گیربکس پژو می‌شود. عملکرد سنسور دما به این صورت است که دمای داخل گیربکس را به سیگنال‌های الکترونیکی تبدیل کرده و به ECU منتقل می‌کند. برای اطلاعات بیش‌تر در مورد گیربکس Al4 و سنسورهای آن پیشنهاد می‌کنیم مطلب مربوط به “گیربکس Al4“ را مطالعه کنید.

4) سنسور دنده عقب

این سنسور روی گیربکس نصب می شود و وظیفه روشن کردن چراغ عقب می باشد و همراه با بوق یا آلارم هشدا می باشد.

نقص رایج در گیربکس پژو

رایج‌ترین نقصی که در گیربکس پژو یا همان Al4 رخ می‌دهد، خرابی شیرهای الکتروهیدرولیک است که به طور عامیانه به آن‌ها سلونوئید هم می‌گویند. این شیرها در بدنۀ سوپاپ قرار دارند و وظیفۀ کنترل فشار روغن را بر عهده دارند.

ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.