قطعات کیت اگزوز چیست و چگونه ساخته می شود؟

0

یکی از انواع این کیت‌ها، کیت اگزوز برقی است که به کمک یک ریموت، کنترل می‌شود. در این نوع دکمه‌ای کنار فرمان خودرو نصب می‌گردد تا به این طریق رانندگان بتوانند میزان هوایی که از اگزوز اتومبیل خارج می‌شود را کنترل کنند. همچنین لازم به ذکر است که به کمک همین دکمه رانندگان می‌توانند صدای اگزوز را با توجه به سلیقه خود تغییر دهند.

 انواع اگزوز ماشین  بهترین اگزوز خودرو  افزایش شتاب ال 90  افزایش شتاب پژو 206  افزایش شتاب خودرو  اگزوز بلوچی چیست  اگزوز چیست  اگزوز خودرو  اگزوز‌های تک خروجی  اگزوز دو خروجی چیست  اگزوز اسپرت  افزایش شتاب سمند EF7  اگزوز ریموت دار چیست
اگر به حوزه تیونینگ خودرو علاقه مند باشید، حتما عبارت ” کیت اگزوز ” به گوش شما خورده است یا جایی در مورد آن مطالعه کرده اید. کیت اگزوز در واقع مجموعه ای از قطعات و لوازم جانبی نصب شده بر روی سیستم خروج دود اتومبیل ها است که راننده قادر است با بهره گیری از آن ها، سرعت و حجم خروج دود را از سیستم اگزوز کنترل کند. کیت اگزوز باید بر اساس نوع خودرو و سگمنت استفاده شده در طراحی موتور آن نصب شود. یکی از مهم ترین قطعات کیت اگزوز خودروها، هدرز است.

وظیفه هدرز خروج و هدایت گاز های ناشی از احتراق درون خودرو، به داخل لوله خروجی اگزوز است. هدرز ها انواع مختلفی دارند که بر اساس سیستم اگزوز خودرو و همچنین کاربری افراد بر روی اتومبیل آن ها نصب می شود. غیر از هدرز می توان به مخزن و همچنین سری اگزوز هم اشاره کرد؛ البته باید این موضوع را در نظر بگیرید که هنگام نصب کیت اگزوز نماید برای کاتالیزور خودرو مشکلی ایجاد شود. مجموعه تخصصی لوکاپرو به عنوان بزرگ ترین واردکننده و عرضه کننده قطعات و لوازم جانبی تیونینگ انواع خودروهای وارداتی در یکی از جدیدترین اقدامات خود، این امکان را فراهم ساخته است که صاحبان اتومبیل های لوکس وارداتی بتوانند از جدیدترین کیت های اگزور معمولی و ریموت دار برای افزایش میزان خروجی هوای موتور و همچنین تغییر صدای اگزوز خودرو خودشان استفاده کنند.

قطعات مختلف کیت اگزوز کدامند؟

این کیت از مجموعه ای از قطعات ساخته شده است که مهم ترین آن، هدرز است. هدرز که در انواع مختلفی تولید می شود، وظیفه دارد تا گاز ایجاد شده از احتراق درون خودرو را، خروج داده و آن را به داخل لوله خروجی اگزوز، هدایت نماید. هر نوع از هدرز با توجه به سیستم اگزوز در هر خودرو و آن کاربری که افراد مد نظر دارند، انتخاب شده و نصب می گردند.

قطعات بعدی در کیت اگزوز خودرو، مخزن و سری اگزوز نام دارند که در کنار هدرز، این مجموعه را کامل می کنند.

کیت اگزوز برقی و ریموت دار

یکی از انواع این کیت ها، کیت اگزوز برقی است که به کمک یک ریموت، کنترل می شود. در این نوع دکمه ای کنار فرمان خودرو نصب می گردد تا به این طریق رانندگان بتوانند میزان هوایی که از اگزوز اتومبیل خارج می شود را کنترل کنند. همچنین لازم به ذکر است که به کمک همین دکمه رانندگان می توانند صدای اگزوز را با توجه به سلیقه خود تغییر دهند.

یکی از بهترین انواع کیت اگزوز، کیت برقی و ریموت دار است تا راننده بتواند به کمک یک دکمه، فرایند خروج دود را کنترل نماید.

قسمت اساسی کیت اگزوز ریموت دار، روی قسمت خروجی هدرز قرار می گیرد. در واقع بعد از نصب هدرز، توربین تغییر تنظیم شونده را روی سراگزوزها نصب می کنند. بعد به منظور کنترل هوای خروجی و صدای اگزوز، سیسم کشی های لازم صورت می گیرد و دکمه ای کنار فرمان خودرو تعبیه می گردد. لازم است بدانید که با توجه به انواع مختلف توربین در این نوع از کیت اگزوز، دکمه ای متفاوت نیز کنار فرمان نصب خواهد شد. به عنوان مثال، برخی از مدل ها می توانند چند نوع حجم هوای خروجی را برای رانندگان به ارمغان آورند در حالی که برخی دیگر تنها می توانند یک یا دو نوع حجم هوا ایجاد کنند.

ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.