تولید گازوییل بدون گوگرد در پالایشگاه نفت اصفهان

0

طرح تصفیه گازوییل پالایشگاه اصفهان ۱۹۵ هزار میلیارد ریال سودآوری به‌همراه داشت

هُلدینگ پتروپالایش اصفهان اعلام کرد که اجرای طرح محیط زیستی تصفیه گازوییل در این واحد صنعتی ۱۹۵ هزار میلیارد ریال سودآوری به همراه داشت.

 اخبار اصفهان  قیمت گازوئیل  گوگرد بنزین یورو 4  راه های کاهش آلودگی هوا  اخبار علم و دانش  پیشرفت تکنولوژی  پالایشگاه نفت اصفهان  مزایای گازوییل بدون گوگرد

روابط عمومی هلدینگ پتروپالایش اصفهان روز پنجشنبه اعلام کرد: واحد محیط زیستی تصفیه گازوییل در جهت ارتقای کیفی محصولات و جداسازی گوگرد از گازوییل ایجاد شده است.

بر اساس این گزارش، درحالیکه زمان‌بندی اجرا و راه اندازی طرح مذکور تا پایان سال ۱۴۰۲ اعلام شده بود اما این واحد ۱۶ ماه زودتر از برنامه پیش‌بینی شده به بهره برداری رسید و موجب ۱۹۵ هزار میلیارد ریال سود بیشتر از طریق عدم النفع و هزینه های طرح شد.

از جمله دستاوردهای مهم اجرای این طرح می توان به ۱۵ هزار میلیارد ریال صرفه جویی در بخش پروژه و ارزآوری معادل ۱۸۰ هزار میلیارد ریالی از محل عدم النفع به ازای یک میلیون و ۲۵۰ هزار دلار در روز اشاره کرد.

اشتغالزایی ۴۲ میلیون نفر ساعت بدون حادثه معادل یکهزار و ۲۰۰ نفر در روز و اضافه شدن ۳۰۰ تُن گوگرد به محصولات پالایشگاه از دیگر دستاوردهای این طرح است.

این واحد صنعتی با هدف کاهش میزان گوگرد از ۱۰ هزار به ۱۰ PPM احداث شده و در زمان حاضر ظرفیت آن به ۱۲۰ هزار بشکه در روز رسیده است.

در این طرح حدود ۱۴ هزار تُن نصب تجهیزات، یکهزار و ۲۰۰ کیلومتر کابل‌کشی، ۹۵۰ هزار اینچ قطر لوله‌کشی و بیش از ۸۳ هزار متر مکعب بتن‌ریزی انجام شده است و روزانه ۳۶۰ تُن گوگرد از گازوییل جداسازی می شود.

بر اساس این گزارش، واحد تصفیه گازوییل روز جمعه هفتم مهر جاری با حضور رییس‌جمهور در اصفهان بطور رسمی افتتاح می شود.

به گزارش ایرنا، در واحد تصفیه گازوییل پالایشگاه اصفهان گازوییل یورو ۵ تولید می شود.

پالایشگاه اصفهان در زمان حاضر وظیفه تامین حدود ۲۵ درصد از سوخت کشور را به عهده دارد و بنزین و گازوییل از محصولات اصلی این شرکت بشمار می‌آید.

ایـن شرکت با حدود ۳۰ نوع فراورده نفتی اصلی و ویژه در منطقه‌ای به مساحت ۳۴۰ هکتار در شمال غربی اصفهان واقع و ظرفیت آن حدود ۳۷۵ هزار بشکه در روز است.

منبع:ایرنا

ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.