برنامه تولید 800 هزار خودرو توسط سایپا در 1402

0

در جلسه مدیران گروه خودروسازی سایپا، محمدعلی تیموری اعلام کرد که برنامه اصلی در سال جدید، تحویل به موقع خودروها به مشتریان است و هدف گذاری شده این است که در سال جاری 800 هزار دستگاه خودرو تولید و تحویل داده شود. او اعلام کرد که این عدد، به دلیل توانایی تولید روزانه بین 2100 تا 2200 دستگاه خودرو در 6 ماهه دوم سال گذشته، قابل دستیابی است.

سوابق میرجواد سلیمانی مدیرعامل سایپا اخبار سایپا شرکت دانش بنیان آسیب های واردات قطعات خودرو تولید قطعات خودرو مشکلات صنعت خودرو خودرو ملی جدید

مدیرعامل سایپا افزود که در تاریخ 14 فروردین ماه، ۱۴۰۰ دستگاه خودرو تولید شده است که نشان دهنده رسیدن به اهداف تولید است. هدف گذاری شده این است که در نیمه اول سال، روزانه 2200 دستگاه خودرو و در نیمه دوم سال، حداقل 2500 دستگاه خودرو تولید کنیم.

او بیان کرد که حدود 100 هزار دستگاه خودرو از تولید عقب هستند، ولی این مشکل از طریق مونتاژ قابل حل است. همچنین، او امیدوار است که با همکاری شرکت‌ها، تولید خودروهای چانگان و زوتی را با استفاده از مونتاژ کیت‌های CKD آغاز کنند. او معتقد است که تحقق این اهداف، به دور از انتظار نیست.

مدیرعامل گروه خودروسازی سایپا درباره افزایش تولید خودروها گفت: افزایش تولید خودروها، می‌توان با شرایط بهتری تنظیم گیری بازار خودرو را انجام داد و به مردم امکان خرید محصولات سایپا را با آرامش بخشید، تصریح کرد.

او همچنین اظهار داشت که در جهت مهار تورم و جلوگیری از رشد قیمت، اقدامات متعددی انجام شده است که از جمله آن، کاهش قیمت خرید قطعات خارجی است. در سال ۱۴۰۱، در خرید قطعات خارجی به خصوص در بخش قطعات گیربکس و الکترونیکی، دستاوردهای بسیار خوبی حاصل شده است و رویه جدید سبب شده که ۳ هزار میلیارد تومان کاهش قیمت خرید قطعات خارجی باشیم.

همچنین، فعال‌سازی ساختار بازرگانی شرکت‌های مگاموتور و سازه‌گستر از دیگر اقداماتی است که صورت گرفته است. در حال حاضر، این مجموعه‌ها باید همت کنند تا کاهش قیمت‌ها و افزایش بهره‌وری با جدیت بیشتری پیگیری شود.

ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.