نحوه عملکرد میل موجگیر چگونه است و نشانه خرابی آن چیست ؟

0

میل موجگیر در خودرو چه کاری انجام می دهد و علت اهمیت آن چیست؟برخلاف نامش، یک میل موجگیر مانع از غلتیدن خودروی شما در هنگام پیچیدن می شود. به همین دلیل است که مردم اغلب ترجیح می‌دهند آن‌ها را میله‌های تثبیت‌کننده، ضد نوسان یا ضد غلتک بنامند.

میل موجگیر در خودرو چه کاری انجام می دهد و علت اهمیت آن چیست؟

 خرابی میل موجگیر 206  علائم خرابی میل موجگیر  قیمت میل موج گیر  علایم خرابی میل موج گیر  محل نصب میل موج گیر  میل موج گیر چیست  میل موج گیر سمند  تعویض میل موجگیر  تعویض میل موجگیر سمند  تعویض میل موجگیر دنا  تعویض میل موج پراید  آموزش جلوبندی خودرو

میل موجگیر یکی از اجزای ضروری خودرو است که برای هندلینگ بهتر خودرو و عملکرد کلی نیاز به توجه دارد، مهم نیست که چگونه می خواهید آن را نامگذاری کنید. در این پست بیاموزید که چگونه یک میله ضد غلت بر نحوه حرکت خودروی شما در مسیرهای چالش برانگیز و جاده های شلوغ تاثیر می گذارد.

میل موجگیر چیست؟

 خرابی میل موجگیر 206  علائم خرابی میل موجگیر  قیمت میل موج گیر  علایم خرابی میل موج گیر  محل نصب میل موج گیر  میل موج گیر چیست  میل موج گیر سمند  تعویض میل موجگیر  تعویض میل موجگیر سمند  تعویض میل موجگیر دنا  تعویض میل موج پراید  آموزش جلوبندی خودرو

میل موجگیر همراه با سیستم تعلیق خودرو که از اتصالات، فنرها و کمک فنرها تشکیل شده است، کار می کند و هدف آن بهبود ایمنی خودرو و در عین حال سواری راحت مسافران است. این قسمت خودرو اغلب به شکل حرف U است و هر دو انتهای یک محور را به هم متصل می کند. میل موجگیر در اصل یک قطعه فلزی یا یک فنر پیچشی است که با نیروی پیچش مقابله می کند. هر جزء به هر طرف چرخ های جلو یا عقب متصل می شود.

یک میل موجگیر با بستن هر دو انتهای محور، جایی که چرخ‌ها نیز قرار دارند، حرکت لاستیک را تثبیت می‌کند و از واژگونی خودرو جلوگیری می‌کند. به دلیل نیروی گریز از مرکز، وزن خودرو به خارج از پیچ منتقل می شود، زیرا خودرو به گوشه ای هدایت می شود. هنگامی که داخل وسیله نقلیه ای هستید که در حال «غلتیدن» است، متوجه خواهید شد که بدن شما با چرخش خودرو از گوشه متمایل می شود یا تاب می خورد.

نحوه کارکردن میل موجگیر

 تعویض میل موج پراید  تعویض میل موجگیر  علائم خرابی میل موجگیر  علایم خرابی میل موج گیر  خرابی میل موجگیر 206  محل نصب میل موج گیر  میل موج گیر چیست  میل موج گیر سمند  علت لرزش ماشین در حرکت  علت لرزش خودرو  کم فرمانی چیست

میل موجگیر با اعمال نیرویی به طرف مقابل وسیله نقلیه برای ایجاد نیرویی که با نیروی گریز از مرکز مقابله می کند، کار می کند و به به حداقل رساندن چرخش خودرو کمک می کند. برای جلوگیری از تاب خوردن بیش از حد، به همه طرف‌ها نیرو وارد می‌کند. میله چرخ ها را به همان سطح می رساند و وسیله نقلیه را تا حد امکان به زمین نزدیک می کند و به اطمینان از ایمنی در جاده کمک می کند.

علائم خرابی میل موجگیر خودرو

 خرابی میل موجگیر 206  علائم خرابی میل موجگیر  علائم خرابی میل موجگیر 206  علایم خرابی میل موج گیر  میل موج گیر چیست  محل نصب میل موج گیر  نگهدارنده میل موجگیر  میل تعادل موج گیر چیست  میل موج گیر سمند  قطعات جلوبندی  زمان بازدید قطعات جلوبندی  آموزش عیب یابی خودرو  لاستیک چاکدار چیست  لاستیک چاکدار پژو 405  آموزش جلوبندی خودرو  آموزش مکانیکی و جلوبندی

همانطور که از نام آن پیداست، یک میله ضد غلت تنها زمانی کار می کند که وسیله نقلیه شروع به خم شدن یا تاب خوردن به یک سمت کند، مانند هنگام پیچیدن شدید در جاده های پرپیچ و خم. ثبات و کنترل در راحتی و ایمنی وسیله نقلیه، به ویژه در یک گوشه، بسیار مهم است. بدون این ویژگی ها، یک وسیله نقلیه در هنگام فرمان پاسخگو نخواهد بود.

هرچه میل موجگیر سفت تر باشد، ظرفیت بیشتری برای کاهش تکیه بیش از حد دارد. برخی از میله‌های نوسان برای بهبود هندلینگ قابل تنظیم هستند. انجام این کار به بهبود عملکرد خودرو بدون به خطر انداختن ایمنی با افزایش سفتی سیستم تعلیق کمک می کند. در موارد معدودی، رانندگان خارج از جاده ترجیح می‌دهند میله‌های ضد رول خود را در مسیرهای چالش برانگیز بردارند.

هندلینگ خودرو به تجربه رانندگان و مسافران در هنگام استفاده از خودرو و نحوه عملکرد خودرو در جاده اشاره دارد. در ارزیابی اینکه آیا یک خودرو به خوبی دستگیره دارد، کاربر باید بررسی کند که خودرو چه احساسی دارد و چقدر برای کارکردن به تلاش نیاز دارد، در کنار ظرفیت آن برای ایمن نگه داشتن مسافرانش. خریداران باید این عوامل را در اولویت قرار دهند، چه خرید یک خودروی نو یا دست دوم.

تاثیر میل موجگیر بر تعادل خودرو

غلت زدن بیش از حد می تواند بر ایمنی و هندلینگ خودرو تأثیر بگذارد. به عنوان مثال، وسیله نقلیه ای که هنگام چرخش در یک گوشه بیش از حد تاب می خورد، احتمالاً تراز چرخ های آن را به هم می زند و کشش را به حداقل می رساند. از سوی دیگر، خودرویی با میله‌های نوسانی تنظیم‌شده در هنگام ترمز گرفتن و پیچیدن، چسبندگی بهتری خواهد داشت، زیرا به نگه داشتن لاستیک‌ها روی زمین کمک می‌کند.

میل موجگیر همچنین می تواند اطمینان حاصل کند که بار خودرو به طور یکنواخت روی چرخ های آن پخش می شود، که به این معنی است که هنگام چرخش خودرو وزن کمتری به خارج از لاستیک منتقل می شود. توزیع مناسب وزن به معنای کارآمدتر کردن پیچ ها و کاهش خطر از دست دادن کشش است.

علاوه بر کاهش چرخش بدنه، یک میل موجگیر از طریق تنظیم بیش فرمانی یا کم فرمانی خودرو بر روی کنترل کلی خودرو تأثیر می گذارد. هنگامی که به یک پیچ می‌پیچید، راننده باید نرخ چرخش بالاتری در جلوی خودرو داشته باشد. اگر میله های نوسان جلو خیلی سفت باشند، این می تواند منجر به کم فرمانی شود. برعکس، میله های ضد غلت عقب محکم تر باعث فرمان بیش از حد می شود. (

کم فرمانی و بیش فرمانی چیست؟

فرمان بیش از حد زمانی اتفاق می‌افتد که یک وسیله نقلیه با وجود اعمال تدابیر منظم فرمان، بیش از حد خم شود. این زمانی اتفاق می افتد که چرخ های عقب در مقایسه با لاستیک های جلو چسبندگی کمتری در جاده داشته باشند. از سوی دیگر، کم فرمانی زمانی رخ می دهد که وسیله نقلیه کمتر از حد انتظار بپیچد. این اتفاق زمانی می افتد که چرخ های جلو در مقایسه با چرخ های عقب چسبندگی خود را در جاده از دست می دهند. در نتیجه، وسیله نقلیه بیش از حد تاب می‌خورد و ممکن است بچرخد.

افکار نهایی

در حالی که میله‌های نوسانی برای کاهش تاب خوردن در حین چرخش در یک گوشه طراحی شده‌اند، اما می‌توانند به بهبود هندلینگ و پایداری خودرو کمک کنند زیرا بر فرمان تأثیر می‌گذارد و چرخ را روی زمین محکم نگه می‌دارد.

با این حال، میل موجگیر تنها بخشی از عناصری هستند که تجربه رانندگی را ایمن تر و لذت بخش تر می کنند. سیستم‌های تعلیق و ترمز، لاستیک‌ها و سایر قطعات نیز بر راحتی و عملکرد خودرو تأثیر می‌گذارند.

ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.