آموزش تعویض میل موجگیر خودرو

0

اگر هنگام رانندگی از روی دست اندازها صدای تق تق یا تق تق می شنوید، ممکن است به این دلیل باشد که حلقه های میله چرخش ماشین شما (که به عنوان پیوندهای تثبیت کننده نیز شناخته می شود) فرسوده یا شکسته شده اند.

میل موجگیر چیست ؟

 خرابی میل موجگیر 206  علائم خرابی میل موجگیر  قیمت میل موج گیر  علایم خرابی میل موج گیر  محل نصب میل موج گیر  میل موج گیر چیست  میل موج گیر سمند  تعویض میل موجگیر  تعویض میل موجگیر سمند  تعویض میل موجگیر دنا  تعویض میل موج پراید  آموزش جلوبندی خودرو

پیوندهای میله چرخشی نقش مهمی ایفا می کنند و دو قسمت تعلیق (میله نوسان و بازوی کنترل) را به هم متصل می کنند. به این ترتیب، شما می خواهید در اسرع وقت یک پیوند میله نوسان شکسته را جایگزین کنید.

نوار میل موجگیرخودرو چه وظیفه ای دارد؟

میله چرخشی بخشی از سیستم تعلیق وسیله نقلیه شما است که شامل چرخ ها/لاستیک ها، فنرها، ضربه ها، سیستم فرمان، اتصالات، بوش ها و اتصالات می شود. میله‌های چرخشی به سواری شما کمک می‌کنند تا چرخش را کنترل کند و از لاغر شدن بدن جلوگیری می‌کند، آخرین چیزی که هنگام کار با موتور سواری یا RV می‌خواهید!

در هسته خود، میله موجگیر  در واقع فقط یک فنر پیچشی یک قطعه فلزی است که به یک حرکت پیچشی واکنش نشان می دهد. وقتی وسیله نقلیه شما می‌پیچد، میله چرخش برای تسطیح همه چیز کار می‌کند و با آن احساس کج شدنی که ممکن است هنگام گرفتن یک پیچ با سرعت زیاد تجربه کرده باشید، مبارزه می‌کند.

تعداد و تنوع میلگردها به وسیله نقلیه بستگی دارد و میله واقعی در سراسر بدنه خودرو از یک چرخ به چرخ دیگر متصل می شود.

میل موجگیر چه کاری انجام می دهد؟

 خرابی میل موجگیر 206  علائم خرابی میل موجگیر  علائم خرابی میل موجگیر 206  علایم خرابی میل موج گیر  میل موج گیر چیست  محل نصب میل موج گیر  نگهدارنده میل موجگیر  میل تعادل موج گیر چیست  میل موج گیر سمند  قطعات جلوبندی  زمان بازدید قطعات جلوبندی  آموزش عیب یابی خودرو  لاستیک چاکدار چیست  لاستیک چاکدار پژو 405  آموزش جلوبندی خودرو  آموزش مکانیکی و جلوبندی

همانطور که در بالا ذکر شد، هدف از میله چرخش جلوگیری از لاغری بدنه در وسیله نقلیه است که معمولاً در اثر چرخش ایجاد می شود. هنگامی که یک وسیله نقلیه به خصوص یک وسیله نقلیه بزرگ مانند یک کامیون یا اتوبوس موتوری می چرخد، نیرو به بیرون توزیع می شود (اگر به راست بپیچید، نیرو و وزن به طور طبیعی به سمت چپ منتقل می شود.) این معمولاً باعث می شود تا لاستیک بیرونی بالاتر از آن بلند شود. لاستیک داخلی اما، با یک نوار نوسان، لاستیک ها به همان سطح باز می گردند، بنابراین کل وسیله نقلیه یکسان می شود.

بیشتر بخوانید: علائم خرابی میل موجگیر خودرو(و هزینه جایگزینی)

به عنوان فنر پیچشی، میله تاب به حرکت پیچشی واکنش نشان می دهد (باز هم معمولاً در پیچ ها تجربه می شود) و چرخ های وسیله نقلیه شما را تراز می کند. از طرف دیگر، اگر هر دو لاستیک با نیروی یکسان به چیزی برخورد کنند، نیازی به میله موجگیر  وجود نخواهد داشت زیرا هیچ حرکت پیچشی وجود نخواهد داشت.

واضح‌ترین دلیل مهم بودن میله‌های موجگیر  این است که مطمئن شوید وسیله نقلیه شما هنگام چرخش زیاد نمی‌چرخد. جدای از ایمنی، میله‌های تابدار به جلوگیری از هم‌راستایی چرخ‌ها کمک می‌کنند و برای حفظ چسبندگی بهتر در جاده کار می‌کنند.

چه زمانی پیوندهای میل موجگیر را جایگزین کنیم؟

 خرابی میل موجگیر 206  علائم خرابی میل موجگیر  علائم خرابی میل موجگیر 206  علایم خرابی میل موج گیر  میل موج گیر چیست  محل نصب میل موج گیر  نگهدارنده میل موجگیر  میل تعادل موج گیر چیست  میل موج گیر سمند  قطعات جلوبندی  زمان بازدید قطعات جلوبندی  آموزش عیب یابی خودرو  لاستیک چاکدار چیست  لاستیک چاکدار پژو 405  آموزش جلوبندی خودرو  آموزش مکانیکی و جلوبندی

میله تاب یا تثبیت کننده از خم شدن بیش از حد بدنه خودرو جلوگیری می کند و خودرو را در هنگام رانندگی در پیچ ثابت نگه می دارد. اکثر خودروها دارای یک میل چرخشی در جلو و یک میله تابدار جداگانه در سیستم تعلیق عقب هستند. میل موجگیر Sway (تثبیت کننده) لینک نوار. برخی از خودروها تنها یک میله چرخش در سیستم تعلیق جلو دارند. خودروهای اسپرت دارای نوارهای نوسان ضخیم تری برای پایداری بهتر در هنگام پیچیدن هستند.

یک میله موجگیر  از طریق بوش های لاستیکی به بدنه یا قاب خودرو در وسط متصل می شود. انتهای بیرونی میله نوسان به قسمت‌هایی از سیستم تعلیق خودرو که چرخ را نگه می‌دارد (استراتس یا بازوهای کنترل) متصل می‌شود. قسمتی که انتهای بیرونی میله نوسان را به جزء تعلیق متصل می کند، پیوند میله موجگیر  نامیده می شود. در اکثر خودروها، یک اتصال میله نوسان دارای دو مفصل توپ کوچک در هر انتها است.

 خرابی میل موجگیر 206  علائم خرابی میل موجگیر  قیمت میل موج گیر  علایم خرابی میل موج گیر  محل نصب میل موج گیر  میل موج گیر چیست  میل موج گیر سمند  تعویض میل موجگیر  تعویض میل موجگیر سمند  تعویض میل موجگیر دنا  تعویض میل موج پراید  آموزش جلوبندی خودرو

 

آموزش تعویض میل موجگیر خودرو؟

با گذشت زمان، اتصالات توپی پیوند میله موجگیر  فرسوده می شود. اولین علامت فرسودگی اتصال میله موجگیر ، صدای کوبیدن سیستم تعلیق هنگام رانندگی آهسته روی دست اندازهای جاده است. در موارد نادر، اگر گریس داخل اتصالات میله موجگیر  خشک شود، ممکن است هنگام بالا و پایین رفتن سیستم تعلیق، صدای خش خش ایجاد کند.

بیشتر بخوانید: میل موجگیر در خودرو چه کاری انجام می دهد و علت اهمیت آن چیست؟

مکانیک شما می تواند در حین انجام یک سرویس معمولی با ماشین در آسانسور، پیوندهای نوار نوسان را بررسی کند. یک پیوند میله نوسان فرسوده وقتی به بالا یا پایین فشار داده می‌شود، پخش رایگان را نشان می‌دهد. یک پیوند میله نوسان بسیار فرسوده می تواند جدا شود. این باعث می شود ماشین شما در پیچ ها بیش از حد متمایل شود و در جاده احساس ثبات و امنیت کمتری کند. برای ایمن نگه داشتن وسیله نقلیه شما، یک پیوند میله نوسان فرسوده باید جایگزین شود.

آموزش تعویض میل موجگیر خودرو؟

دوره آموزش جلوبندی در اصفهان

توجه: به دفترچه راهنمای مالک خودرو یا دفترچه راهنمای خدمات مراجعه کنید تا اندازه لینک‌های میله چرخشی را که برای تعویض لینک‌های قدیمی و فرسوده نیاز دارید، بدانید.

مرحله 1: ترمز دستی را فشار دهید.

ترمز دستی را روی وسیله نقلیه تنظیم کنید و روی یکی از لاستیک هایی که نمی خواهید آن را جدا کنید، گیره چرخ ها را تنظیم کنید.

این برای ایمنی است و باعث می شود خودرو غلت نخورد.

مرحله 2: مهره ها را باز کنید.

با استفاده از آچار لاستیک، لاستیک هایی را که باید جدا شوند کمی شل کنید، اما آنها را جدا نکنید.

مرحله 3: وسیله نقلیه خود را بالا ببرید.

نقطه بالابر را در وسیله نقلیه خود پیدا کنید و با استفاده از جک آن را بالا ببرید.

نقاط بالابر مکان هایی هستند که توسط سازنده تعیین شده است که در آن بالا بردن وسیله نقلیه شما ایمن است. نقاط بالابر برای هر وسیله نقلیه متفاوت است و در دفترچه راهنمای خودرو شما قابل مشاهده است.

مرحله 4. وسیله نقلیه را ایمن کنید.

پس از بالا آمدن وسیله نقلیه، یک پایه جک را در یک موقعیت مطمئن بر روی بازوی تعلیق قرار دهید، جایی که پیوند میله تاب خوردن متصل است و خودرو را روی آن پایین بیاورید.

این مهم است زیرا نوار نوسان یک قطعه باربر است. تنظیم پایه جک به این ترتیب تعلیق را فشرده می کند و فشار را از پیوند میله نوسان کاهش می دهد.

جک را کمی با نقطه بالابر لمس کنید و در عین حال بیشتر وزن خودرو را حفظ کنید

روی پایه جک

مرحله 5: لاستیک را بردارید.

در این مرحله، مهره های گیره را به طور کامل بردارید و سپس لاستیک را از خودرو خارج کنید.

مرحله 6: پیوند نوار موجگیر  که باید جایگزین شود را پیدا کنید.

میله های چرخشی معمولاً در جلوی خودرو قرار دارند و به سیستم تعلیق خودروی شما متصل می شوند.

بسته به نوع و مدل خودروی شما، ممکن است فقط پیوندهای میل چرخان جلو و یا پیوند میل چرخان جلو و عقب داشته باشید.

مرحله 7: مهره های بند را بردارید.

دو مهره میله تاب را در جای خود نگه می دارند. ابتدا مهره بالایی را بردارید. این مهره زمانی که میله نوسان در حالت استراحت عادی است بیشترین وزن را نگه می دارد، بنابراین مشکل سازترین است.

پس از برداشتن مهره بالایی، مهره پایینی را بردارید.

نکته: برای آجیل های زنگ زده یا یخ زده، آنها را با روان کننده نافذ اسپری کنید و چند دقیقه صبر کنید تا روان کننده اثر کند. این کار را کمی آسان تر می کند.

مرحله 8: روی میله نوسان فشار وارد کنید.

پس از برداشتن هر دو مهره، میله پیچ خود را بردارید و روی نوار نوسان نزدیک به پیوند فشار وارد کنید.

با این کار هرگونه فشار باقیمانده بر روی پیوند نوار نوسان کاهش می‌یابد و به شما امکان می‌دهد آن را بردارید.

مرحله 9: مطمئن شوید که پیوند نوار نوسان جدید با پیوند قبلی مطابقت دارد.

برای اعمال فشار روی میله نوسان از میله بازکن استفاده کنید و پیوند جدید را به جای پیوند قدیمی نصب کنید.

اطمینان حاصل کنید که جهت نصب صحیح است زیرا انتهای آن می تواند بسیار شبیه به نظر برسد.

هنگامی که پیوند در جای خود قرار گرفت، مهره ها را نصب کنید و آنها را با مشخصات گشتاور مناسب سفت کنید. برای یافتن مشخصات دقیق گشتاور خودروی خود به دفترچه راهنمای مالک وسیله نقلیه خود مراجعه کنید.

مرحله 10: لاستیک را دوباره روی خودرو نصب کنید.

مهره ها را تا حد امکان سفت کنید، اما زیاده روی نکنید. فشار بیش از حد به خودرو می تواند آن را از پایه جک بیاندازد.

هنگامی که مهره های گیره محکم شدند، پایه های جک را بردارید و با استفاده از جک خودرو را به آرامی پایین بیاورید.

مرحله 11: مهره های بند را محکم کنید.

پس از بازگشت خودرو به زمین، مهره های گیره را با مشخصات گشتاور مناسب سفت کنید.

اگر بیش از یک پیوند نوار نوسان را تغییر می دهید، به سادگی مراحل را در سمت دیگر تکرار کنید.

چه مدت طول می کشد تا پیوندهای میل موجگیر را جایگزین کنید؟

تا زمانی که یک وسیله نقلیه دارای زنگ زدگی و خوردگی شدید نباشد، تعویض یک جفت پیوند میله چرخشی معمولاً کار بسیار ساده ای است. در اکثر وسایل نقلیه، یک حرفه ای می تواند کار را در کمتر از یک ساعت انجام دهد.

چرا میل موجگیر خراب می شود؟

در بیشتر موارد، لینک‌های نوار موجگیر  به دلیل زمان، مایل‌ها و استفاده از بین می‌روند. اما پیوندها همچنین می توانند به دلیل زنگ زدگی و خوردگی یا خستگی فلز بشکنند. همچنین این امکان وجود دارد که بوش های بازوی کنترل فرسوده یا میله های تابدار، پیوندها را بیش از حد گسترش دهند و باعث شکستن آنها شوند.

میل موجگیر چه کاری انجام می دهد؟

پیوندهای میله نوسان میله نوسان را به بازوی کنترل متصل می کند. در هر انتهای نوار نوسان یک پیوند وجود دارد.

میله موجگیر  (که به عنوان میله تثبیت کننده نیز شناخته می شود) خود اساساً یک میله فولادی با قطر بزرگ است که برای جلوگیری از چرخش بدنه در هنگام پیچیدن طراحی شده است. هنگامی که خودرو از روی دست اندازها حرکت می کند، نوار تثبیت کننده نیز سطح مشخصی از پایداری را فراهم می کند.

ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.