5 علائم خراب بودن کشش تسمه تایم چیست ؟

0

موتور احتراق داخلی شامل بخش مهمی به نام تسمه تایم در اکثر وسایل نقلیه است (برخی دارای زنجیر تایم هستند). این وظیفه تضمین چرخش همزمان میل بادامک و میل لنگ است.

به این ترتیب سوپاپ های موتور در زمانی که قرار است باز و بسته شوند. قرار است عملکرد سوپاپ ها با ضربات ورودی و اگزوز سیلندرهای موتور هماهنگ باشد.

دو بخش اصلی تسمه تایم عبارتند از لاستیک بادوام و سیم های تقویت شده با نایلون. تسمه به طور مداوم با چرخ دنده ها و قرقره های مختلف در تماس است.

پس از مدتی، کمربند بیش از حد شل می شود، زیرا ساییدگی آن را کش می دهد. به همین دلیل برای اطمینان از سفت ماندن تسمه از یک کشنده تسمه تایم استفاده می شود.

اگر کشنده تسمه تایم خراب شود، اساساً مانند یک تسمه تایم بد است زیرا دیگر نمی تواند به درستی کار کند. این همه نوع مشکل برای موتور شما از جمله عملکرد ایجاد می کند.

در اینجا پنج مورد از رایج ترین نشانه هایی که نشان می دهد کشنده تسمه تایم شما از کار افتاده و نیاز به تعویض دارد، آورده شده است. اگر متوجه ترکیبی از هر یک از اینها شدید، احتمالاً زمان آن فرا رسیده است که کشنده خود را تعویض کنید.

آموزش تایم گیری خودرو آموزش تایم گیری تویوتا کرولا تایم گیری تویوتا لندکروز تایم گیری خودرو تعویض تسمه تویوتا لندکروز V8 آموزش تعویض تسمه تایم تعویض تسمه تایم تویوتا کمری زمان تعویض تسمه تایم تویوتا زمان تعویض تسمه تایم تویوتا کمری زمان تعویض تسمه تایم تعمیرات تخصصی تویوتا نمایندگی تعمیر تویوتا لندکروز قیمت تسمه تایم مجله مکانیک تعمیر و نگهداری خودرو آموزش تعمیر خودرو آموزش مکانیک خودرو آموزش مکانیک و برق خودرو

شماره 1 – چراغ موتور را بررسی کنید

اگر تسمه تایم به دلیل کشش بد شل باشد، زمان بندی سوپاپ ها خاموش می شود. این به معنای مشکلاتی در موتور است که منجر به روشن شدن چراغ چک موتور روی داشبورد می شود.

از آنجایی که چراغ چک موتور به تنهایی می‌تواند به معنای میلیون‌ها چیز باشد، می‌توانید از اسکن کدهای مشکل از طریق اسکنر خودرو برای تأیید مشکل استفاده کنید.

شماره 2 – صداهای تق تق

هنگامی که تسمه تایم شل می شود، شروع به کوبیدن می کند و به پوشش تایم و سایر قسمت های داخل آن برخورد می کند. اگر دقیقاً مانند ضربه زدن به نظر نمی رسد، در عوض ممکن است صدای سیلی باشد. صدا را نباید با کوبیدن میله اشتباه گرفت.

شماره 3 – موتور نمی چرخد

هنگامی که تسمه تایم شل شده است که ناشی از یک کشش بد است، میل بادامک و میل لنگ نمی توانند همگام شوند. به همین دلیل، نمی توانید مخلوط سوخت و هوا را در محفظه مشتعل کنید.

ممکن است بعد از چرخاندن کلید در احتراق صدای موتور را بشنوید، اما نمی توانید موتور را برگردانید.

موارد مرتبط: علل خودرویی که میل لنگ می‌زند اما روشن نمی‌شود

شماره 4 – صداهای سنگ زنی

اگر تسمه تایم چسبندگی محکمی روی قرقره ها نداشته باشد، باعث می شود که خود قرقره ها صداهای ساییدن یا تق تق ایجاد کنند. اگر بلبرینگ قرقره خراب شود قطعا این اتفاق می افتد.

شماره 5 – موتور خاموش می شود علل آتش سوزی سیلندر

اگر سوپاپ‌های سیلندر خیلی زود باز یا بسته شوند، باعث آتش‌سوزی ناقص موتور می‌شود. اگر تسمه تایم نتواند همزمان میل بادامک و میل لنگ را بچرخاند این اتفاق می افتد.

کشش تسمه تایم چقدر دوام می آورد؟

طول عمر واقعی کشنده بسیار بیشتر از تسمه تایم است، اما از آنجایی که معمولاً دسترسی به آن بسیار دشوار است، در صورت تعویض کشش (و همچنین پمپ آب) در آینده در هزینه های زیادی صرفه جویی خواهید کرد.

علائم و نشانه های خرابی تسمه تایم چیست؟

دور موتور خودرو عملکرد بسیار غیر معمولی دارد.
تسمه دچار خوردگی و ساییدگی میشود.
خودرو در استارت زدن دچار مشکل میشود.
تمام قطعات موتور خودرو دچار مشکل میشوند.

ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.