معرفی نیسان سنترا 2024

0

نیسان نسل هشتم مدل سنترا را برای سال ۲۰۲۴ به روز کرده است. این خودروساز استایل خودرو را به روز کرده و عملکرد پیشرانه را بهبود داده است. البته نیسان هنوز میزان مصرف سوخت جدید آن را اعلام نکرده است.

موتور چهار سیلندر خطی آن ۲ لیتر حجم دارد و به گیربکس جدید X ترونیک متصل شده است. این پیشرانه ۱۴۹ اسب‌بخار قدرت و 197 نیوتن‌متر گشتاور تولید می‌کند‌.

نیسان سنترا ۲۰۲۴ در سه سطح SV , S و SR عرضه می‌شود و اواخر تابستان به بازار می‌آید. سنترا ۲۰۲۴ نمای جلوی جدید با جلوپنجره V-motion اصلاح شده و چراغ‌های جدید دارد.

تریم SV یک پکیج با نام SV Premium برای مدل ۲۰۲۴ دارد، که شامل سیستم صوتی Bose با هشت اسپیکر، چراغ های راهنما آینه بغل یکپارچه و سیستم کنترل اطراف هوشمند نیسان است. برای SV رینگ‌های ۱۶ اینچی نیز در نظر گرفته شده است.

سنترا SR به روزرسانی‌های بیش‌تری در بخش ظاهری دارد. از تریم کروم تیره برای بدنه آن استفاده شده که نمای اسپرتی دارد. در بخش عقب، قسمت پایینی اصلاح شده و رینگ‌های ۱۸ اینچی نیز دیده می‌شوند. گرمکن صندلی‌های جلو، دوخت‌های فضای داخلی قرمز-نارنجی از دیگر ویژگی‌های فضای کابین است. نشان های جلو و عقب خودرو در نسخه SR رنگی قرمز دارد. گزینه بدنه دو رنگ (با سقف مشکی) نیز دردسترس است. این گزینه با رنگ‌های Aspen White Tricoat , Monarch Orange Metallic , Electric Blue Metallic و Atlantic Gray ارائه می‌شود.

سیستم Safety Shield 360  نیسان به طور استاندارد برای سنترا ۲۰۲۴ در نظر گرفته شده است. شش سیستم دستیار راننده وجود دارد؛ ترمز اضطراری با تشخیص عابر پیاده، هشدار ترافیک عقب، هشدار خروج از خط، ترمز خودکار عقب، هشدار نقطه کور، هشدار برخورد جلو و کمک نور بالا.

موتور چهار سیلندر خطی آن ۲ لیتر حجم دارد و به گیربکس جدید X ترونیک متصل شده است. این پیشرانه ۱۴۹ اسب‌بخار قدرت و 197 نیوتن‌متر گشتاور  تولید می‌کند‌. نیسان گفته که این به روزرسانی‌ها، عملکرد و کارایی سنترا را بهبود داده‌اند؛ اما اعداد رسمی  US EPA بعدا اعلام می‌شوند. نیسان مدل ۲۰۲۳ در شهر ۲۹ مایل بر گالن، در اتوبان ۳۹ مایل بر گالن مصرف دارد. مصرف سوخت سنترا SR اندکی کمتر است‌.

قیمت سنترا ۲۰۲۴ مشخص نیست. قیمت سنترا S مدل ۲۰۲۳ از ۲۱,۱۴۵ دلار آغاز می‌شود و قیمت SR مدل ۲۰۲۳ نیز ۲۴,۰۳۵ دلار است. انتظار می‌رود که اختلاف قیمت مدل ۲۰۲۳ و ۲۰۲۴ خیلی زیاد نباشد. فروش سنترا بین سال‌های ۲۰۲۱ تا ۲۰۲۲ حدود ۴۰ درصد کاهش یافت و به عدد ۷۷,۱۲۴ رسید. بنابراین این سال، بدترین سال سنترا در ۱۰ سال اخیر بود. سال ۲۰۲۳ نیز خیلی بهتر نبود و باید دید که آیا به روز رسانی‌ها موثر خواهند بود یا خیر.

منبع : motor1.com

ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.