یارانه نقدی در چه صورتی حذف می‌شود؟

0

سید صولت مرتضوی دیروز (چهارشنبه) در حاشیه جلسه هیأت دولت بیان کرد: حسب دستوری که رئیس جمهور صادر کردند افزایش ۲۰ درصدی یارانه ها را داشتیم که در گام نخست صرفاً جامعه تحت پوشش نهادهای حمایتی از جامعه کمیته امداد امام خمینی (ره) و سازمان بهزیستی را در بر می گرفت به سه دهک اول توسعه داده شد. الان سه دهک اول قادر هستند از این امتیاز، یعنی افزایش ۲۰ درصدی یارانه شان استفاده کنند. به عبارت دیگر یارانه ۴۰۰ هزار تومانی سه دهک اول به ۴۸۰ هزار تومان ارتقاء پیدا خواهد کرد.

وی در رابطه با میزان استقبال مردم از کالابرگ الکترونیکی اطمینان خاطر داد که دولت تحت هیچ شرایطی، بنا ندارد که «یارانه نقدی» مردم را قطع کند.

وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی در ادامه عنوان کرد: تفاهم نامه‌ای میان چند دستگاه اجرایی از جمله وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی، وزارت آموزش و پرورش، کمیته امداد امام خمینی، بسیج سازندگی و دانشگاه آزاد اسلامی تحت عنوان «طرح تابستانه مهارت» منعقد شده که بر اساس آن مقرر شده در تابستان سال ۱۴۰۲ برای آموزش و حرفه آموزی بازماندگان از تحصیل و آحاد مختلف جامعه برنامه ریزی شود.

مرتضوی همچنین از افزایش ۴۰ درصدی حق پرستاری و یارانه مراکز غیر دولتی در سال ۱۴۰۲ خبر داد و گفت: این موضوع از سوی همکارانمان در سازمان بهزیستی با موفقیت آغاز شده که برخی از مشکلات مددجویان برطرف خواهد شد. همچنین ارائه آموزش های مهارتی به ۱۶۲ هزار سرباز وظیفه در سال جاری از دیگر موضوعاتی است که طی تفاهم نامه ای که با سازمان فنی و حرفه ای و ستاد کل نیروهای مسلح داشته ایم، انجام خواهد شد.

وی در رابطه با اقدامات ویژه وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی در حوزه سلامت کارگران عنوان کرد: تدوین سند برنامه ملی پیشگیری از اعتیاد و تدوین برنامه ارتقاء سلامت روان جامعه کار و تولید، بازنگری در برنامه مشترک ارائه مراقبت های بهداشتی به بیمه شدگان پس از ۳۰ سال، رشد ۳۰۰ درصدی تأسیس خانه های بهداشت کارگری و تأسیس حدود ۱۰۰۰ ایستگاه بهگر در بنگاه های ۲۰ تا ۵۰ نفر در سال ۱۴۰۱، رشد ۵۰۰ درصدی برگزاری دوره های آموزشی برای کارگران در سال ۱۴۰۱ و انتخاب جمهوری اسلامی ایران به ریاست گروه منطقه ای آسیا و اقیانوسیه در سازمان بین المللی کار از جمله این موضوعات است.

به گزارش ایسنا، وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی در پاسخ به سوالی در خصوص سخنان معاون وزیر تعاون در رابطه با استفاده مردم از یارانه کالابرگی و اینکه یارانه جداگانه ای برای اقلام در نظر گرفته شده، مکانیسم آن چگونه است، گفت: بر اساس دستوری که رئیس جمهور صادر کردند افزایش ۲۰ درصدی یارانه ها را برای سه دهک اول را داشتیم. این کالاها ۱۱ قلم هستند و قیمتی که مشتری باید از جیب خودش پرداخت کند بر اساس قیمت پایه اردیبهشت سال ۱۴۰۱ است. به عنوان مثال آنچه که یارانه بگیر بابت خرید یک کیلو مرغ از جیب خود پرداخت می کند، همان قیمت اردیبهشت سال ۱۴۰۱ است که تقریباً ۳۲ هزار تومان بود و مابقی آن از یارانه کسر می شود و اگر مشتری بتواند از این فرصت استفاده کند، مشمول افزایش ۲۰ درصدی یارانه خواهد شد.

مرتضوی در پاسخ به این سوال که آیا سهم یارانه بر اساس خانوار تفاوت دارد، بیان کرد: مثلا قیمت پایه برنج، روغن نباتی، گوشت منجمد و مرغ بر اساس اردیبهشت سال ۱۴۰۱ است.

وی در خصوص میزان استقبال مردم از کالابرگ الکترونیکی گفت: خوشخبتانه این روند هر روز بهتر می شود و رو به افزایش است و امیدواریم با تمهیدات دیگری که در آینده به عمل خواهد آمد تبدیل به یک اقدام و استقبال عمومی شود.

وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی ضمن تأکید بر اینکه تحت هیچ شرایطی یارانه نقدی مردم قطع نمی شود، اظهار کرد: کسانی مشمول یارانه مضاعف می شوند که کالا خریداری کنند.

ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.