معرفی ام وی ام X33 کراس مدیران خودرو

0

مدیران خودرو قصد دارد تا در آینده‌ای نزدیک خودروهای جدیدی را به سبد محصولات خود اضافه کند. یکی از این محصولات که مدتی است بر سر زبان ها افتاده، ام وی ام X33 کراس بوده که حالا مدیران خودرو رسما بیلبوردهایی را در سطح شهر از این خودرو به نمایش درآورده است.

MVM X33 کراس در اصل نسخه فیس لیفت MVM X22 PRO بوده که در بازار چین و برخی دیگر از بازارهای جهانی تحت برند اومودا راهی بازار شده است.

ام وی ام X22 یکی از خودروهای باسابقه و تاثیرگذار مدیران خودرو در ایران است که طی سال‌های اخیر توانست طرفداران زیادی را به سوی خود جلب کند. MVM X22 به سبب طراحی روان، امکانات رفاهی قابل قبول و قیمت رقابتی در زمان نه چندان طولانی توانست جای پای خود در بازار ایران را محکم کرده و برند مدیران خودرو را بیش از پیش در ایران بر سر زبان‌ها اندازد. پس از چند سال تولید ام وی ام X22 در ایران، مدیران خودرو نسل جدید این خودروی هاچ بک کراس را در ایران معرفی کرد.

ام وی ام X22 پرو نام نسل جدید ام وی ام X22 بود که در سال ۱۴۰۰ رونمایی و ابتدا در نسخه توربوشارژ به فروش رسید. پس از استقبال خوبی که از این خودرو شد مدیران خودرو نسخه دنده دستی آن‌را نیز به سبد محصولات خود افزود و در نهایت نوبت به نسخه جدید آن رسیده است. این خودرو که در بازارهای دیگر اومودا ۳ نام دارد در ایران قرار است تا تحت عنوان ام وی ام X33 کراس به بازار عرضه شده و تبدیل به یک رقیب تازه نفس برای دیگر خودروهای هاچ بک کراس بازار ایران شود.

ام وی ام X33 کراس از نظر طراحی ظاهری کاملا یک خودروی امروزی و مدرن است. طراحان چری سعی کرده تا این خودرو را بر اساس ترند روز دنیا طراحی کرده و یک خودروی جذاب را روانه بازار کنند. البته نسخه قبل از فیس لیفت نیز که ام وی ام X22 پرو نام داشت همچنان یک خودروی به‌روز و مدرن محسوب می‌شود.

ام وی ام X33 کراس در بخش جلو نسبت به نسخه قبلی دستخوش تغییرات جزئی و مثبت شده است. به سبک ترند روز طراحی خودرو در دنیا چراغ‌های روز از چراغ‌های اصلی جدا شده و در یک خط نسبتا باریک و کشیده، متصل به جلوپنجره قرار گرفته و همچنین گرافیک داخلی جلوپنجره نیز تغییر پیدا کرده و این بار با خطوط موازی کوچک کرومی تزئین شده است. بر روی قسمت سپر نیز درون یک قاب بزرگ چراغ‌های اصلی خودرو به همراه چراغ‌های مه‌شکن تعبیه شده و انتهای سپر جلو نیز یک دیفیوزر بزرگ و ساده خودنمایی می‌کند.

با رسیدن به نمای عقب این خودروی هاچ بک کراس کاملا غافل‌گیر خواهید شد چراکه طراحی کاملا تغییر پیدا کرده است. چراغ‌های اصلی به صورت به‌هم متصل و بزرگ طراحی شده‌اند. باله عقب ظاهر جدیدی پیدا کرده و چراغ سوم ترمز نیز کشیده‌تر شده است. همچنین سپر عقب باز طراحی شده و بر روی آن علاوه بر چراغ تکی مه‌شکن و چراغ‌های دنده عقب دو طرح خروجی اگزوز در دو طرف آن قرار گرفته است.

با ورود به کابین ام وی ام X33 کراس شاهد طراحی جدید و متفاوت نسبت به ام وی ام X22 پرو هستیم. طراحان چری سعی کرده‌اند تا مانند طراحی بیرونی، داخل کابین این خودرو را نیز مدرن و به‌روز و به سبک محصولات دیگر چری طراحی کنند. در داشبورد میانی کراس اوور جدید مدیران خودرو یک مانیتور عریض و بزرگ در قسمت بالا داخل یک قاب یکپارچه با کلاستر خودرو قرار گرفته است.

پس از آن نیز دریچه‌های سیستم تهویه مطبوع خودرو با ظاهری کشیده و یکپارچه در سرتاسر داشبورد تعبیه شده و در نهایت نیز پنل تنظیمات سیستم تهویه مطبوع خودرو جا گرفته است. ظاهر و ابعاد و اندازه کلی فرمان نسبت به قبل تغییری نداشته اما صفحه کیلومتر شمار یا کلاستر خودرو به کل تغییر کرده است. رودری‌ها نیز بخش دیگر کابین X33 کراس مدیران خودروست که نسبت به قبل ظاهر متفاوتی دارد. از نظر فضای کابین اما ابعاد و اندازه کاملا مشابه X22 پرو بوده و برای یک خانواده ۴ تا ۵ نفره مناسب و قابل قبول ارزیابی می‌شود.

ام وی ام X33 کراس در بخش فنی اما نسبت به ام وی ام X22 پرو تغییری نداشته و با همان پیشرانه ۳ سیلندر ۱ لیتری توربو شارژری که بر روی X22 پرو قرار داشت عرضه خواهد شد. این پیشرانه توانایی تولید ۱۰۲ اسب بخار قدرت و ۱۵۰ نیوتن متر گشتاور را داراست که توسط یک گیربکس اتوماتیک CVT با شبیه سازی ۹ سرعته نیروی خود را به چرخ‌های جلوی خودرو منتقل می‌کند. البته طبق برنامه مدیران خودرو قرار است تا پس از عرضه نسخه اتوماتیک، این شرکت نسخه دستی ام وی ام X33 کراس را نیز که کاملا مشابه با نسخه دستی ام وی ام X22 PRO بوده را در فاز دوم وارد خط تولید کند.

در بخش امکانات رفاهی و ایمنی نیز نماینده جدید مدیران خودرو احتمالا با سطح خوبی از امکانات رفاهی و ایمنی وارد بازار شده و به رقابت با دیگر رقبا بپردازد. در نسخه فول این خودرو امکاناتی نظیر فرمان D کات با دکمه های کنترل، نمایشگر 10 اینچی لمسی، کیسه هوای راننده و سرنشین (دو عدد)، ترمز ضد قفل ABS و EBD، ترمزهای دیسکی جلو و عقب، سامانه کنترل پایداری ESP، دیلایت، تهویه با تنظیم دستی، آینه‌های جانبی با تنظیم برقی، حسگر پارک عقب و سانروف وجود دارد.

منبع:پرشین خودرو

ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.