معرفی نیسان Z نیسمو 2024

0

پس از مدت‌ها انتظار علاقمندان، بالاخره نیسان Z نیسمو 2024 با بهبود آیرودینامیک و افزایش خروجی پیشرانه رونمایی شده است.

نیسان Z نیسمو 2024 همچنان به پیشرانه 3 لیتری شش سیلندر توئین توربوشارژ مجهز است، با این تفاوت که پس از افزایش بوست توربو، بازنگری در سیستم خنک‌­کننده و تغییر نرم‌­افزاری، اکنون 20 واحد به قدرت و 46 واحد به گشتاور اضافه شده است، تا در مجموع 420 اسب­‌بخار قدرت و 520 نیوتن‌متر گشتاور در اختیار راننده قرار بگیرد.

 قیمت نیسان نیسمو  قیمت نیسان z350  مشخصات نیسان z350  محصولات جدید نیسان  مجله ماشین

نکته مهم این‌که حداکثر گشتاور این پیشرانه، در بازه 2 هزار تا 5.200 دور بر دقیقه در دسترس قرار دارد.

خروجی پیشرانه از طریق گیربکس 9 سرعته اتوماتیک با تغییرات انحصاری نیسمو، به رینگ‌های 19 اینچی Rays با تایرهای SP اسپرت مکس GT600 ساخت دانلوپ منتقل می­‌شود. این تایرها در نیسان GT-R هم وجود دارد، با این تفاوت که در محور عقب نیسان Z نیسمو 2024 از سایز285/35 استفاده شده است.

به منظور هماهنگی آیرودینامیک با افزایش قدرت پیشرانه، تغییراتی در طراحی دماغه اعمال شده است، که نیسان از آن با عنوانG-Nose  یاد می‌­کند. به واسطه نصب زیرسپری و تغییر طراحی مسیرهای جریان هوا در دو طرف سپر، طول این بخش 2.5 سانتیمتر افزایش یافته است. در کنار این‌ها باید به رکاب‌های جانبی و باله عقب اشاره کنیم، که بنابر اعلام نیسان، به افزایش نیروی رو به پایین وارد بر بدنه خودرو یاری می‌­رساند.

نیسان از بازنگری در عملکرد کمک‌­فنرها و افزایش 2.5 درصدی سفتی تعلیق غافل نمانده است، درحالی‌که شاسی نیسان Z نیسمو 2024 هم برای حرکت در پیست مسابقات آمادگی بیشتری دارد.  علاوه‌براین به لطف نصب دیسک‌های 15 و 13.8 اینچی در محورهای جلو و عقب، نیروی ترمز هم افزایش یافته است.

راننده نیسان Z نیسمو 2024 می‌­تواند با انتخاب حالت رانندگی اسپرت پلاس، از تمام بهینه‌­سازی­‌های یاد شده بهره‌­مند شود.

صندلی‌های اسپرت ساخت ریکارو، تریم قرمز کابین و گرافیک اختصاصی پشت آمپر، از مهمترین ویژگی‌های فضای داخلی نیسان Z نیسمو 2024 به‌شمار می‌آید.

یکی از 5 رنگ قرمز Passion، نقره­ای Brilliant، مشکی صدفی Diamond، سفید صدفی Everest و خاکستری Stealth را می­‌توان برای نیسان Z نیسمو 2024 سفارش داد.

به دلیل تقاضای بسیار بیشتر از ظرفیت تولید، نیسان فعلا از دریافت سفارش برای نیسان Z خودداری می‌­کند. بنابراین نمی­‌توان انتظار داشت که مدل نیسمو هم در آینده نزدیک در اختیار مشتریان قرار بگیرد.

البته افرادی که قبلا برای نیسان Z ثبت سفارش کرده‌­اند، می­‌توانند سفارش خود را به مدل نیسمو تغییر دهند، هرچند که با توجه به تیراژ محدود تولید، این امکان نیز برای همه مشتریان فراهم نیست. حتی ممکن است نیسان این فرصت را در اختیار برخی مشتریان منتخب قرار دهد.

قیمت نیسان Z نیسمو 2024 هنوز اعلام نشده است، ولی انتظار داریم که در زمان نزدیک به آغاز فروش این خودرو در اواخر سال جاری، از این مورد هم آگاه شویم.

ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.